Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade36
Mobilspel
Pågående17 824

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gariam - Ej medlem längre2007-02-23 13:49
Antal inlägg: 2590

1. Blänga ut genom fönstret i dagdrömmeri eller lyssna på musik. Jag läser inte gratis(skit)tidningarna.
2. När ett aggresivt killgäng sent på kvällen satt och orerade med GROVA sexistiska kommentarer. Eller när jag själv blivit drogad på krogen och försöker ta mig hem med tunnelbanan. No details. Mardröm.
3. Jag irriterar mig i 9 fall av 10, på allt möjligt. Folk som har fötterna på sätet, tränger sig igenom dörrarna innan folk hunnit av, folk som snackar en massa pinsamt skit, ja... jag irriterar mig på de flesta för att de bara är där. Väktare, kontrollanter, tidningsutdelare. Folket i tunnelbanan är min ultimata projektionsyta helt enkelt. De enda som har min sympati i tunnelbanan är små stackars rädda pensionärer.
4. I extrema fall Ja. Om någon är hotad osv. Förhoppningsvis slipper jag se eller höra folk om jag lyssnar på musik och samtidigt ser ut genom fönstret. ;o)
5. 26
6. kvinna

Schackrutor2007-02-23 14:47
Antal inlägg: 2535

Hur brukar du sysselsätta dig när du åker tunnelbana?
Lyssnar oftast på musik, och läser metro eller en bok. :)

Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn?´

När två män satt sig bredivd mig och min tjejkompis, och bl.a slickade mig i örat. fy fan! (Lång historia)

Och det konstigaste jag sett var nog 4 killar som var fullt utrustade i dykardräkter.

Irriterar du dig på något som dina medpassagerare gör eller inte gör? På vad i så fall?
Lyssnar på för hög musik, går in i t-banan innan folk hunnit ta sig av, tuggar tuggummi med öppen mun, pratar förbannat hög i mobilen, alla tiggare och folk som inte tar bort väskan när det är mycket folk!

Brukar du säga ifrån om du tycker att någon bär sig dumt åt?
Oj, det beror helt och hållet på vad som händer..

Hur gammal är du? 18

Är du kvinna eller man?
Kvinna

Gariam - Ej medlem längre2007-02-23 17:27
Antal inlägg: 2590

Tillägg 2/3: alla blottare samt alla killar/män/gubbar som pissar ner vagnarna.

Att åka tunnelbana på helgen, om man själv inte är berusad, är helt klart bland det värsta då allt får dubbel effekt - fulla personer blir dubbelt så puckade/äckliga/osv.

kickilickan - Ej medlem längre2007-02-23 17:43
Antal inlägg: 290

Jag hånglar mest med micke på tunnelbanan,,,,

pilutta-dej2007-02-23 18:17
Antal inlägg: 1689

Jag brukar läsa i en bok eller tidning och titta på folk. Jag funderar på vilka de är, varför de ser glada eller ledsna ut och var de ska stiga av. Ibland tycker jag alla är fula och ointressanta, ibland ser jag alla som fantastiska och spännade, det beror på mitt humör och vilka "glasögon" jag har på mig. När det är trångt försöker jag att inte irritera mig på att alla djävla idioter måste åka samtidigt som jag, utan tänka "vad många vi är". Sen är jag mästare på att somna om jag reser någon längre sträcka och får sittplats.

En gång när jag åkte med min son, då i sexårsåldern, satte sig en karl mittemot oss och talade högt om vilken motbjudande individ jag var, jag kunde väl aldrig ha haft en karl, osv. Det värsta var att min son var med och att karln kändes hotfull och alldeles oberäknelig. Min son är 24 nu och kommer fortfarande ihåg det.
En annan otäck händelse var när min yngste son var liten och vi skulle gå av vid T-centralen. Hans ena fot åkte ner mellan tåget och perrongen och jag slog världsrekord i snabbhet och styrka när jag blixtsnabbt hivade upp honom med en hand. Jag blir alltid påmind om den händelsen när de ropar ut:"Tänk på avståndet mellan tåg och perrong när ni stiger av."

Det jag irriterar mig på är, som så många andra sagt, när folk försöker tränga sig in innan man haft en chans att gå av. En gång var det en gammal tant, hon var väl nervös för att inte komma med, som försökte komma in innan vi kom ut, genom att vinkla sitt ihopfällda paraply med spetsen framåt och vildsint vifta med det från höger till vänster i dörröppningen. Jag blir förbannad på folk som i största allmänhet inte hjälper till att se till att så många som möjligt får plats så bekvämt som möjlilgt, t.ex. genom att de låter sin väska stå bredvid sig på sätet i en fullsatt vagn. Högljudda och berusade gäng tycker jag också är obehagligt.

Tyvärr är jag feg och det ska mycket till innan jag säger åt någon. Jag blänger nog mest och rasar inombords. Men jag hoppas jag inte är feg om någon råkar illa ut.

Jag är 57 år och kvinna.

systerrebell2007-02-23 18:56
Antal inlägg: 427

Jag spelar spel på mobilen eller läser någon tidning.

Det värsta jag varit med om var självförvållat; jag hade druckit alldeles för mycket och satt och spydde konstant av skakningarna. Jag var rädd att någon annan passagerare skulle skälla ut mig, men jag antar att mitt manliga sällskap såg alldeles för bredaxlad ut för att de skulle våga. :)

Om någon pratar jättehögt i mobiltelefon om känsliga ämnen blir jag irriterad, eller snarare generad.

Nej, men om någon skulle ge sig på någon annan fysiskt så skulle jag gå emellan.

Jag är 22 år och kvinna.

Mimsan19862007-02-23 20:01
Antal inlägg: 555

Såg han nakendansaren på tunnelbanan idag. Fast nu för tiden har han ju brallor på sig.

tinaol2007-02-23 20:58
Antal inlägg: 2558

Jag åker så sällan det går.....bara i "nödfall", gillar verkligen inte T-banan på något sätt.

Zmul2007-02-24 09:33
Antal inlägg: 198

Läser min talbok /två tornen
Åker varje dag
Irriterar mig på folk som skriker högt i deras mobiltelefonen sjukt irriterande å alla ungar som skriker
29
tant

jinx82007-02-26 18:41
Antal inlägg: 87

Vill bara tacka för alla inlägg. De kommer jag absolut ha nytta av i min b-uppsats. Jag har lärt mig jättemycket!

tokflickan2007-02-26 18:54
Antal inlägg: 38

1. Läser bok och lyssnar på musik.

2. Hmm, det var när en tjej spydde rätt ut på golvet vid dörrarna. När vi precis lämnat en station dessutom. Buäh, va det luktade.

3. På när folk lyssnar på musik sin mobil etc men UTAN att använda hörlurar. De flesta är rätt unga och gör det ju verkligen bara för att jävlas.

4. Nej, tyvärr inte. Jag vet inte varför, är väl för feg. Men om nån började ge sig på nån annan så skulle man ju reagera.

5. 22 år.

6. Kvinna.

Shobre - Ej medlem längre2007-02-26 18:55
Antal inlägg: 7

Sundbyberg-Plattan tupac o nelly

odin - Administratör2007-02-26 19:27
Antal inlägg: 7442

1. Läser tidningarna/pratar med den jag åker med/kollar på reklamen/människor

2. Gängbråk vid Gullmarsplan (dock ej jag som var inblandad :-) och så när en kille kom från på Vällingbys station o frågade om jag ville köpa "röka" :D

3. När folk står framför t-banedörren när man ska ut, folk som sitter o yttersta platsen så man får tränga sig in, alla barn och framför allt barnvagnar :-).

4. Ja, ibland.

5. 27

6. Man

LasseBjörn2007-02-26 22:10
Antal inlägg: 2611

Nu när jag tänker på det såg jag faktiskt ett antal människor göra sig skyldiga till vad jag tror skulle bedömas som ringa narkotikabrott. Detta gjorde mig aningen sur, dels med tanke på det rådande rökförbudet just i tunnelbanan, som i likhet med alla rökförbud gillas av mig och dels med tanke på att det som röktes med största sannolikhet var något annat och mindre legalt än massproducerat med filter. Jag gjorde dock bedömningen att det vore dumt att blanda sig i det hela, med tanke på de inblandade personernas numerära överläge samt deras aggressiva uppsyn.

_Stureplan_ - Ej medlem längre2007-02-27 08:04
Antal inlägg: 18

Jag åker limousine istället. Snuskigt på t-banan.

KillerCow2007-02-27 12:37
Antal inlägg: 222

- Åker jag ensam läser jag gratistidniningarna o har jag ingen så dagdrömmar jag tittandes ut ur fönstret, läser reklam o kolla lite på medpassagerarna.

Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn?
- Slussen, en kille stod o väntade på tåget när ett gäng killar kom o utan provokation slänge hans huvud mot ankommande tåget. Han klarade sig, men vart helt groggy o oförstående o blodig. Värsta var att det fanns massa med folk på perongen, men vi var bara fyra-fem som brydde sig om honom.

Irriterar du dig på något som dina medpassagerare gör eller inte gör? På vad i så fall?
- Klart, mest på de som slänger sina smutsiga skor på säten, föräldrar som låter barnen klättra upp o skita ner där folk ska sitta. De som tror att T-banan är en enda stor sophink, osv.

- Ömska jag vågade, men efter att ha sett oprovocerad våld o med några i bekantskapsomkretsen utsatta, så vågar inte jag längre göra det. Mår lite dålig för det också, orka inte ta emot en föräldras gormande att jag inte ska lägga mig i deras fina uppfostran av ungen som förstör för andra, osv ..

Hur gammal är du?
- 36 snart

Är du kvinna eller man?
- Min sambo säger kvinna, måste väl vara så ;)

vulcan2007-02-27 13:31
Antal inlägg: 7666

A) Hur brukar du sysselsätta dig när du åker tunnelbana?
- Jag åker inte så ofta, så jag är dålig på att komma ihåg att ta med mig saker att läsa. Gratistidningar eller låta tankarna vandra är väl det vanligaste.

B) Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn?
- Det var nog en proper, medelålders kvinna som satt mitt emot mig och helt ogenerat talade i sin mobil (högt och ljudligt) om vad jag efter ett tag förstod var hennes utflippade tonårsdotter som var frivilligt omhändertagen efter att ha hållit på med allt möjligt konstigt och destruktivt. Hon verkade bry sig noll om att jag fick del av hennes allra intimaste familjeproblem.

C) Irriterar du dig på något som dina medpassagerare gör eller inte gör? På vad i så fall?
- Jo, vem irriterar sig inte på högljutt gap&skrik eller smutsiga skor på säten? Åker sällan på nätterna nuförtiden, men vem tar en rejäl spya rakt ner på golvet ½ meter från ens skor med en axelryckning? (näst senaste natturen hem)

D) Brukar du säga ifrån om du tycker att någon bär sig dumt åt?
- Det har hänt, men jag är generellt sett väldigt försiktig. Det är väl en kombination av feghet och att jag känner att jag har ansvar mot mina barn i första hand, att inte riskera att bli slagen sönder och samman för ett förfluget ord. Men jag har den största högaktning för folk som Christer m.fl som ingriper och skyddar offer.

E) Hur gammal är du?
- 40

F) Är du kvinna eller man?
- Man

tildus71 - Ej medlem längre2007-02-27 13:58
Antal inlägg: 1282

svar lyssnar på musik, skriver eller läser böcker.

Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn?
konstigaste var när en blottare i klädd röda stövlar och regnjacka kom in å blottade sig och gick ut snabbt på en station en gång.

värsta var när nån full rasist skrek rasistiska sånger och ord åt alla i vagnen. Tre män tog då ut honom stationen efter. som tur var blev det inte ått stort bråk.

Jag irriterar mig på när folk upptar hela säten med grejer mitt i rusningtrafiken utan att göra sig en ansats för att flytta sig samt när folk pratar för högt. Jag trivs inte heller när för stora klasser, barn

Det har hänt att jag sagt till nån gång oftast räcker det med förebrående blickar.... Men ofta så känns det som om att det är onödigt att bråka då det gäller småsaker.

Hur gammal är du? 35

Är du kvinna eller man?kvinna.

lövkratta2007-02-27 20:05
Antal inlägg: 27

Jag brukar oftast läsa en bok eller någon av gratistidningarna.:P Ibland ritar jag, men det år inte en sådär jättebra dé när det skakar..:P

Hmmmm. Jag höll upp en gul skylt som det stod "Jag (hjärta) Piggelin" på. Då tittade folk så underligt på mig. Tja, och så var det ju mannen som ville ha en av mina brödbitar i utbyte mot hans vindruvor. Och en annan man som frågade mina kompisar om det "inte var lite för tidigt för halloween." o_O Ohyffsad människa.

Jag står ut med mobilsamtal, men andra högljudda samtal orkar jag inte med. Problemet är att idag var ag just en sådan människa..

Tja..när det var två killar som sprutade ner bussätena med silikon sa jag ju till busschauffören..i tunnelbanan vågar jag inte göra något..Jag är för feg för sånt.

Och jag är då en femtonårig tjej som inte längre åker tunnelbana så ofta, eftersom det f
inns en direktbuss till gymnasiet..:P

Sawawa2007-02-27 22:45
Antal inlägg: 606

Åk buss! =)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?