Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 744

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2007-03-17 23:00
Antal inlägg: 24209

Ja du västgöte nu kommer jag betongsosse du vet,, i stället för att klaga kom med nått konstriktivt som ett empel på vem du hade velat ha.

Följdaktligen så är hon vald av en enhällig kongress vad mera begär du??

SheDeVille2007-03-17 23:15
Antal inlägg: 2243

Även om Mona Sahlin inte var mitt "första val" så måste hon ju få en chans att visa om hon klarar partiledaruppdraget eller inte. Hon har ju faktiskt blivit vald. Hon har varit med länge i politiken och har en hel del erfarenhet och kunskap. Man kan också växa med sin roll och jag hoppas att det blir så för Mona Sahlin.

Låt henne få visa vad hon går för innan hon döms ut. Kommer hon inte att hålla måttet så kommer hon inom sinom tid att ryka på partiledarposten.

Accelerando2007-03-17 23:18
Antal inlägg: 52

Tänk bara ett "toppmöte" mellan Mona och George Bush. Tar Mona stor plats? Hsb var nog bättre där iaf.

SheDeVille2007-03-17 23:19

Och Maybach: Det var Maria-Pia Boethius som yttrade det där om män som potientiella våldtäktsmän. Det är ganska så viktigt med sådana uttalanden att de tillskrivs den som sa det och ingen annan.

SheDeVille2007-03-17 23:22

För att spetsa till det hela lite så verkar det som en del människor har uppfattningen att kompetensen sitter nånstans i byxorna.

västgöten - Ej medlem längre2007-03-17 23:26
Antal inlägg: 1135

tänkbara alternativ har ältats i det oändliga,eller hur bitte? just därför tänkte jag inte ta upp det ...jag är sosse liksom du,skillnaden är väl att jag ifrågasätter saker..mona s var typ fjärdeval till partledare,eller hur?det är väl inget att mörka med. nu får vi hoppas att hon fixar detta bra!!

SheDeVille2007-03-17 23:47

Tänkte på:
- att det bara är ett par år till som George Bush är president (gud ske lov!)
- vi har en borgerlig regering just nu så ett ev statsbesök i USA sker nog med Reinfelt under Bushs mandatperiod
- att när Mona Sahlin blir statsminister (för jag tror nog det blir regeringsskifte nästa val) så kanske det är Hillary Clinton som hon möter på ett ev statsbesök i USA
- jag tror att det inte spelar så stor roll hur stor plats en person tar på ett statsbesök rent kroppsligen, förhoppningsvis handlar det mer om hjärna och personlighet
- jag tror inte heller att någon USA-regeringsföreträdare skulle kalla ett statsbesök från Sverige toppmöte

Jag är ganska säker på att Mona Sahlin skulle, även om det inte är särskilt troligt att det blir ett möte mellan henne och Bush, klara det alldeles utmärkt!

Och för säkerhets skull kan hon ju sätta på sig långbyxor :-) ....

Accelerando2007-03-18 00:44
Antal inlägg: 52

Ja, och inga mjukisbyxor som modet är just nu hoppas jag iaf. Mona ger dock inte intrycket av att vara beläst. Varje gång jag ser henne i TV så är det inpräntade floskler från talskrivare. Fattar inte att sossarna inte kunde "tvinga" fram Bodström eller Margot. Iaf för att skona mina öron under några år.

Måns_E2007-03-18 00:51
Antal inlägg: 12033

Jag håller med Accelerando Mona Sahlin är helt hopplöst jobbig att lyssna på. Det är synd att Socialdemokraterna alltid skall ha så svårt att hitta sympatiska och kompetenta partiledare.

Bitte - Administratör2007-03-18 07:38
Antal inlägg: 24209

Västgöte,, en valberedning jobbar alltid med felra namn och det är media som skapat ranordningen blend kandidaterna, Mona kanske hela tiden varit VB första namn, det vet varken du eller jag.

Sedan så tycker jag att hon nu ska få en chans att visa vad hon verkligen går för ,, för den kvinnan är kompetent och jag tror på henne

claw - Administratör2007-03-18 17:56
Antal inlägg: 34

Jag skulle aldrig rösta på sossarna men måste ändå säga att sahlin nog är den bästa sossarna kunde välja, hon är iaf grymt bra i media och låter ofta relativt övertygande. Bodström etc skulle ha extremt svårt mot hyffsade debatörer som t.ex reinfeld. Tror inte heller att "de egna väljarnas" låga förtroende spelar nån större roll, ett par positiva rubriker så har de ändrat sig igen.

tildus71 - Ej medlem längre2007-03-18 20:07
Antal inlägg: 1282

gillar mona just för att hon är behaglig att lyssna på:)

hon är rätt tuff. Men margot wahlström hade vart att föredra om hon velat.

eloffe2007-03-19 10:08
Antal inlägg: 335

Jag tror att det blir bra med Mona. Hon är en skärpt politiker som nog kan ha ett mer lyssnande ledarskap än vad Göran Persson har haft.

Bra!

LasseBjörn2007-03-19 17:29
Antal inlägg: 2611

Jag vill för min del inte förringa Göran Perssons insats under alla dessa år. Jag tycker han har gjort det bra. Hållit sig till den ledarstil han trodde på, vilken han också visste fungerade. Därmed inte sagt att Mona nödvändigtvis är sämre, partiet mår nog bra av lite förändring nu skulle jag tro.

vulcan2007-03-19 19:26
Antal inlägg: 7666

Vurmen för Göran Perssons ledarstil är obegriplig för mig. OK, det kanske var vad som behövdes i krisläget när han tog över som finansminister och möjligen alldeles i början av partilederiet. Men under mer normala omständigheter representerar han för mig bara det dåliga, auktoritära och icke-lyssnande, icke-delegerande ledarskapet som skapar en stor uppblåst ledare och allt mindre, tystare och räddare människor runtomkring. Jag har haft turen att ha några bra chefer som visat att man kan vara en drivande och visionär ledare med handlingskraft utan att trycka ner människor i sin omgivning - en ledare som vågar lita på andra och får dem att växa genom det. Vi behöver definitivt inte fler Göran Perssöner i politiken, det oavsett parti. Från den synvinkeln har jag ett mycket mer positivt intryck av Mona Sahlin som ger intryck på mig av att vara en människa med uppriktig vilja att lyssna och lita på andra. Men det är ju inte min sak egentligen - så länge ni inte kommer i regeringsställning igen. Och för att citera Pomperipossa: Det ska vi väl hoppas inte händer än på ett par miljoner år! :D

LasseBjörn2007-03-19 21:15
Antal inlägg: 2611

Jag tror tyvärr att du får din önskning om att aldrig mer få se någon liknande statsminister eller s-ledare kommer att gå i uppfyllelse, ty sådana växer sannerligen inte på träd. Göran Persson stod i mångt och mycket i en klass för sig när det kom till strategiskt tänkande och att så att säga ligga steget före. Efter att ha läst ditt inlägg ställer jag mig några frågor varav två är värda att ta med här. Är det dåligt att ibland välja att inte lyssna, även då man vet att man har rätt och att den eller de som det finns möjlighet att lyssna på inte riktigt kan mäta sig med ens egen kapacitet? Svaret jag kommer fram till är nej. Är det dåligt att avstå från att delegera till personer med sämre förutsättningar att utföra den aktuella uppgiften? Svaret är nej. Jag förstår att många inte delar min uppfattning, det är mer regel än undantag. Faktum är att jag inte minns när jag fick medhåll på detta forum senast. Trots allt står min åsikt fast, ingen tar den ifrån mig och den kan sammanfattas som följer: Göran Perssons sätt att styra är effektivt, imponerande och saknar motstycke i Sverige i modern tid. Nu står det i alla fall så och med detta väljer jag att helt avsluta min inblandning i denna tråd.

HumbleBug2007-03-19 21:27
Antal inlägg: 1836

Tycker det är lite märkligt att försöka förutspå framtiden för S och Sahlins ledarskap. Det kan vara mycket möjligt att hon växer med uppgiften. Det är möjligt att S möjligen även tillsammans med V och MP kan ge de borgerliga rejält motstånd. Det är även möjligt att hon blir "uppäten" av både de egna och av motståndarna.

Den stora faran om S och oppositionen skulle lyckas dåligt är att andra partier står och pockar vid dörren till riksdagen. Man förutspår att SD kommer att gå fram starkt i nästa val. Om andra partier lyckas komma fram så kan S försvagas ytterligare. Vi skulle då kunna se en helt annat politisk bild i Sverige och få ett helt annat politiskt klimat om fyra år. Det skulle nog inte bli så roligt. Så länge det är de etablerade partierna som stökar omkring i riksdagen så är jag inte särskilt orolig, men ett mycket försvagat S skulle inte vara bra för det politiska klimatet överhuvudtaget.

bulimi - Ej medlem längre2007-03-20 07:24
Antal inlägg: 16

Min röst får hon inte iaf,jag kommer att rösta på vänstern så länge hon sitter som ledare.Fler borde göra det.
Att komma som absolut sista alternativ och dessutom inte ha allas förtroende kan inte vara kul.
Men vi väljare finns ju inte till för att det ska vara kul att vara politiker.
Nope, Mona var det absolut sämsta alternativet.En man skulle fått ta platsen i väntan på ett bra kvinnligt alternativ.

smeknamn2007-03-20 08:23
Antal inlägg: 79

När minnet sviker:
bubblare.se/mona_fifflar/

agatonsax2007-03-20 10:38
Antal inlägg: 29

Så bra länk.Precis som en annan så kommer inte jag heller att rösta "s" nästa gång.De får bli "v" eller nåt annat på vänstersidan.
Aldrig Mona,never

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?