Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 121 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 15:57 | |
![]() | zizzi, med all respekt för dig och ditt liv, så är detta inte första gången du hängt upp dig på den här typen av frågor. Visst, det är dina känslor osv. Men känns det inte lite onödigt att tänka på sånt här, ... det blir ju inte löst, och det kommer aldrig blir löst (lika lite som att man ska få alla att säga hej i början av spel för att man själv vill det). Vi är alla olika. Du kan inte sitta och reta dig på hur folk är hela tiden, för det ger ju absolut ingenting förutom att du lägger ner onödig tid och energi på att störa dig på petitesser, skitsaker rent ut sagt. Jag häpnar över detta faktiskt. Du skriver att DU inte tänker ändra på dig. Men du vill ju att alla andra ska göra det ju, antingen så tackar inte folk för matchen eller så tackar de fel. Hur går det ihop egentligen? | |
| Miss_jk | 2007-05-07 16:05 | |
![]() | Frågan är vad man ska göra? Vissa blir skitsura om man INTE säger tfgm eller liknande, medan andra blir skitsura när man GÖR det. Herregud, vad spelar det för roll!? Denna diskussion skulle kunna ligga under "I-landsproblem", om man nu kan kalla det ett problem överhuvudtaget. Suck! | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2007-05-07 16:19 | |
![]() | när jag var novis på betapet (det var länge sen och med ett annat konto, då) så kände jag att det var en kanonmatch första gången jag lyckades ta en seger med riktigt stor marginal och skrev ett "tfgm!" i chatrutan när det var slut. jag är tämligen säker på att motståndaren den gången var nån annan än zizzi men han/ hon om inte direkt bad mig dra åt h*e så fick iaf mig att känna det som att bara en idiot kunde tycka att det varit en god match. jag lärde mig att tycka likadant när jag är den som förlorar stort. f ö tycker jag att herregud blir indragen i tid och otid. | |
| Zizzi | 2007-05-07 16:24 | |
![]() | Klart att det är ett "I-landsproblem". Klart att det inte är ett stort problem. Men jag har väl ändå rätt att säga vad jag tycker, eller hur? Och lelou, jag sitter inte och retar mig på folk HELA TIDEN. Vad jag kommer ihåg av sådant du har skrivit i forumet nu och då så har du nog också en del "obekväma" åsikter som många kanske tycker är skitsaker. Det mesta som folk skriver om i forumet är ju inte samhällsomstörtande och "viktiga" saker. Mycket är små, små, ja till och med pyttesmå saker och problem och glädjeämnen. Men nu råkade jag ha denna åsikt om att tacka för matchen, ska det verkligen röra upp så starka känslor? Det jag ville var för det första att påpeka att alla kanske inte uppfattade tfgm på samma sätt och för det andra så ville jag veta anledningen till varför de som skriver tfgm skriver så. Då är det ju bara att förklara varför, utan att dra in personangrepp eller vara oförskämd på andra sätt. Så enkelt kan det vara. Klart att jag inte tänker ändra på mitt sätt att vara för det är ju ett sätt som JAG tycker är rätt. Om du ger mig en anledning till att ändra mitt sätt att tacka, chatta under spel, att passa när någon åker ut, att inte avbryta matchen så ska jag ta till mig det du säger och fundera på om du eventuellt har rätt i det du säger. Men sarkasmer och elakheter undanber jag mig. Och veggie, jag sväljer oftast förtreten och spelar fler matcher, men någon gång så händer något som får bägaren att rinna över. Men *suck* detta är INTE ett stort problem så ta och varva ner lite. Jag inser nu att jag tydligen trampade på många ömma tår, men ni får väl svälja förtreten ni också då, eller? | |
| Hick ticks | 2007-05-07 16:25 | |
![]() | Ett g... | |
| Zizzi | 2007-05-07 16:27 | |
![]() | precis... | |
| ingson | 2007-05-07 16:30 | |
![]() | Jag skriver alltid tfgm Jag säger tack när jag får mina växelpengar från kassörskan. Har inte funderat över det. Det borde jag kanske | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 16:31 | |
![]() | ömma tår nej. men om du läser dina inlägg själv, så borde du förstå att det är lätt att tolka dem som att det ÄR ett stort problem för dig. Elakheter hoppas jag verkligen inte att du ser nåt av det jag skrivit till dig som dock. | |
| veggie_d | 2007-05-07 16:33 | |
![]() | Ingen förtret här. Häpnad, bara, över att en sådan här sak tydligen fick din bägare att rinna över... själv har jag varit sjukt trött idag och har haft huvudvärk halva dagen eftersom en hund hos någon granne hade den goda smaken att skälla hela.jävla.natten. Men det var inte i närheten av att fylla min bägare, täckte knappt ens botten faktiskt. Om din var så full att detta lilla "tfgm" fick ytspänningen att brista kanske det är du som borde ta och varva ner en smula? | |
| Zizzi | 2007-05-07 16:44 | |
![]() | lelou, det var inte riktat direkt till dig när jag skrev att jag undanber mig sarkasmer och elakheter, såg att det kunde tolkas som om att det var menat enbart till dig. Det var mera en allmän vädjan. | |
| blue_moon | 2007-05-07 16:46 | |
![]() | -Andreas-: Skönt att det finns de som orkar skriva ut "Tack för matchen". Själv skriver jag ibland "Tack för att du ville spela med mig" till förlorande motspelare. Det går inte att förkorta... Illitterate: Bra förklaring, raka rör! Själv stör jag mig på förkortningen MVH. Efter en betamatch gäller det att kläcka ur sig nåt snabbt innan motståndaren försvinner. Men i ett mail eller brev, näää. Vad är det för fel på "Med vänlig hälsning"??? | |
| Mousse - Ej medlem längre | 2007-05-07 16:49 | |
![]() | *kramar alla* Mousse | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-05-07 17:01 | |
![]() | Jag brukar bara skriva "Tack". Det kan nog tolkas som än mer stötande och överlägset de få gånger jag vinner stort. Det är dock inte min mening. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-07 17:03 | |
![]() | Seriöst Zizzi du verkar ha på tok för mycket fritid. TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM TFGM | |
| MonsterFrank | 2007-05-07 17:05 | |
![]() | Jag spelar schack och har gjort det under ungefär sex år. Varje match man spelar där börjar man ALLTID med ett "Hej", "Hallå" etc. och om det är mot någon man inte känner, också sitt namn. Namnbiten verkar lite onödig här på betapet, men det är ändå så att man säger samma sak till alla motståndare, ett vanligt, enkelt hallå. Samma på betapet. Jag skriver alltid hallåj! till mina motståndare när en match börjar, skriver då och då om mina usla brickor :P och avslutar ALLTID matchen med ett "tack för god match!" Inte förkortat, jag tror de flesta blir gladare över att man skriver ut hela meningen och inte förkortar den. Precis som i schacket. Man avslutar alltid med ett Tack för god match eller Bra spelat, även om motståndaren inte spelat bra (i jämförelse med en själv) eller matchen varit kort och tagit slut snabbt. Jag förstår inte varför någon skulle bli gladare av ett "tfm" än ett "tack för god match!" då det senare låter artigare, och ger en illusion av att "det här skriver jag bara till dig eftersom matchen var så trevlig" :P jag blir nästan lite sur då jag möter människor som bara skriver hej och tfm, och inget däremellan. Bara att börja matchen med ett "hej" tycker jag säger en del om vad man kan förvänta sig i chattväg. Skriver du Hej signalerar du (till mig iaf) att du inte vill chatta och bara spelar för spelets skull, och att du tycker chatten är något som är till för att störa spelet, men man måste skriva artigheter i den. Ett nödvändigt ont. För det mesta skriver du inte grattis eller liknande om motståndaren rullar, och du avslutar alltid matchen med ett mycket opersonligt tfm. Sån't gör mig sur, men jag begär inte att alla som bara säger Hej ska ändra sig och skriva annat. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-07 17:11 | |
![]() | Jag har ett tvångstanke att jag inte får skriva likadant som min motståndare i början av matchen. Om han/hon skriver "hej" måste jag skriva "hejsan", "hejhej", "hallå", "god kväll" eller något annat, bara inte "hej". Det får aldrig vara samma. Annars är jag ganska normal (tror jag). | |
| sirspellalot - Ej medlem längre | 2007-05-07 17:50 | |
![]() | Zizzi: jag håller med dig. En god match är när det är jämt och när båda får bra bokstäver. Skall jag leka psykolog så är det precis lika småaktigt att gnälla på folk som gnäller om bokstavsförkortningar som att gnälla om förkortningar. /Gnällspiken | |
| Zizzi | 2007-05-07 18:23 | |
![]() | Åhh..tack sirpellalot *blir alldeles varm om hjärtat* :-) | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-05-07 18:27 | |
![]() | Jag håller också med Zizzi. Utan tvekan. Men vlllgärna tillägga att jag skadenjuter när jag möter folk med 3-400 mer i rate som först är jovialiska i snacket. Sen när man slår dem pyser de utan att ens säga vare sig tack eller hej. Då mår man extra bra. Det är inte den dåliga förloraren som är världens gissel, det är den dåliga vinnaren. Han som gärna strör en extra saltflinga i såret. | |
| tfgm | 2007-05-07 18:36 | |
![]() | Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, det är så sant som det är sagt /tfgm | |