Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade23
Mobilspel
Pågående18 192

Forumkategorier

Användare Inlägg  
systerrebell2007-05-18 04:31
Antal inlägg: 427

Jag brukar också fråga vad för mig nya ord betyder. Detta pga ren nyfikenhet och lite kunskapstörst.

Har också mött motspelare som påstått sig se att jag använt mig av olika sorters dataprogram. Nu är jag alldeles för oteknisk för att ens fatta hur det går till när sådana används. Det är dock rätt tröttande i längden att anklagas för fusk bara för att man i en specifik match är lite bättre än motståndaren.

gutterflower2007-05-18 10:41
Antal inlägg: 11

Mick E. 800töntar??

vulcan2007-05-18 11:44
Antal inlägg: 7666

Kopiera chatten nästa gång ni råkar ut för en sån anklagelse och skicka till mig eller annan övervakare. Numera har vi mycket tydligt i reglerna angivit att fuskanklagelser är lika otillåtna som fusk i sig självt. Och folk som håller på med sånt får en tillsägelse - säger en - om att upphöra med det. Fortsätter man ändå att förolämpa hederliga motståndare med grundlösa anklagelser får man hitta någon annan sida att på nätet att roa sig på.

Bror Mu - Ej medlem längre2007-05-18 11:49
Antal inlägg: 921

Vulcan, det går inte att använda ordet hederlig utan ironi efter Brynolf i Efterlyst. Oöjligt att hålla smilbanden i schack.
Jag föreslår en strykning eftersom man redan förstår att det är en hederlig motståndare på att anklagelserna är "grundlösa".

Bror Mu - Ej medlem längre2007-05-18 11:50
Antal inlägg: 921

omöjligt*

vulcan2007-05-18 14:34
Antal inlägg: 7666

Käre bror - jag är rädd att "Brynolf" är ett lika obegripligt koncept för ungdomen härinne som tanken på en barndom utan tillgång till PS2 och Lunarstorm. Den enda efterlystgubbe dom känner till är Leif GWP. Annars håller jag i princip med om din poäng.

y not2007-05-18 15:25
Antal inlägg: 9014

fick han poäng?
vem leder?

Harry Potta2007-05-18 15:46
Antal inlägg: 122

Mick E leder med 4 poäng före Vulcan och Bror Mu som ligger delad tvåa med 3 poäng vardera. På tredje plats ligger just nu krill_master med 2 poäng.
Resterande platser redovisas när tävlingen är avgjord.

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-05-18 16:24
Antal inlägg: 1033

Glöm för hederlighetens skull inte att föra in poängen i följande tråd:

www.betapet.com/inde...am p;page=0

annars är det fuskigt.

Harry Potta2007-05-18 16:39

Varje deltagare får redovisa sin egen poäng när tävlingen är avgjord.

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-05-18 20:45
Antal inlägg: 1033

Är både övervakare och forumsadmins informerade och införstådda om detta?

Harry Potta2007-05-20 00:51

De kan förmodligen läsa själva...

acron - Ej medlem längre2007-05-20 01:19
Antal inlägg: 125

Mick E, om du bryr dig om din rating och samtidigt spelar mot de som har tre gånger så låg rating - så vet jag inte riktigt hur du tänker? Grejen är ju den (vilket du antagligen redan vet sen länge) att om man spelar mot de som har låg rating i jämförelse med den egna, gör att de går plus även om de förlorar, förutsatt att du inte vinner med väldigt mycket. Men din princip att låta alla oavsett rating delta i dina spel, är ju alltid positivt :)

Tolka nu inte mitt inlägg som något angrepp, men är du oroad över att gå minus i rate - spela hellre mot spelare med högre än din egna. Det finns alltid en glädje i att vinna över de som har 1000 mer än en själv.

illiterate - Ej medlem längre2007-05-20 01:47
Antal inlägg: 6521

Ibland är det bättre att ha låg rating, om man vill ha roligt, eftersom man annars hela tiden måste oroa sig för att förlora rating av att möta någon med lägre rating. Det blir ett evigt väntande på lämpliga motståndare, om man nu inte är så överlägsen att man lätt kan vinna med 500 p mot vem som helst.

Har man högre rating än 99% av medlemmarna får man förmodligen jobba väldigt hårt för att inte tappa i rating. Det blir en ond cirkel, där man egentligen bara kämpar mot sina egna tvångstankar om att få så hög rating som möjligt. På bergets topp upptäcker man att det är ensamt och tråkigt. Dessutom blir man ibland häcklad av människor med låg rating om man råkar förlora mot dem.

Men jag är ändå bara intresserad av min rating. Det finns inget roligare än att analysera formkurvan. Det går ofta att urskilja mentala toppar och dalar över tiden, och associera det till saker som hänt under dagen etc. Jag brukar inför tentor se till att mina kurvor är uppåtpekande, för att vara säker på att vara på mental toppnivå. Skulle kurvan råka gå neråt så skiter jag i tentan. ;)

Lilla T2007-05-20 11:20
Antal inlägg: 64

skrattar åt illiterate....jösses...va d gör du mer när det "pekar uppåt" då??....;)

acron - Ej medlem längre2007-05-20 20:54
Antal inlägg: 125

illiterate, det kan vara farligt att låta Betapet styra.. speciellt om man råkar ha "dåliga dagar" - i mitt fall är det t ex svårt att veta hur man ska tolka kurvan då jag alltid spelar slumpad (man kan ha avgjort matchen redan vid första ordet, etc). Men att skippa en tenta pga att kurvan pekar neråt, det låter giftigt värre :)

Lilla T, dina mysiga tolkningar går ju inte av för hackor? :)

mia 12007-05-20 22:08
Antal inlägg: 49

Ganska enkelt det här egentligen!
Spela med såna som har någotsånär lika rating som du själv, då är chansen störst att ni är på samma nivå.( det är väl själva vitsen med att ha ett ratingsystem eller va...? )

illiterate - Ej medlem längre2007-05-20 22:11
Antal inlägg: 6521

Det man får göra är att på ett ungefär beräkna ett löpande medelvärde vilket gör att tillfälliga spikar i kurvan inte påverkar lika mycket. Man studerar alltså trenden över 10-20 senaste matcherna. :)

Knevert - Ej medlem längre2007-05-24 00:33
Antal inlägg: 805

Jag lägger snart ner att spela, Blir jag anklagad en gång till idag så kommer jag flippa ut och leta upp vederbörandes hemadress och pissa på deras vardagsrumsgolv.

SheDeVille2007-05-24 19:26
Antal inlägg: 2243

Tar bort ett antal inlägg i tråden ang fuskanklagelser. Även om man kan anta att det var ett "internt" skoj mellan ett antal medlemmar så kan det inte accepteras. Reglerna är tydliga. Klistrar in ett utdrag från reglerna samt tar bort berörda inlägg.

"Det är INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets övervakningsfunktion. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: Kontakta en övervakare eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com."

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?