Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| matss - Ej medlem längre | 2007-05-27 21:39 | |
![]() | i96_sos: skit pårej! Och ta bort skräpet i ansiktet! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-27 21:41 | |
![]() | Det gäller inte att ba va kär, det gäller att hinna bli okär, om man nu snackar lycka, jaja | |
| kastrullock | 2007-05-28 05:59 | |
![]() | matss: Orka lacka ur =/ O vara otrevlig, ta't lugnt, ffs. Kärlek över nätet :) Det är så olika från person till person. Svårt att förklara, för jag kan känna en sak, medan någon annan har upplevt en helt annan. Men du kanske vill höra olika historier om Andras förhållanden och upplevelser om förhållande genom internet. Jag tycker det är fel, för då får du en slags uppfattning - det är bättre att skapa din egen uppfattning om hur det kan vara att träffa någon via internet. Mv, V | |
| Huzan | 2007-05-28 08:21 | |
![]() | jag hittade min pojkvän över nätet.. 1 ½ år senare e ja fortfarande lika kär! så visst funkar det! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-05-28 20:08 | |
![]() | Men Mamman, halvporr? Det finns väl värre saker på det här forumet att läsa? Jag tror barnen tycker det är gulligt att gamla tanter blir upphetsade för så lite som en bild på ett forum =) Miss_jk: Jag är inte desperat alls, tycker bara han är sååå söt!! Fast sen fick jag se Matss, en ännu större snygging.. *dreglar mera*.. Vem pratar om tillgänglig?? Det är inte jag heller, men jag kan ju titta för det eller?? och tycka det är fint?? Ungefär som när man fönstershoppar =) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-28 20:25 | |
![]() | Jamen, hallå?!?!?!? Slick på skärmen!! Skaffa ett (chat)rum va? Jag tror jag vet varför min lilla treåring slickar/pussar på min laptop så fort hon får chansen..... | |
| Nemi | 2007-05-28 20:53 | |
![]() | Nu tycker jag att vi kommit lite från ämnet, det handlar om hur man träffat kärlek via nätet, inte en tråd för att flirta :) Så snälla, håll er till ämnet samt låt bli att göra personangrepp. Mamman: Inget här har gått över gränsen för vad som är "passande". Inga överdrivna obsceniteter eller vulgariteter. Dock så är det precis som jag skrev inte en flirt-tråd och därmed hör inte flirt-inlägg hit. (Sen så tror jag ingen av personernas inlägg var särskilt seriöst gjorda med tanke på alla smileysar). Mvh, Nemi | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-28 21:30 | |
![]() | inte från min sida i alla fall...;-) I övrigt: Jodå, det kan nog funka. Varför inte om det funkar med ragg på krogen och på olika kurser.... | |
| i96_sos - Ej medlem längre | 2007-05-29 22:53 | |
![]() | Ok Nemi, jag ska försöka rätta in mig i ledet även om det är lite svårt ibland =) Personligen tror jag mer på kärlek som börjar på nätet än på t ex halvhysteriska hopparningsmiddagar och andra "kreativa" inslag för att bli av med singelkompisar. Dessutom slipper man ju det "första intrycket" eftersom man redan känner varandra till viss del när man träffas på riktigt, vilket troligen gör att man kan vara aningen mer avspänd och visa sitt "rätta jag" snabbare. Och att det verkligen fungerar har redan intygats flera gånger i denna forumtråd, vilket är jätteroligt! Jag gläds innerligt med er hela bunten =D Men självklart kan det inte alltid funka. Men ... den där matss är en grinig f-n, inga smiley:sar där inte. Eller så handlar det bara om otroligt dålig humor... (kastrullock: se min profil). | |
| Stepe543 | 2007-05-29 23:45 | |
![]() | Träffade min prinsessa på Lunarstorm för drygt 2 år sen. Vi chattade i ett par månader och utväxlade kontatkortsnummer, för att sedan prata i telefon i 6-7 timmar per dag i några veckor. Efter att vi träffats IRL så insåg vi ganska snart att vi passade oerhört väl tillsammans, nu har vi bott ihop i 1,5 år och gifter oss den 8 augusti nästa år. Jag tror det gäller att försöka anpassa sig till det som passar en själv. Ingen nätflirt är den andra lik, och de två som pträffas måste försöka träffas på sina egna vilkor. Låter kanske tråkigt, men det finns ingen universallösning. | |
| HärligaHanna | 2007-05-30 22:13 | |
![]() | Jag är ännu en av dom som hittat sin partner på nätet. Vi har varit tillsammans i två år, skaffat villa och hela köret. Och det funkar verkligen :) Förut tyckte jag att det kunde vara lite pinsamt att säga att man träffat någon på nätet, det fanns en attityd att det var bara desperata och knäppisar som träffades så. Men nu är det ju jättemånga som gör det och minst lika vanligt som andra typer av "träffpunkter". Så jag är för nätdejting, bara man är försiktig och använder lite vanligt sunt förnuft :) | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-30 23:15 | |
![]() | Funkar lika ofta /sällan som det gör när man träffar nån i "verkliga livet" är min uppfattning. Ibland funkar det, ibland inte. Jag ser det bara som ännu ett sätt att få kontakt med folk på. Sen om det blir nåt bra utav det eller inte, det är omöjligt att säga.. skit samma vart du möter någon, nätet, krogen, posten, tvättstugan.. det viktiga är VEM du möter :). Att nätdejting skulle vara knasig eller desperat el så.. känns en aning förlegat vid det här laget. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-30 23:25 | |
![]() | Om nu iten Betapet gått och blivit en dejtingsajt kan man säga att chansen att hitta någon är lika stor överallt. Desperat är väl kanske kontaktannons, men har man gått på nitar/tröttnat på ensamheten funkar det säkert jättebra. Oavsett om det är i tidningen eller på internet. Håller med lelou | |
| vulcan | 2007-05-31 00:45 | |
![]() | Förr i världen tänkte jag att "kontaktannons - nä fy fan" Men nu - tillbaks på marknaden efter ett långt uppehåll :) - tycker jag nästan tvärtom. Vid närmare eftertanke har jag ju provat det flesta andra sätt tidigare i livet; krogen, gemensamma bekanta och arbetet. Alla har gett resultat åtminstone vid nåt tillfälle - jobbet gav mig ju t.o.m. två ätteläggar att glädjas över :) Men nu känns det nästan lite spännande att testa ett annat sätt och se om det ger nåt. De andra sätten är dessutom inte så lockande längre. Krogragg börjar jag bli för gammal för, i bekantskapskretsen är det ont om singlar och på jobbet vill jag ärligt talat helst inte inveckla mig i något, det kan bli så jobbigt om det inte funkar i längden. Så varför inte testa nätet tänker jag. Dessutom känns det faktiskt som att nätdejtingen i mångt och mycket tvättat på det mesta av den "looserstämpel" som onekligen satt rätt mycket på kontaktannonserna förr i världen. Om inte annat så lär man känna folk man säkerligen aldrig skulle fått kontakt med annars. Och det berikar ju alltid ens erfarenheter och liv på något sätt... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-31 01:54 | |
![]() | Den enda nackdelen med nätdejting är att man lätt faller för en illusion, om man inte ser till att träffas relativt omgående. Man målar upp en mental bild av sin drömprinsessa i det undermedvetna, och om man bara chattar med varandra är det så få delar av personligheten som kommer fram, att det är lätt att få vem som helst att passa in på denna låtsasperson. Risken finns att om tiden går, så får man undermedvetet för sig att personen och den påhittade låtsaspersonen (avataren i din hjärna) är desamma. Visserligen är detta kanske inget stort problem. Samma sak råkar jag ut för om jag t ex chattar med min bror på MSN, jämfört med om jag pratar med honom i verkligheten. Det känns mentalt som två olika personer, varav den ena bara existerar i en dator. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-31 07:09 | |
![]() | Jo, folk är olika på nätet än i verkligheten. Och då menar jag inte att folk ljuger, men på nätet känns allt annorlunda... T ex msn-konversationerna. Man saknar IRL:s mimik, röstlägen, ögonuttryck etc. På msn är allting snyggt, kompakt och budskapet kommer jämt fram. Men klart, nätdejting är fan inte töntigt. Iaf om man träffar via ett gemensamt intresse. Jag har lite svårt för renodlade matchmaker-sajter. | |
| starbug | 2007-05-31 09:54 | |
![]() | Jag fann min flickvän här på betapet för ganska precis 11 månader sen. I oktober förra året emigrerade jag till u-sala där hon bor och vi lever och frodas (älskar ordet frodad) för fulla muggar! :D | |
| Elmis | 2007-06-01 21:41 | |
![]() | Men dyka ner på Rådhuscaféet har du inte vågat än, starbug ;) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-06-02 10:18 | |
![]() | Internet är schysst för man börjar chatta innan och få lite koll... och sen kan man stämma upp för att träffas sedan och se vart det leder. Det som är dåligt är väl om folk har förväntningar och/eller visar upp en sida som inte stämmer. Jag har träffat jättemycket folk via internet utan att ha förväntningar på hur det ska gå. Jag har fått jättemånga fina vänner... och en fantastisk kärlek :) | |
| Nemi | 2007-06-02 10:56 | |
![]() | starbug: heh, det ser ut som en flogstakorridorskök på din bild :) Jag har träffat många goda vänner och två pojkvänner via nätet, det är rätt lätt att "läsa mellan raderna" och få en känsla av hur folk är genom det sätt de uttrycker sig. Det kan dock vara nödvändigt att vara hyfsat "van" vid att prata via chattar/forum för att kunna uppleva "samtalen" som mer än bara text-utbyte. Jag tyckte i början av mitt chattande att det mest var en kul grej, nu har jag det som en del av min naturliga dagliga sociala samvaro :) Min nuvarande pojkvän/sambo hittade jag via nätet, och det visade sig efter ett tag att han bodde i samma studentområde som jag.. :) Vi vågade oss på att träffas efter ett antal chat-sejourer och det visade sig att vi fungerade lika fantastiskt bra ihop irl :) (Dock får man vara medveten om att det tar en liten stund att vänja sig vid kroppsspråk/mimik i samtalen, för de har man oftast inte sett förr :) ) | |