Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 18 391 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brava | 2007-06-06 21:02 | |
![]() | Han var före sin tid i frisksporteriet också. nån som minns "Nu ska vi hålla din kropp i gång, kropp igång, kropp i gong gong..." med Wenke Myre? | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-06-06 21:16 | |
![]() | r.i.p även om jag inte tyckte han var nåt vidare bra. men en erkänd artist såklart, alltid trist när de går ur tiden. | |
| nasonex - Ej medlem längre | 2007-06-06 21:43 | |
![]() | R.I.P Povel Ramel | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-06-06 22:30 | |
![]() | Du ska ingenting ta med dig när du går - Morbror Jan, Kleptoman Kungen är full av stock och sten, skogen är full av lingonben Tack Povel! | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-06-06 22:36 | |
![]() | far jag kan inte få upp min kokosnöt.... vem tänker inte på povel när han/hon tänker kokosnöt? vila i frid Povel du finns kvar hos många i minnet. | |
| Brittson | 2007-06-06 22:40 | |
![]() | Bluff och Spark och Tork och Kvark voro sex små dvärgar. En var ful och en var glad och en var dum i huvet. Hej, sa Tork till lille Kvark känner du igelkotten Pilt? Han som har varit i Paris Ja, det gjorde Ivar! | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2007-06-06 22:43 | |
![]() | Sorgligt =( Han var en bra artist/låtskrivare. Vila i Frid! | |
| Nemi | 2007-06-06 22:53 | |
![]() | www.youtube.com/watc...9D dL0k3PCk | |
| Nemi | 2007-06-06 22:57 | |
![]() | Jag diggar dig jag diggar dej jag digg digg diggar dig. Jag digg diggelidiggdigg diggar dig så smått Du riggar dej flott Det diggar ja hot | |
| blue_moon | 2007-06-06 23:43 | |
![]() | Instämmer i Martin Ljungs ord: "Som artist är han enligt min mening den störste som har funnits i det här landet. Det är kanske inte så lätt för dagens unga att förstå vilken otrolig talang Povel var. Men han var oöverträffad som kompositör, textförfattare och musiker. Och jag tror att han och hans bredd som artist kommer att förbli oöverträffad." I ljust och tacksamt minne bevarad. Vila i frid. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-06-06 23:50 | |
![]() | Himla tråkigt! | |
| vulcan | 2007-06-07 00:09 | |
![]() | Povel var stor. Han hade kanske inte det djupet som Tage Danielsson och en del andra stora humorister ägde. Men hans språkkänsla och musikalitet i förening gör honom unik. Och få är väl de som har överträffat honom i konsten att rimma på det svenska språket. Minns t ex hans sång till Bosse Parnevik på dennes 50-årsdag (om jag minns rätt) där han bland annat fick till rim som "Vem tusan är lille Arne lik? Då hördes från vaggan ett barneskrik: Bosse Parnevik, Bosse Parnevik. Jag är lik Bosse Parnevik!" | |
| Vigdir | 2007-06-07 00:10 | |
![]() | Jag säger som en god vän: Nu blev det roligare i himlen, men tråkigare här nere. Povel var enorm, hans ordekvilibrism är oöverträffad, hans underfundighet och humor var lysande. Vila i frid och tack för all gläjde! "Vi är förmodligen de sista entusiasterna"! | |
| MadameMim | 2007-06-07 00:37 | |
![]() | Håller med. Blev lite chockad när jag hörde idag att Povel hade dött. Väldigt trist. Tänkte inte skriva det här, men gör det åndå.Hur sjutton kan det komma sig att jag vaknade upp mitt i natten och drömde att Joe Labero hade dött... märkligt...jag menar, Joe Labero är inte någon som jag brukar ägna några tankar eller så...men så visade det sig att Povel hade dött...lite strange.. | |
| blue_moon | 2007-06-07 10:19 | |
![]() | Odödligt Povel Ramel-citat: "Den största spegel kan du fördärva. Det bor en solkatt i varje skärva." | |
| Elmis | 2007-06-08 21:10 | |
![]() | SVT 1 visar nu ett längre program. | |
| salix - Ej medlem längre | 2007-06-08 21:30 | |
![]() | Hmmm...det kom både en och två tårar när jag fick höra det. En exceptionell låt/textskrivare har gått bort men hans livsverk lever vidare. Glöm inte att skogen är full av lingonben :-) Det är vi som ska finna dom! | |
| JPOd - Ej medlem längre | 2007-06-09 09:36 | |
![]() | Förstår inte alls hans storhet. Nödrim och taskiga texter. Passar bäst att framföras på ålderdomshem och liknande. Det där fåniga priset tar också för stor plats i media. Ja, nu är han död i alla fall RIP. | |
| pilutta-dej | 2007-06-09 22:14 | |
![]() | När jag var barn hade vi grannar som var stora Povel Ramel-beundrare. Jag fattade ingenting, den där fula, fåniga gubben. Och visst, vacker var han inte, och ganska fånig var han ibland, men som vuxen har jag kommit att uppskatta honom. Dels hade han, som flera här påpekat, en enastående förmåga att jonglera med språket, något som vi beapetare lätt kan uppskatta, och dels visade han ibland också en allvarligare och mer lyrisk sida. Som i den här texten, det vackraste han skrivit: Bara en enda ros på ett evigt klänge så är livet, trist varar länge, men underbart är kort, alldeles för kort. Följer du ödets väg genom dunkla gränder når dig solen en glimt i sänder, ty underbart är kort, alldeles för kort. På var sommaräng du finner bara en lyckoklöver någonstans, och likaså en enda gång du finner just den vän du behöver, så ta din chans, men fort, innan den flyr bort, underbart är kort, alldeles för kort. | |
| vulcan | 2007-06-10 00:13 | |
![]() | Povels humor må väl till viss del ha passerat sitt bäst före-datum (humor tenderar ju att göra det), men om man på fullt allvar (det finns ju alltid möjligheten att man=troll) påstår att Povels texter kännetecknas av nödrim så har man mest demonstrerat sin egen orddövhet och taskiga språkkänsla. | |