Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 750 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| smurvlan | 2007-06-14 20:55 | |
![]() | tack.. miss_jk, jag har ringt och googlat om det nu, så ja tror ja kommit fram till allt *S* | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-06-14 21:20 | |
![]() | Som min förskolefröken alltid sa: glöm inte att ta med ett glatt humör. :o)) | |
| pilutta-dej | 2007-06-14 21:28 | |
![]() | Pass, pengar ,"pilett" (biljett) och p-piller, resten kan man ordna på plats om man glömt det. Nja, mediciner som man måste ha får man ju tänka på också. Adressbok om man tänkt skicka vykort. Ett tillägg har jag. När man ska på solsemester är det jättebra att ha med sig några blad av aloe vera. Skär av några köttiga blad av den om du har en tillräckligt stor sådan i fönstret och lägg i en plastpåse. Om du sedan trots alla försiktighetsåtgärder bränner dig i solen ska du duscha och torka dig och sedan dela ett av bladen mitt itu och smörja in dig med den geggiga saften. Låt självtorka. Enligt min soltokige man är det nästan magiskt bra mot solsvedan. Observera att du inte ska smörja in dig med någon annan hudcreme innan du tar på aloe veran. Det bästa är förstås att inte bränna sig alls, men detta kan vara till hjälp om du trots allt skulle göra det. Koppla av, njut av livet och sjung en trudelutt. Ha en riktigt skön resa! | |
| två bakelser | 2007-06-14 22:17 | |
![]() | Jag har aldrig varit i Bulgarien men till Grekland brukar iallafall någon form av myggmedel vara bra att ha med. En gång på Korfu hade jag på båda benen upp till knäna över 60 myggbett och myggorna där är inte som här, betten blir hemska. | |
| suss_69 | 2007-06-14 22:24 | |
![]() | När vi åker slänger vi över lite i de andras väskor.. ifall ens egen väska kommer bort. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2007-06-15 06:34 | |
![]() | nä, usch planera inte så mycket. blir ändå inte som du sakta undermedvetet byggt upp förväntningarna. blir mycket roligare ledigare och mer avkopplande att bara åka, se till att pass och pengar är med så är allt färdigplanerat. semester är nöje, glädje är bättre om det inte är planerad glädje | |
| smurvlan | 2007-06-15 10:37 | |
![]() | Tack igen alla *S* Men ni som skriver att de räcker med pass o pengar tänker nog inte alltför långt, om man har medicin måste man ha intug och fsk-kortet verkar ju viktigt som tusan. Om jag inte bett om råd i forum så had eja inte haft en aning om fsk-kortet. Men det är väl vettigare att planera nu, innan resan än att lägga ner tid på att vara seriös och stressad där nere.... Myggmedel??? Har inte tänkt på det... menar ni att det kan vara mygg i Bulgarien??? | |
| Dyslekso | 2007-06-15 10:53 | |
![]() | Ja...om de bestarna förtjänar att kallas mygg. "Flygande blodbanker" är ett mer passande tillmäle. Ett "p" tillkommer alltså, d v s påsar med blod, för att vara säker på att inte få gulsot från blodtransfusioner därnere. | |
| smurvlan | 2007-06-15 10:56 | |
![]() | jaså du... svårt att skydda sig då alltså... | |
| blue_moon | 2007-06-15 11:18 | |
![]() | Blev anfallen nattetid av grekiska mygg på Samos, men där fanns utomordentligt effektiva "Electric fumigators" + "Mosquito repellent tablets" att köpa i varuhusen. Stoppa in en tablett, plugga i vägguttaget så kan du sova lugnt. Utomhus på kvällen då? Cigarrettrök avskräcker. :) | |
| blue_moon | 2007-06-15 18:41 | |
![]() | Ta det lugnt. Det mesta finns att köpa där nere. Det är inget u-land ni åker till. | |
| Vigdir | 2007-06-16 00:24 | |
![]() | Det alltid välbehövliga: skavsårsplåster! | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-16 01:31 | |
![]() | Ta helst inte med dej Hepatit a b och c med dej hem. | |
| Huzan | 2007-06-16 13:34 | |
![]() | asg!! | |
| Lenis2 | 2007-06-16 16:05 | |
![]() | glöm inte vaccination.. Var ska du åka? Själv åker jag till Bulgarien i augusti. | |
| REDLINEROOKZ - Ej medlem längre | 2007-06-16 16:11 | |
![]() | Stor väska för att ta med sig billig sprit | |
| Maranga | 2007-06-16 20:18 | |
![]() | En bärbar dator, så du kan fortsätta ditt forumskrivande. | |
| Mercedes | 2007-06-16 21:49 | |
![]() | Kaffepaket | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-06-21 00:42 | |
![]() | kan vara mygg .... de har mygg stora som björnar därnere. | |
| Brittson | 2007-06-21 10:46 | |
![]() | Cigarettrök avskräcker mer än bara mygg... Men banan ska myggor inte heller tycka om! | |