Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-27 17:58 | |
![]() | IMO! Jag har sagt det innan, men det tål att sägas igen; du är en klok kvinna! | |
| Vigdir | 2005-11-28 18:01 | |
![]() | Tackar, tackar! Inte minst för de goda råden, IMO. Annars säger min guddotter att enda regeln är att "aldrig säga nej när ditt barn vill ha något för då blir hon så lessen, så man ska alltid köpa precis det barnet vill ha". Bör kanske tilläggas att guddottern är 13 år och har normalt avlönade föräldrar - och absolut inte får allt hon pekar på. Därav rådet... | |
| Ricky93 - Ej medlem längre | 2005-11-29 19:16 | |
![]() | tycker alla här att det är töntigt att vara ihop med yngre det är skit många som tycker det : det är fjolligt att tycka det är fjantigt? =) | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-29 20:32 | |
![]() | Nej Ricky! Det som är töntigt är att tråka andra för att man är avundsjuk! Stå på dig! | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2006-02-07 00:55 | |
![]() | Så, nu har vi en tråd om relationer, men vad är kärlek för er, vad vill ni ha ut av ett förhållande? Berätta om det mest romantiska som hänt er? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-13 02:04 | |
![]() | Fin tråd och jag vill gärna bidra med ett ögonblick ur mitt liv just nu.....jag realiserar det i en liten dikt....... Man kan aldrig se sig mätt På en vacker kvinna Som på alla sätt Liknar en Gudinna Hennes hår bölja Hon skrattar som en älskarinna Hon kan omöjligt dölja En passionerad kvinna Hennes ljuva läppar ler Som om hon just blivit kysst Hennes ögon säger mer Tills hon blir tyst Hon sitter stilla Som en förnäm grevinna Som varje gång förvilla Med ögon som tycks brinna Hon är vacker som en solnedgång Hon är vacker som det blå Hon är vacker som en stilla sång Hon är det vackraste man kan tänka på Hon är vacker som en morgondag Ja, hennes hår böljar som en flod Hon fyller livet med behag Hon gör den god | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 10:01 | |
![]() | Acceptans Tillit Öppenhet Frihet | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 10:33 | |
![]() | Mitt ideala förhållande skulle baseras på de fyra komponenter vilka nämndes ovanför. Jag tycker att det inledande inlägget var bra! Kärlek handlar om att släppa taget från sin misstänksamhet, sitt ego och låta den andra leva sitt liv som den behagar. Att acceptera den andra och lita på denna är grunden till (ett för mig) lyckat förhållande. Om man inte litar på sin partner, om man inte vågar vara öppen eller våga låta den andra vandra fritt, så är man inte mogen för ett genuint och givande förhållande. Att ge och ta, utan att känna sig tvungen är för mig en viktig komponent. Att inte begära saker från varandra. Att ge och ta ska vara naturligt, och man ska göra det av respekt och genuin kärlek. I ett (enligt mig) idealt förhållande, får man våga visa vad man känner, att vara öppen, även om man sårar den andra. Jag tänker mig att om en person känner att förhållandet är på väg att sina ut eller om något inte känns bra, är det viktigt att våga tala om detta så att den andre får en ärlig chans att göra ett val själv. Att låta någon vara kvar, fast kärleken har svalnat, är att missleda och sätta gränser för den andra. Jag har varit tillsammans med en kille vars känslor hade svalnat med tiden, med trots detta bedyrade han min kärlek och lät mig stanna kvar. Jag fick reda på detta i efterhand och har aldrig känt mig så lurad. Han gjorde givetvis som han gjorde för att inte såra mig, jag var själv inte redo för kärleken och var väldigt kontrollerande i det förhållandet, så jag förstår honom... det var en ögonöppnare! Har sett flera exempel på förhållanden där tilliten inte finns, det har alltid resulterat i en ond cirkel av lögner och misstro. Den ena parten är kontrollerande, svartsjuk och litar inte på den andra och därmed ifrågasätter och ständigt söker efter tecken på att den andra inte undanhåller saker och vice versa, vilket i sin tur leder till att den andra reagerar med att dölja saker och ljuga. Det får alltså motsatt effekt. Jag tror att man måste vara trygg i sig själv, för att känna sig trygg med någon annan. Kärlek kommer alltid inifrån och hur man väljer att se sig själv, påverkar också sättet att se på andra. Jag vill ha en partner som känner sig fri och trygg med mig, som jag kan dela glädje och sorg med. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 10:46 | |
![]() | Sen tror jag att det är viktigt att dela vissa intressen. Visst ska den andre få utforska livet på egen hand om den så behagar, och visst måste man ge utrymme till den andes egna intressen, men jag tror ändå att det är gynnsamt för ett förhållande om man har kul tillsammans! Jag tror också att det är gynnsamt att stimulera varandra intellektuellt, att man har givande samtal och bidrar till att den andra utvecklas. Min ideala partner är omtänksam, klok, miljömedveten, intelligent, delar samma humor som jag, gillar musik och bryr sig om sig själv, denne person får gärna brinna för något i livet också. Vi skulle spendera mycket tid utomhus, i skog och berg och insupa diverse inlevelser tillsammans... kanske gå på musikevent, resa runt i världen, sitta på en brygga vid havet, eller bara ligga nära varandra och känna sig hemmastadd med varandra. Utseende har aldrig varit något jag tänker på... jag tror att om man har bra personkemi och tycker om någon, så tycker man även att personen är snygg. Jag kan inte säga att de killar jag har varit tillsammans med har varit lika varandra utseendemässigt. Men det som är gemensamt för de killar jag har tyckt om, har varit att dom ser varma ut... :) | |
| Rultatultan | 2013-07-13 16:34 | |
![]() | Kärlek är att veta att man alltid, alltid är välkommen hem till sina föräldrar som tar emot med öppna armar och finns där helt villkorslöst. | |
| Fesebengt2 | 2013-07-13 18:40 | |
![]() | @SämstpåBeta Jag fattade inte raden: "Hon skrattar som en älskarinna" Skrattar ett snedsteg på ett visst sätt eller betyder det något annat? | |
| PrinsessanC | 2013-07-13 19:43 | |
![]() | Sann kärlek är att bli älskad ÄNDÅ. Det skänker lugn och otrolig tacksamhet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-13 20:44 | |
![]() | Kärlek är det vackraste och finaste som finns | |
| Amado - Ej medlem längre | 2013-07-13 20:54 | |
![]() | Kärlek är att älska någon av hela sitt hjärta och själ att veta att den personen är allt i ditt liv, en som du kan lita på oavsett vad som sker en som lovat att alltid finns där. Kärlek kan också göra ont då du älskar någon men det hela är en omöjlighet , det är en bitterljuv smärta | |
| Rultatultan | 2013-07-13 21:09 | |
![]() | @PrincessanC "Sann kärlek är att bli älskad ÄNDÅ." Vackert :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 21:13 | |
![]() | Amado, är det verkligen nyttigt att känna att en annan människa betyder allt i livet? Finns det inte någon som är viktigare, som till exempel DU själv? Kärlek som gör ont, kan vara väääldigt vacker. Känslor är väldigt vackra. | |
| Amado - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:44 | |
![]() | Känslan är det jag pratar , den känslan av att någon betyder så mycket för en för mig är det en lycklig känsla | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 22:46 | |
![]() | :-) | |
| vase | 2013-07-13 23:10 | |
![]() | Kärlek för mig är o kärlek till livet - att höra mina barn säga, jag älskar dig o tack mamma- detta är störst för mig - att vakna med mina hundar som pussar mig - att ha syskon o föräldrar som alltid ställer upp - att få pyssla i min trädgård - att få vara frisk - att ha ett arb som jag älskar -att ha lyckan att vara glad. -att tråna o känna att personkemin är rätt sedan 5 år med en viss man Men där ingen törs ta steget. Vi träffas i samband med dykning!!Nej, detta är lite ledsamt!! Vi är enl dottern " som han i handske" Ja, det finns nog mkt mer att älska i/av livet. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-13 23:16 | |
![]() | Kanske är det en skön känsla ändå, även fast ni inte vågar ta steget? Att känna stark personkemi med någon och innerst inne veta något som ingen annan vet, är väl ändå rätt häftigt? :-) Har ni pratat mycket eller är det mer sådana där menande blickar av samförstånd som slängs till varandra när ni är i närheten av varandra? | |