Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade72
Mobilspel
Pågående19 367

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vulcan2007-08-09 15:46
Antal inlägg: 7666

Varför tar ho åt sig tro??? :)

Nå, det gläder mig att sidotecknad ska börja seriösa studier. Klå mig inte på SM bara!

Pottränad - Ej medlem längre2007-08-09 15:50
Antal inlägg: 4315

Bered sig på att hans piffiga stjärthalvor kommer rappas rödrandiga.
Det är ett löfte :)

ÖverPräktig2007-08-09 18:04
Antal inlägg: 141

ÖverPräktig2007-08-09 18:05

Skrev ett till förtyligande inlägg igår som tydligen kom in, hm.

SirNose, håller delvis med dig i ditt inlägg. Skillnaden i rullningsfrekvens skall dock inte vara så stor IRL och här enligt mina refarenheter. Håller dock inte med Radagast helt om spelförmågan hets/slumpad kontra normal/standard. En riktigt bra spelare skall klara av dessa olika spelformerna efter kort träning. Det viktigaste är ordförrådet och visst taktiskt sinne (vilket är ett måste i båda spelformerna). Visst är det lättare att få högre ranking via hets/slumpad här pga att det är lättare att "köra över sin motståndare" i slumpad, dock ger det ingen våldsam skillnad i ranking, max några hundra poäng.

Gurra och Sporten är dock bra på att trilla bokstäverna, men de har inte spelat ut mig, utan det är jämnt skägg.

Dock dyker det frekvent upp förmågor i topplistan som absolut inte hör hemma där.

stinu2007-08-09 18:41
Antal inlägg: 217

Jag skulle vilja sparka alla BRA betapetspelare från Ume i rumpan lite!

Förutom Sporten, Gurra G och Sir Nose mfl toppnamn så finns det en hel drös med duktiga betapetare som jag gärna skulle vilja se på våra träningar men som håller sig väl gömda.
Kom och testa spela IRL nån gång, det är om möjligt ännu roligare än att spel på nätet! Vi väntar er och tar emot er med stora famnen.

SirNose2007-08-09 19:31
Antal inlägg: 188

Men för att återgå till ursprungsfrågan. Jag tror att det är en kombination av ett bra samarbete mellan kommunen och den lokala scrabbleklubben, goda förebilder för de yngre och en satsning på bredden som på sikt ger topprestationer. Dessutom får vi inte glömma bort de hårt, ideellt arbetande eldsjälarna. Alla föräldrar som har packat matsäckar och skjutsat till träningar. Där har ni Umeås framgångsrecept. Det är bara för Motala, Dals-Ed och Rättvik att ta efter!

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-09 19:39
Antal inlägg: 921

Kom ner till sthlm på en ny gymsession i höst SirNose. Du gör dig bättre när du kontraherar musklerna framför en stor spegelvägg än med rynka i pannan över ett bräde.

Pottränad - Ej medlem längre2007-08-09 19:52

Det var säkert sagt i all välmening, Mu (allt annat skulle storligen förvåna), men du vet väl att spända hjärnmuskler är bra nog intressantare än anatomiska diton?

Bror Mu - Ej medlem längre2007-08-09 19:54
Antal inlägg: 921

Jag pratar med mig själv varje dag, så ibland blir jag lite trött på intelligens.

Pottränad - Ej medlem längre2007-08-09 19:56

Aha, och det kompenserar du genom att hänga på forumet?
I see. I see.

//Samlar poppispoäng

Radagast2007-08-10 06:45
Antal inlägg: 782

"Visst är det lättare att få högre ranking via hets/slumpad här pga att det är lättare att "köra över sin motståndare" i slumpad, dock ger det ingen våldsam skillnad i ranking, max några hundra poäng."

Kanske, men du får gärna ge något argument till varför du tror det. Högsta Bp-ratingen nu är 5400. Jag tror inte att någon spelare här kan försvara 5000 i t.ex. Snabb/Standard mot blandat motstånd. En spelare med 5000 i rating ska ta ungefär 20% fler poäng i snitt än en med 3500 i rating, något som motsvarar ca 70 poäng mer per match. Om man tittar i ratinglistan bland spelare med 3500 i rating hittar man t.ex. Elmis, Gubbi och mig. Jag tror inte att någon spelare snittar ens i närheten av 70 poäng mer än någon av oss. Jag tror inte ens att någon spelare någonsin snittat 70 poäng högre än någon av oss vid en IRL-turnering, jag vet att så inte är fallet för mig. Redan ett snitt på 30 poäng högre än någon av oss vid en IRL-turnering är väldigt ovanligt.

monkan562007-08-10 09:22
Antal inlägg: 910

Tänk vad skönt att det finns andra från Ume som inte är såååå himla duktiga.. för jämviktens skull tänkte jag närmast...heja Umeå!!

massamark2007-08-10 12:30
Antal inlägg: 238

Iofs skulle jag säga att Sveriges bästa scrablespelare finns i Stockholm

Det var verkligen upplyftande att läsa ditt inlägg radagast. Det tar verkligen död på myten om att de som ligger topp på beta skulle vara bäst i Sverige.

ÖverPräktig2007-08-10 17:36

Håller med dig Radagast vad gäller snabb/standard. Om man bara kör det så går det inte att försvara 5000 (om man inte är väldigt noga med att välja motståndare). Jag begränsade dock inte mig till denna tidsbegränsning. Vid standard/hets är det lättare att få större skillnad. Sedan finns ju special som är snäppet under slumpad vad gäller att få stor diff (här håller säkert Gurra med mig).

Det skulle dock vara roligt att se någon av er toppspelare IRL (de du nämner Radagast) göra en seriös satsning på slumpad/hets.

PS För mig är Elmis spöket. Den enda jag inte mött ännu. Längtar efter att besegra honom.

Elmis2007-08-12 22:12
Antal inlägg: 2916

Om hets tycker jag inte. :)

Jesper M2007-08-25 20:29
Antal inlägg: 1332

ARRGH UMEÅBORNA HAR TAGIT ÖVER HELT!!

Pottränad - Ej medlem längre2007-08-25 20:41

Det var blott och bart en tidsfråga.
Som alla, Göteborgskramare som Stockholmspussare, känt till i evinnerliga tider. Ja alltsedan scrabblen föddes, om man ska vara nogräknad.

Gariam - Ej medlem längre2007-08-25 21:24
Antal inlägg: 2590

Man kanske ska join the evil side och flytta till Umeå då? De har konstskola där har jag hört. :o)

y not2007-08-25 22:15
Antal inlägg: 9014

och rekryteringen är dessutom ypperlig med landets yngste irl-spelare som ett av många erxempel.

oeronbarn - Ej medlem längre2007-08-25 22:33
Antal inlägg: 2288

kan vi inte skramla ihop lite pengar för att flyga ner umeborna till gbg så vi kan få slut på den här diskussionen en gång för alla. det torde vara allmänt känt att det är på Sofi, juvelen bland stans persiska restauranger, som den bästa scrabblen spelas. varannan torsdag. det är bara att komma och se själva, gott folk.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?