Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 606

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2007-09-07 15:27
Antal inlägg: 8941

Morristown:
Bara att gå dit och äta om du tycker den är bra! Jag håller mig därifrån.

Morristown - Ej medlem längre2007-09-07 16:50
Antal inlägg: 7710

:o) Det var inte igår du praoade va? Tycker det är taskigt at skriva så eftersom de haft ett par ägarbyten sen dess.

myran_64 - Ej medlem längre2007-09-07 16:51
Antal inlägg: 3157

min första pryo var i ett travstall och det var skitkul.
Sen har jag pryat i en antikaffär och det var ännu roligare. Vi fick åka med till hem som han hade köpt upp och vara med och välja vad han skulle ta med hem och sälja, sen var vi till soptippen med resten och där fanns massor av kul grejor!! (Hur kul är inte soptippen när man är 13-14 år??!!) De två sista dagarna fick vi åka med en bekant till honom till Göteborg, när ett IKEA öppnade där, och sälja barnböcker och det var så himla kul!!
Alla mina pryo har varit roliga och det blir nog lite vad man gör det till. Visst finns det förtag som verkligen utnyttjar ungdomarna men det ska man inte vara rädd för att tala om för den som sköter placeringarna!!

butterkaka2007-09-07 17:37
Antal inlägg: 4185

jag praoade på skopunkten .. de va skitkul! :D

zenlinpen2007-09-07 18:18
Antal inlägg: 89

när jag var tolv år praoade jag på pappas jobb. han skyfflade papper på kontor på den tiden. allt jag gjorde i två dagar var att äta princessbakelser och välja ut ny kontorsutredning till hans rum. nåja, en och annan hamburgare slank också ner.

på högstadiet blev jag tilldelad industriplats i två veckor. där fick jag och en annan tjej sitta på vars en pall och titta på de orangea robotarna 6 timmar om dagen.

så ni förstår vilken chock det blev att komma ut i arbetslivet senare, inga princessbakelser och ingen skön liten pall. kläderna är dock snyggare nu i mitt arbetsliv än de var under industriveckorna.

SheDeVille2007-09-07 18:22
Antal inlägg: 2243

Jag pryade på "deken". Ja inte som det låter ;-) utan på dekorationsavdelning (först på en stor tygaffär och sedan på Domus som det hette på den tiden). Jag gjorde pris- och reklamskyltar till de båda ställen jag var på och fick också vara med och skylta upp skyltfönster. Ett fönster fick jag göra helt själv efter mina idéer - det var på tygaffären.

Gunilla N - Ej medlem längre2007-09-07 18:24
Antal inlägg: 9562

Pryade på PK-banken i åttan eller nåt och bestämde mig för att bli bankdirektör (minst) - bah, det blev jag ju inte (tack o lov kanske). Minns att jag kunde kolla hur folks ekonomi såg ut (bl a min namnes, tillika miljonär). Rätt skoj!

MyNy - Ej medlem längre2007-09-07 19:10
Antal inlägg: 583

Vad roligt att ni vill dela med er!

kärsti2007-09-07 19:48
Antal inlägg: 41

Min enda prao var på den tiden det hette pryo... Jag gick i 8:an, och man skulle vara på ett ställe som var dominerat av det motsatta könet! Jag blev således placerad hos sotarna här i vår lilla stad. Det var ett gäng relativt unga killar som var helt galna! De tyckte att det var skithäftigt att skrämma skiten ur oss stackars pryon. Ut på tak, in i ngn konstigt fjärrvärmeugn m.m. Sen en dag hade dom tävling i att köra fortast med sotarbilarna på en stor parkering... baklänges!!! Jag och Helen skrek i högan sky, men det hjälpte föga! Dessutom, hela veckan körde de Eddie Meduza i bilstereon. Och det var INTE de rumsrenaste låtarna... våra nyllen blev allt rödare i takt med de mycket fräcka (och fula, snuskiga och allmänt vidriga) låtarna.
Ja detta var några år sedan, typ 25, men jag kommer aldrig att glömma den veckan. Jag valde dock inte att bli sotare i mitt yrkesliv.

Sylva2007-09-07 22:48
Antal inlägg: 154

Vår syo-konsulent var lite speciell, det var en tant som hade ett hypermodernt datorprogram att fördela prao-platserna med. Det fanns ett antal platser och så fick alla i årskursen välja ett 1:a, ett 2:a och ett 3:e-alternativ, sen lottade programmet mellan valen, och de som inte fick nåt av sina blev "utslumpade" och fick nöja sig med att välja mellan de oattraktiva platser som blev kvar eller försöka fixa nåt eget som inte var så lätt.

Upplägget var kanske inte så fel, förutom att tanten inte kunde hantera programmet. Därför fick alltid eleverna som hade efternamn som började på A och gick i klass A alltid sina förstahandsalternativ, och vi som gick i klass C blev utslumpade och fick ta det som blev över. När vi klagade fick vi såklart höra att det var datorn som hade bestämt och en dator kan ju inte göra fel!

Därför har jag tillbringat en vecka med att svetsa presenningar, två veckor på en skittrist liten affär mitt ute i ingenstans och en mycket intressant vecka på ett skogsbruksgymnasium med killar som var rätt ointresserade av skog, men det var väldigt lätt att komma in på den linjen!

yayasout - Ej medlem längre2007-09-08 17:31
Antal inlägg: 1408

har pryat på ett äventyrscentrum. jag fick rensa en damm på sjögräs i tre dagar. sista dagen var det åska och lilla pryon frågar försiktigt om man verkligen ska vara ute till sjöss då det åskar. fick till svar att det inte var en sjö utan en liten sänka.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2007-09-08 18:02
Antal inlägg: 3298

På den tiden då det begav sig, på högstadiet, så fick jag först en pryo hos en floristbutik och en plats hos polisen. Det jag minns mest från floristtiden var att hon som ägde butiken var rätt hård. En gång då en velig kille kom in och inte visste vad han skulle ha, så hamnade de i nån slags dispyt, så ägarinnan tog en handfull mynt och kastade rakt på den förvirrade kunden. Jag försökte göra mig mycket osynlig.
Hos polisen är väl egentligen den enda incidenten jag minns då jag fick provsjuta deras zigsauer (jag vet inte hur det stavas), alltså polispistolen. En annan kille från en annan skola hade pryo samtidigt som jag och han hade skrytit hela veckan om hur bra han var på att skjuta! Han hade minsann skjutit både pistol och gevär i tävling i flera år. Sista dagen skulle vi således få provskjuta, och jag sköt så mycket bättre att killen nästan började gråta! Han bönade och bad poliserna att han skulle få skjuta en extra gång, men inte heller då slog han mina poäng.

Så var det med det! Sen har jag haft praktikplatser osv i äldre ålder. Men detta var Pryo!

Ajdan2007-09-08 21:28
Antal inlägg: 396

Haha, jag praoade oxå hos polisen och när jag var hos trafikpolisen fick jag bestämma vilka bilar vi skulle ta på flygande besiktning. Jag valde alla volvobilar p.gr. av att min pojkvän inte gillade volvo. En annan dag åkte jag med en polispatrull och vi fick jaga och fånga checkbedrägare :-). Det var coooooolt att åka 120 på en 50-väg. Mindre coolt var att jag fick sitta ensam med checkbedrägaren i bilen när de andra höll på med rapportering. Jag satt i framsätet och han i baksätet (han hade dock handfängsel på sig bakom ryggen, och ooooj vad han gnällde).
Hehe, vilka roliga minnen som kom nu!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?