Spelrum
| Giraffen | 61 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 815 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-11-04 01:11 | |
![]() | haha, jag är inte lika sportig på höstarna så det passar bra. nån sa att jag såg ut som en tonårspojke på min nya bild. jag är tillräckligt gammal för att ta det som en komplimang :) | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-11-04 19:41 | |
![]() | Hålla sig till trådens ämne kanske? För dom stackars barnens skull tycker jag någon rättrådig övervakare kunde ta och sätta på hänglåset här, så inte knoddarna får osunda begär och växer upp till att bli sexuellt avvikande. | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2007-11-04 20:24 | |
![]() | Instämmer med Bror Mu, så jag har rensat bort lite här. Håll er till trådens ämen i fortsättningen. | |
| SheDeVille | 2007-11-04 20:28 | |
![]() | Jag instämmer också med den käre Bror Mu både vad gäller urspårningen och det ursprungliga trådämnet. Jagskulle inte kunnat säga det bättre själv så jag citerar Mu: "Om jag ska vara seriös så tror jag att det är väldigt få tjejer som uppmuntras till att bli vinnare när dom växer upp, det är knappt socialt accepterat. Som kille är det självklart att det är något positivt att köra över allt motstånd." Förhoppningsvis är det på väg att förändras i det uppväxande släktet! | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-11-04 20:32 | |
![]() | Om man nu vill ha ett samhälle där det anses som något positivt att "köra över allt motstånd", ja. | |
| monkan56 | 2007-11-04 20:43 | |
![]() | hallåå där. jag har fyra pojkar i ett spann mellan 10-30¨år och jag blir bara galen i ett så enkelt ämne som färger på kläder. sitter manligheten i färgen så är inte vår värld mycket att hänga i julgranen M a o .. kvinnligt och manligt är något som vi blir styrda in i.. på nåt sätt. Hur många av er alla betapetare har köpt rosa till en pojke under ett år? Jag kan inte säga att vi blir uppfostrade i stor och stark :-) mening utan omedvetet kan jag tänka mig att folk gör så. | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2007-11-05 11:46 | |
![]() | Håret växer ut och Bror Mu är numera Betapets genuskämpe par excellence. Nu väntar jag bara på citatet från Simone de Beauvoirs Det andra könet "Man föds inte till kvinna, utan man blir en" och metamorfosen är fulländad! För övrigt föredrar jag det mer grabbigt dåliga förlorarbeteendet. Några rediga könsord och ett fuck you, än det där tantigt utdragna där man blir avkrävd varje ords innersta betydelse – annars stämplas man som fuskare. (Dessa minutiösa glosförhör sker givetvis när tanten ifråga är duktigt akterseglad, och ett "jag har ingen aning" från min sida leder till en tumultartad aktivitet på hennes tangentbord). Ruhrgebits sensmoral: Män och kvinnor är lika dåliga förlorare. Men det yttrar sig på olika vis, eruptivt respektive försåtligt. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-11-06 09:31 | |
![]() | Att vi är lika dåliga förlorare tvekar jag inte en sekund på, men huruvida förlorarbeteendet är så olika funderar jag över. Personligen häver jag ur mig både det ena och det andra, gärna liknande det Ruhr så vältaligt uttrycker härovan, men jag gör det för mig själv (och ja, okej, rätt ofta så det hörs in till nästa rum) - sällan i spelet. Det kan jag tänka mig är lite kvinnligare; att tro att andra tar anstöt/tappar respekten om man gör det synligt. Fast i själva verket har jag inte en susning om varför det är som det är, damen_... Det kanske helt enkelt är så att män överlag är bättre på't och kvinnor.. pja, skiter i vilket och bara harvar på, med samma konto oavsett vinstprocent/rating? | |
| Kärleksmums - Ej medlem längre | 2007-11-06 11:24 | |
![]() | De allra flesta på ratingtopplistan har också spelat hur många matcher som helst. Men de byter användare hela tiden. Titta på engelska topplistan där är ettan och tvåan kvinnor. Och de är helt överlägsna. | |
| Herdestav - Ej medlem längre | 2007-11-06 11:45 | |
![]() | Där kommer en annan intressant aspekt in. Är svenska och utländska kvinnor olika vad det gäller strategiskt tänkande och spelfilosofi? | |
| brava | 2007-11-06 11:52 | |
![]() | Precis min gissning också, kvinnor tenderar att som Muminmamman (alltså den riktiga i böckerna) tänka "det kan va bra att ha" och sparar alltså på sitt gamla konto. Avseende parallelldebatten om dålig förlorare. Jag är en dålig förlorare och har kallat folk både det ena och det andra, men så representerar jag också den utdöende kvinnotypen "surkärring/fruntimmer". Fö tror jag att det är bullshit att bara uppfostran skulle styra att grabbar blir grabbar och tjejer tjejer. Mina egna barn är tydliga exempel på det. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-11-06 13:53 | |
![]() | Många är ett tydligt exempel på motsatsen också. Kanske det är olika helt enkelt? Kanke det är oerhört svårt om inte omöjligt att utröna egentligen? Kanske biologi och kultur ingår i en ständig växelverkan...? Va? ;o) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-11-06 14:06 | |
![]() | Sen _kan_ det ju vara så att några eller t o m många i resp lista inte alls är av det kön de utger sig för att vara och då blir det ju verkligt svårt att dra några vetenskapliga slutsatser... | |
| Nemi | 2007-11-06 14:39 | |
![]() | Sen kan det ju kanske även vara så att det fortfarande är fler killar än tjejer som lockas av att spela spel på nätet och att det är fler killar än tjejer som har envisheten nog att träna och träna och träna för att bli riktigt bra på scrabble (som egentligen inte har något värde att applicera i verkligheten). (Nej,ta inte och hoppa på mig angående värdet av scrabble-skills nu, jag tycker givetvis att det är skitkul att spela och är ord-nörd, det jag menar är att "i verkliga livet" är förmågan att göra snygga hakningar inte så användbar och kanske många väljer att inte finputsa och hårträna sina skills här pga detta. Dvs,det är mer ett roligt tidsfördriv. ) Men jag har ingen aning om det är så, att det är skillnader mellan killar och tjejer i hur "lätt man lockas att spela regelbundet" här. Har svårt att tro att det skulle vara en fråga om kön. handlar nog mer om ens umgängeskrets och intressen. Det skulle vara intressant att se en undersökning av medlemmars spelutveckling här på betapet, hur många som går från "tidsfördrivsspelande" till att mer medvetet bli bättre osv. Får hoppas att någon statsvetare eller beteendevetare får upp ögonen för oss och gör en sådan. :) /Nemi | |