Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 927 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-15 23:57 | |
![]() | Berget var iaf Ararat.... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:14 | |
![]() | Sedan kan man fråga sig vad Ararat är för berg. Det är ju aldrig lätt när de glömde bort att hänga upp namnskyltar. Men det borde ju vara lätt att hitta Ararat egentligen. Det är väl det enda berget som har en ark på toppen. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:23 | |
![]() | Jaadu, vad ska man tro om hela skapelseberättelsen? Fast å andra sidan borde ju arken förmultnat för länge sen? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:27 | |
![]() | Möjligen, om den inte blev infrusen i en glaciär... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:43 | |
![]() | Och vart tog Noak vägen med alla sin djur-två och två? Tycker ändå att det är ganska intressant. Ungefär som vad var först - hönan eller ägget? Samtidigt är det väl inte så galet att tänka existesiellt? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:45 | |
![]() | existensiellt ska det vara-lite andlighet är väl inte fel i vårt samhälle? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:48 | |
![]() | Så länge man inte invaderar Irak för att kunna tillfredsställa sina fundamentalistiska finansiärer som vill leka Indiana Jones och leta efter Noaks ark så är det inte fel med andlighet. ;) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-16 00:59 | |
![]() | Det håller jag fullständigt med om- men hur i fridens namn ska vi hitta arken? Om den inte finns på toppen av Ararat? Och vem eller vilka har skrivit allt detta som vi ändå har i vårt nedärvda arv? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-11-16 09:36 | |
![]() | Borde det inte bli fruktansvärda inavelsproblem om man enbart utgår från två djur av varje art? | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-16 10:06 | |
![]() | Nej, till slut så var dom väl tvungna att ta någon av en annan "ras" helt enkelt =).. Hur tror du annars alla konstiga djur uppkommit? Fast jag tror inte på den skapelseberättelsen, jag tror vi utvecklades från djuren. | |
| revkrister | 2007-11-16 10:14 | |
![]() | illiterate - Ararat ligger i Turkiet på gränsen till Armenien och Iran och är 5 137 meter högt. Huruvida någon ark påträffats där vet jag inte :P Sen undrar jag om Jesus faktiskt inte var en helt vanlig SVENSK ung man... det finns tecken på det: Han bodde hemma tills han var 33 och om han överhuvudtaget gjorde nånting så var det ett rent mirakel! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 13:31 | |
![]() | revkrister: Så bra då, då slipper de hålla på och tvista om var det ligger nu. För det var ju definitivt samma Ararat som avsågs i texten. Vet du var Edens lustgård ligger också? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 14:13 | |
![]() | Bara för kompletteringens skull: "[...] Noah's Ark "rested ... on the mountains of Ararat." Over time the "mountains of Ararat" have become identified in Christian tradition with Mount Ararat itself [...] It seems probable that the writer of Genesis was referring to the region known in the 1st millennium BC as Urartu, equivalent to the later "Gordian mountains" of the Romans. Contemporary seekers for the physical remains of the Ark have made many attempts to reconcile the Islamic Mt. Judi with the Hebrew Ararat, some taking them to refer to the same mountain, others to different mountains, and still others to refer to the same broad region, rather than to any specific peak. [...]" [ en.wikipedia.org/wik...Mo unt_Judi ] | |
| Mr_Fungus | 2007-11-16 14:24 | |
![]() | Hönan är trots allt bara mellanledet för att ägget skall kunna skapa ett nytt ägg... (Riktat mot Vita_syrener) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-11-16 14:26 | |
![]() | Det var djupt sagt! Nu är det dags för mig att laga en omelett av frigående ägg. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-17 13:31 | |
![]() | Hoppas du är snabb då så att du hinner ifatt äggen. ;) Sen vill jag oxå veta var Edens lustgård ligger | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-11-17 14:28 | |
![]() | Det ligger väl i jönköping? | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2