Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 920

Forumkategorier

Användare Inlägg  
myran_64 - Ej medlem längre2007-11-14 22:34
Antal inlägg: 3157

"Så gammal juice och konserverad juice kall-as alltså färsk."

Den här felskrivna meningen, från AB, säger väl det mesta om vad man tänker, kall-as.. :)

Perpersa - Ej medlem längre2007-11-14 23:26
Antal inlägg: 2193

Jag tycker Euroshoppers ravioli är ok och brukar köpa den ibland. Men förra veckan såg jag att det fanns en Felix ravioli också och jag tänkte, nåväl jag testar den, så får vi se om det är så stor skillnad. Några kronor mer kostade den väl, men det var det värt, ty den var Mycket godare! Testa själv!

När det gäller fiskpinnar så är det Findus originalfiskpinnar som gäller, allt annat är *hundsvott!

SheDeVille2007-11-14 23:34
Antal inlägg: 2243

Jag testade Euroshopper några gånger men måste säga att jag varje gång blivit besviken när det gäller maten. Det enda som hållt måttet av Euroshoppers produkter är pappersnäsdukar.

Men "finast" är inte alltid bäst. För inte så länge sedan så köpte jag Findus serie med deras bästa utvalda grönsaker och då bladspenat. Kan säga att vi fick hoppa spenaten den dagen efter att hittat såväl enorma barr som två mycket feta spindlar i den.

le-lou2007-11-14 23:37
Antal inlägg: 17500

Tydligen hade Eldorados fiskpinnar högt procent fisk av alla i ett test som publicerades i nån dagsblaska nyligen.
Trots det är ju klart FIndus pinnar godast iofs. Däremot är Eldorados krossade tomater som vi äter i massor här hemma, klart bäst.

sixty5er2007-11-15 00:13
Antal inlägg: 2772

Jag har aldrig gillat eldorado förr men sedan jag läst samma artikel som le-lou så har jag köpt både deras fiskpinnar och deras pommes frites öch dom har varit helt ok. Både jag och barnen tycker t.o.m att eldorados pinnar är godare ån findus.

Morristown - Ej medlem längre2007-11-15 00:33
Antal inlägg: 7710

vad är det för fel på att köpa hel fiskfilé och panera den med ägg och ströbröd...var inte så lata!

Miss_jk2007-11-15 06:39
Antal inlägg: 8941

Jag köper så mycket som möjligt av eldorado. Tycker att det mesta smakar som vanligt. Tror mycket sitter i huvudet... Deras fiskpinnar smakar faktiskt riktigt mycket fisk till skillnad från findus som bara smakar panering typ.

lellemor2007-11-15 08:00
Antal inlägg: 341

vad man handlar för märke handlar väll om hur mycke du har i plånboken.

Miss_jk2007-11-15 08:35

Nej, det behöver det väl inte alls göra. Tycker man att det smakar likadant så känns det onödigt att köpa något som är dubbelt så dyrt. Spelar ingen roll hur mycket jag har i plånboken.

Angus2007-11-15 09:20
Antal inlägg: 380

Jag avskyr de flesta produkterna från Eldorado.
Sämre smak och tråkigt utseende.
Men deras oliver i jätteförpackning är helt suveräna..

Euroshopper köper jag aldrig.

emmylicious2007-11-15 10:05
Antal inlägg: 4501

Med en dålig ekonomi har man ibland inget val och vissa saker smakar faktiskt helt okej och vi har inte blivit sjuka hittills så... :) T.ex. så tycker min sambo att leverpastejen från Euroshopper är jättegod.

Moet - Ej medlem längre2007-11-15 10:11
Antal inlägg: 91

Håller med Miss_jk. Jag tycker faktiskt de inte spelar så stor roll om de skiljer sig i kötsmak, de är kryddningen och såsen som är de viktiga ändå, och ofta kryddar jag så mkt att jag knappt känner nån köttsmak ändå.

Och persnonligen tycker jag att de finns roligare saker o lägga på än mat, så jag försöker faktiskt snåla till det i affären.

Vigdir2007-11-15 11:30
Antal inlägg: 3722

Konserver från såväl Euroshopper som Eldorado blir det ibland, delvis pga ekonomin, delvis för att just med konserver märker jag ingen större skillnad. Kött i dessa märken skulle jag aldrig köpa, kött ska inte transporteras långa sträckor, det mår varken köttsmaken, vi eller miljön bra av. Och irländsk köttfärs äter inte ens irländarna... I alla fall fick vi rådet att avhålla oss från det när vi bodde i landet för ett antal år sedan.

Jag köper dock all mer ekologiskt, mycket pga innehållet. Jämför innehållsförteckningen i en burk ekologisk sylt med en "vanlig" syltburk får ni se... Bara mängden bär gör att valet blir enkelt, jag är trött på att betala för vatten och tillsatser.

Moet - Ej medlem längre2007-11-15 11:37

Ja men köttfärs från Irland är väl ändå extremfall. Liksom Fläskfilé från Danmark.

getramses2007-11-15 12:48
Antal inlägg: 371

är det bara jag som tycker kött är vansinnigt billigt med tanke på hur mycket som ska till för att producera det? hur kan det gå ihop egentligen? varför är vegetarisk färs flera gånger dyrare än slaktfärs? ge mig inte det vanliga efterfråganssnacket nu, jag vill ha fläskiga utläggningar om den globala köttkonspirationen.

mollee - Ej medlem längre2007-11-15 12:58
Antal inlägg: 6087

Köper presis som många andra champinjoner, toalettpapper ,majs och krosade tomater från euroshopper. Äter sällan kött, så vet ej så mkt om just det. Eldorade brukar va snuskigt. Käkade nån dippsås ifrån eldorado en gång, usch!" DIppen var sur och besk... pojkvännen tyckte dock den var god...

Vegetarisk mat är nog dyrare pga av att det är så få som köper det. Ska de tjäna pengar på vegetarisk färs måste de höja priset ( den enda förklaringen jag kommer på)

hungerstrejk2007-11-15 13:11
Antal inlägg: 524

En gång köpte jag Euroshoppers kycklingfilé, vet inte varför. Men den var mycket delikat. Hal och rosa utan massa vitt på.

emmylicious2007-11-15 13:12
Antal inlägg: 4501

Vi har sånt bigpack med pommes frites i frysen från Euroshopper. Någon som vill köpa? Dom var mest degiga :P

Moet - Ej medlem längre2007-11-15 13:24

Onödigt och köpa kycklingfilé när man kan stycka själv. Skrovet som blir över kan man använda till att koka sin egen speciella kycklingfond.

Niklas visar hur de går till:
svt.se/svt/road/Clas...p; a=570538

Väldigt lätt och snabbt.

Miss_jk2007-11-15 13:27

Eldorados eller om det är Willys egna toalettpapper är sjuuuukt "bra"! Räcker ungefär hur länge som helst, till skillnad från alla dyrare jag köpt. Stenhårt rullat och superlångt.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?