Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-01-25 16:28 | |
![]() | jamen tack dysleko! ge ett uttlåtande ist om bilden i sig. Är det en dubbelexponering? | |
| le-lou | 2008-01-25 16:28 | |
![]() | och Tack Emmy :/. Mer bilder i min skalle. | |
| zacco | 2008-01-25 16:28 | |
![]() | det är knappast dubbelexponering om det är taget med digitalkamera. | |
| le-lou | 2008-01-25 16:29 | |
![]() | förstår dock inte varför en del tycker att det är lustigt att håna andra som tror på spöken. Är vi idioter om vi tror att det kan finnas nåt annat än bara vi ? | |
| emmylicious | 2008-01-25 16:30 | |
![]() | jag var t o m rädd för att söka reda på den bilden jag länkade till, är jätterädd för den. det var i london för nåt år sen, någon övervakningskamera som fångade en figur på bild som öppnade bakdörren till nåt känt museum eller nåt annat känt ställe i london iaf.. | |
| Dyslekso | 2008-01-25 16:39 | |
![]() | le-lou: jag tycker inte att du är en idiot. Du brukar argumentera drivet och rationellt i många trådar. Men själva idén om spöken finns är rätt befängd. Varför den är befängd är det ju många som beskriver i din tidigare spöktråd. Vidare verkar dubbelexponering med digitalkamera märkligt (för det var väl en digitalkamera), men människor är ju ena rackare på att se människoformer (se Mars-tråden) och -ansikten i allt möjligt, så om några pixlar råkat hamna fel i en bild är det inte så konstigt att man ser ett ansikte där...vi är ju liksom triggade på ansiktsformer. | |
| emmylicious | 2008-01-25 16:54 | |
![]() | med tanke på kvalitén på bilden är det nog taget med mobilkamera, alltså digitalkamera.. | |
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-25 16:54 | |
![]() | image.guardian.co.uk...lu sone.gif Detta är också en spökbild kan man säga, krävs genuint sportintresse och bra syn för att förstå humor. | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-01-25 17:59 | |
![]() | Det är säkert Paris Hilton på bilden, hon ska ju alltid va med i tidningen så fort hon fiser... | |
| veggie_d | 2008-01-25 18:14 | |
![]() | Dubbelexponering med digitalkamera är väl inte märkligare än dubbelexponering med filmkamera. Det fixar min glada kamera lätt, och den kostade inte skjortan. | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-01-25 18:21 | |
![]() | Jag e övertygad om att *spöken* finns. Men jag ser det mer som änglar. Efter döden så vandrar vi vidare till andevärlden och därifrån kan vi vaka å vara med våra anhöriga i jordelivet. Tror på att vi lever flera liv å återföds hit till jorden. Har också upplevt så mycket som absolut inte går att förklara på nåt annat sett. Har vid flera tillfällen haft besök av min avlidna mamma. Men jag skräms inte av det utan tycker det e underbart å känna energin av mina döda anhöriga. De kan vägleda mej i mitt liv. Sen får folk håna, skratta å göra sig rolig på min bekostnad, det stör mej i. Det handlar bara om rädsla för det okända. | |
| veggie_d | 2008-01-25 18:21 | |
![]() | För att svara på frågan dock: nej, det är inget spöke. Om det inte handlar om en specialkamera med specialfilm (eller specialsensor dårå), så är den bara känslig för elektromagnetisk strålning i samma intervall som våra ögon. Så fanns ungen där och fastnade på bild, så skulle fotografen också ha sett den genom sökaren. (Det kan han iofs ha missat ändå, men poängen är att ungen kan inte på samma gång ha varit osynlig för festdeltagarna och synlig för kameran) | |
| Maybach | 2008-01-25 18:55 | |
![]() | Den är kul Janko haha :D | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-01-25 18:56 | |
![]() | Hahaha Janko, den är så jävla bra. :D | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-01-25 19:22 | |
![]() | Jag skulle tro att det är några veck i gardinen som spelar oss ett spratt och som får oss att ana konturerna av ett ansikte. Den mänskliga hjärnan är inställd på att alltid leta efter ansikten. Kommer du in i ett halvskumt rum med massor med grejer, och det finns något där som liknar ett ansikte, är detta troligen det första du kommer att lägga märke till. Vi är helt enkelt programmerade för att hela tiden söka efter ansikten. Om vecken i gardinen hade liknat en rumpa hade ingen sett det. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-01-25 19:23 | |
![]() | Nere till höger däremot, där står det ett barnspöke. | |
| RedAlert | 2008-01-25 19:26 | |
![]() | Detta är trots allt betapet. Är inte det viktigaste spörsmålet här huruvida det går att rulla med ordet "SPÖKBARN" eller inte? :) | |
| kermis | 2008-01-25 19:36 | |
![]() | tänkte likadant som birgerkung när jag såg bilden, att det är gardinen i bakgrunden som veckat sig på ett lyckligt sätt för den som tog bilden. Lura pressen på pengar för en usel bild... Jag ska gå och luskolla mina bilder om man kan hitta nåt liknande... Det här påminner om "djävulsansiktet" som dök upp i ett rökmoln under WTC-krasherna... | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-01-25 19:38 | |
![]() | Och jungfru maria och jesus på diverse brödbitar | |
| le-lou | 2008-01-25 19:53 | |
![]() | Skeptiker. Veggie D: hur kan du vara så säker på att det inte är ett spöke? Du menar att nån lagt in ungen i efterhand?. Bah. BAH I say. Varför så skeptiskt? Varför måste allt ha sin förklaring? Heja ciao, jag känner mycket som du. | |