Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Banned - Ej medlem längre | 2008-02-08 13:47 | |
![]() | får man kalla sig själv slampa utan att bli bannad igen? *funderar* | |
| Legobiten | 2008-02-08 13:48 | |
![]() | På tisdagar spelar vi irl på Soft på Malmskillnadsgatan | |
| Dyslekso | 2008-02-08 13:51 | |
![]() | Haha! | |
| badabong - Ej medlem längre | 2008-02-08 14:33 | |
![]() | Påpeka för motståndaren att han/hon gjorde värsta missen precis och missade ca 40p.. sätter myror i huvudet speciellt på ett hyfsat fullt bräde, när det är jämnt och lägget inte finns + att du vägrar svara på var lägget var utan enbart står på dig | |
| temperance | 2008-02-08 15:59 | |
![]() | Komplimentera motståndarens alla drag, gärna också i diminutivform. "Dutti ponke som lade "LIRa" med en blank- hela 3 poäng!!" Garanterat effektivt. Eller så kan man bara fråga motsåndaren om denna har några breda skärp till salu. | |
| Radagast | 2008-02-08 17:03 | |
![]() | "Nedrans, nu blockade du billiga SYN(EK)DOKE, nu jag får försöka hitta någon svårare rullning." | |
| Projektblogg - Ej medlem längre | 2008-02-08 22:51 | |
![]() | Kommentera motståndarens misstag under pågående spel. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-02-09 01:21 | |
![]() | Taktiker? Jag är nöjd om jag hittar ett ord som går att lägga. Annars passar jag, det passar mig bäst. | |
| Minta | 2008-02-09 23:56 | |
![]() | Säga till motståndaren att om han/hon vinner beror det på att du är så givmild. Hände mig nyss, jag blev lite störd det medger jag men jag vann ändå. | |
| TomasLeonard | 2008-02-10 00:24 | |
![]() | En sak kan vara att briljera på hakningar & många ord, vad sägs om rör,durk,lika,rural , stirra dig inte blind på bonusboxarna! Att undvika att hamna i slutspelet med endast kons. kan vara viktigt. | |
| Le Gorille | 2008-02-10 01:06 | |
![]() | Är inte så mycket för psykningar, men chattar och kommenterar spelet då och då. Det finns säkert någon som störs av det. Annars tycker jag den här forumtråden handlar för lite om riktig speltaktik och för mycket om "fula knep"... | |
| Minta | 2008-02-10 09:58 | |
![]() | Håller med, det har förvånat mig att man överhuvudtaget överväger fula knep för att vinna i Betapet. | |
| Dyslekso | 2008-02-10 13:20 | |
![]() | Mer specifikt spelinriktade råd är absolut välkomna. Funderar dock på vilka råd som kan ges som inte blir f ö r specifika, som t ex "har du 'xxx' så lägg 'yyy'". Taktik för gnetspel går ju iofs att ställa upp, typ vilka bokstäver (inte många) som riskfritt kan placeras framför en 3xbokstavsruta. Inte så kul att ge råd för defensivt spel, kanske. I slump kan det ofta förekomma "kluster" av ordmultiplar. Det kan då löna sig att göra ett lägg rakt in i klustret som motståndaren tjänar på, om man ser att det öppnar sig ett liknande läge för en själv därefter. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-02-10 14:56 | |
![]() | jag vart "utsatt" av en som, jag tror, försökte psyka mig. När jag la ett kort ord bärjade jag i chatten få "skratt" och "lol" och allt vad det var. När jag frågade vad som var så roligt skrev personen bara att h*n tyckte jag spelade "fel" och fick inte så mycket poäng på mina lägg... däremot kände jag att jag INTE tänkte lägga på att min motspelare får 2 röda och en gul under ett och samma ord. Personen i fråga slutade dock kommentera när mitt svar till dessa inlägg var: "kul att jag roar någon, vora synd om alla var sura" (ungefär, kommer inte ihåg ordagrant) men så är jag svår att få mig förbannad... helst på internet. Det rinner liksom av... | |
| auranita | 2008-02-10 15:03 | |
![]() | Pricka av de spelade bokstäverna! På scrabbleförbundets hemsida finns avprickningslista som man kan kopiera. Det är INTE FUSK, det är tillåtet både på officiella tävlingar och på beta. Det tar lite tid, men det är en stor fördel i slutskedet av matchen att veta vilka bokstäver motståndaren har kvar. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-02-13 02:15 | |
![]() | Spela långsamt i början för att söva motståndaren och öka sedan tempot successivt mot slutet så att tiden precis räcker till, mot alla odds. Eventuella rullningar har man större möjlighet att få ut i början, då brädet ofta är mer öppet. För att hitta dem skadar det inte att man lägger ned mer tid i just början... Motståndaren har iofs samma "fördel" men det är inte säkert att den tänker på det, eller har rullningsbara brickor, eller klarar en tempoväxling... :) | |