Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 854 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-20 18:46 | |
![]() | Kör blöja och lågprismärken numer, kan/vill fan inte sluta. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-02-20 20:37 | |
![]() | Jag slutade för snart ett år sedan med hjälp av: -tanken att jag redan slutat och bara skulle låta bli att börja igen -extra stark rosenrot -låtsassnuset choice | |
| Rosö | 2008-02-20 20:53 | |
![]() | Önskar att jag oxå skulle kunna sluta,blir ju så jävla dyrt trots att jag köper Krona portionssnus för 21,30 kr.Snusar dessvärre en dos per dag ungefär:( Skönt i alla fall att se att det finns fler tjejer som snusar:)Enda gången jag kunde trappa ner på snusandet var när jag var gravid,men direkt efteråt så var det som förr:(Måste nog bara försöka hitta lite motivation,men det är svårt,prillan är en trygghet och en avslappning... | |
| Bosse Ko Jr - Ej medlem längre | 2008-02-20 20:59 | |
![]() | Kör också Kronan nu. Inte är det som General och Grov, men vad fan gör man... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-02-20 21:07 | |
![]() | Har provat..men inte gott..kör Tre Ankare | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-02-20 21:07 | |
![]() | Jag hade inga större problem med att lägga snuset på hyllan. Allt var frid och fröjd tills jag under alkoholhaltigt inflytande fick den särdeles dåliga idén att feströkning, det skulle ju vara lite smågott. Jaja, nu snusar jag igen, ett tag till iaf. Känns dock som det börjar dra ihop sig till ett nytt försök, denna gång med förhoppningsvis mer lyckat utfall. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-02-20 21:37 | |
![]() | Någon sa att man kunde köpa färsk ingefära och skära i små bitar och lägga under läppen....?? | |
| åsnis | 2008-02-20 22:49 | |
![]() | Jag slutade snusa i oktober förra året. Tillåter mig själv en festcigarett i veckan. Funkar finfint! ...peppar peppar... från början var abstinensen överdjävlig; sprängande huvudvärk och depression men nu när suget kommer, vilket det gör, ligger det på en nivå där det inte är svårt att stå emot, bara lite härligt karaktärsdanande | |
| ataxisk | 2008-02-20 22:58 | |
![]() | aaaah vad skönt att jag inte är den enda som 1. försökt sluta men börjat röka istället (när jag var utomlands och inge snus fanns - när jag kom hem började jag snusa igen men fortsatte röka) :s 2, försökt sluta x gånger men börjat igen (ofta samma dag..) 3. försökt sluta med nikotintuggummi (nån mer än jag som får kronisk hicka av det?) 4. försökt sluta med onico eller örtsnus (och vaknat dan efter en kväll på krogen med köttsår under läppen för att dom är så torra) | |
| Qårn | 2008-02-20 23:01 | |
![]() | Snus är äckligt och bör förbjudas! | |
| Nemi | 2008-02-20 23:17 | |
![]() | En närstående tillmig har precis slutat snusa efter 16 års snusande. Han har gjort halvhjärtade försök förut med men nu så fick han nog när det blev så dyrt med snuset. Han har tagit hjälp av nikotintuggummin + att han har kunnat sova mkt och varit groggy utan att plugg/jobb drabbats då han just blivit klarmed studieroch söker jobb. Han säger att det är drygt men att han fasen ska klara det och att han därför får bita ihop. Det har gått 1½ vecka och han menar att beroende-suget typ ärborta men snus-suget är kvar, han har ju snusat i typ merän hälften av sitt liv och han saknar tydligen smaken och "snusandet" som en del i vardagen. Jag är grymt imponerade på de som lyckas bryta sina beroenden, det är ju oftast så mkt mer än nikotinet som ingår i det man vant sig vid/är beroende av. Heja heja ni som kämpar! /Nemi (det finns ett forum föralla som försöker sluta www.slutasnusa.com/ ) | |
| Eken_70 | 2008-02-21 15:44 | |
![]() | Ja, att sluta snusa är ingen lek. Jag har (imorgon) inte snusat på tre veckor. De första dygnen känner man sig ju helt knepig, men det går ju rätt snabbt över. Sen dess har livet knallat på rätt okej ändå. Men, de två tre sista dagarna har suget efter snus varit hemskt. All kraft går åt till att hindra sig själv från att skaffa snus... | |
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-21 15:45 | |
![]() | Lyssna på dina inre röster och köp den där dosan du vill ha. | |
| Eken_70 | 2008-02-21 19:19 | |
![]() | Aldrig :-) | |
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-21 20:14 | |
![]() | Kom igen nu, en dosa skadar inte. Du kommer tacka mig för mina visa råd sen när du kramar den där härligt saftiga snusen och ser hur fukten sipprar ned mellan tummen oh pekfingret. Samt hur gott är det inte efter morgonkaffet eller för all del efter maten att ta en prilla. Belöna dig själv nu, jag tror på dig och hoppas att du vågar tro på dig själv också. | |
| Eken_70 | 2008-02-21 20:35 | |
![]() | Frestande men nä... Du kommer att bli uppsagd från ditt jobb på snusfabriken ;-) | |
| Ceckes | 2008-02-21 22:05 | |
![]() | Jag skulle sluta snusa förra tisdan men det gick ju inget bra alls. Köpte dyra nikotintuggummi o tugga på varje timme o fick ilning i en tand jag har hål i. Nu sitter jag här med Grov White, halvfull dosa framför mig, 2 prillor inne (som alltid).. Jag blev helt konstig o folk på jobbet fattade att det var nåt märkligt med mig, jag var knäpp, kunde inte svara på frågor ordentligt, kunde inte säga rätt ord, blev flippad helt enkelt o jävligt trött/sömnig. Tänker inte börja snusa Granit eller Kronan, ska man snusa får det inte vara äckligt, lika bra att köpa favoriten. Märkt att en dosa Grov White kostar 35 på vissa ställen men på City Gross kostar den 30.. o 30 kostade den förra året med så jag fortsätter med min vanliga snus. Det ska vara Gothia annars får det va.. Provat snusa äcklig snus för att kunna sluta, men suget blir etter kraftigare istället. Förra gången jag slutade höll jag uppe i 3 v med nikotinplåster o sen la jag av med det med, o var fri. Dumt nog drack jag öl hos några vänner strax efter 3 veckors passerande, o blev naturligtvis fast igen! Känns inte som jag kommer kunna sluta helt enkelt. Lika bra att inte försöka. Det bästa är nog att va arbetslös då, så kan man avreagera sig utan att nån stör sig.. så kan man väl antingen sova bort snussuget också om man sover, inbillar jag mig. De första dygnen e värst säger dom som provat.. | |
| salix - Ej medlem längre | 2008-02-22 17:40 | |
![]() | Jag har snusat länge, mer eller mindre men mest mer. Jag vill sluta men lyckas inte motivera mig. Fast när jag såg tråden här kom jag ihåg att jag under en tid snusade färsk ingefära, det var inte alls dumt som substitut. Skär i små bitar och lägg in, pirrar gott under läppen! | |
| Miss_jk | 2008-02-22 17:49 | |
![]() | Jag kanske kan bidra med ett litet tips från sluta-röka-världen. Jag vet att många är av den uppfattningen att man måste sluta helt tvärt, annars går det aldrig, men jag får nog säga att jag är på god väg. När jag började på mitt nya jobb så bestämde jag mig för att inte röka på arbetstid. Tog en cigg hemma på morgonen och en på väg till jobbet. Ingen på hela dagen trots att jag var så fruktansvärt röksugen. Sen tog jag två på vägen hem från jobbet och så kanske tre-fyra på kvällen. Nu, ca ett halvår senare är jag nere i en hemma på morgonen, en på vägen hem och en på kvällen, plus att den på kvällen känns inte nödvändig längre så den kommer också försvinna snart. Men just det att jag har något att se fram emot gör att jag kan hålla mig längre och längre tid. Så det kan vara värt ett försök! | |
| ataxisk | 2008-02-22 17:52 | |
![]() | har hört av en kompis som är läkare att det är "bara" jobbigt första tre månaderna... sen har synapserna eller vad det är som man bildat för att ta upp nikotinet trillat bort. Tar man en snus då, växer det vips ut nya synapser och man är tillbaks på ruta 1. men nu finns det ju medicin man kan ta som kopplar bort synapserna så man inte får nån effekt av snuset och det blir lättare att sluta. har två kompisar som lyckats sluta med hjälp av det. | |