Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 061

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mm22006-01-06 18:07
Antal inlägg: 693

När jag just träffat min (nu före detta man) och vi firade vår första jul tillsammans så fick jag en brödrost av honom???
Jag blev såå sur och tvingade honom att byta den mot en cerisefärgad morgonrock istället.
Tips: ge aldrig din älskling något praktiskt (iaf inte om ni är nykära) , ge något romantiskt eller något som bara hon har nytta av istället.

Sjuka Värld - Ej medlem längre2006-01-06 19:33
Antal inlägg: 25

som tex en skurhink och mopp

Mm22006-01-07 01:12
Antal inlägg: 693

Höhö

emmylicious2008-06-16 20:08
Antal inlägg: 4501

Min morfars syster envisas med att köpa julklappar åt oss ungar varenda år och dom är lika hemska varenda år. Små konstiga "söta" ljuslyktor, prydnadssaker (senast en snögubbe som var typ 5 cm, vad har man sånt trams till?) och Date-parfym.

Knevertism - Ej medlem längre2008-06-16 20:32
Antal inlägg: 1032

Jag fick Petters skiva "Bananrepubliken" av min mamma, farmor och moster på julafton. Tre exemplar av den sämsta skivan som någonsin gjorts, ingen höjdare direkt.

Loppan652008-06-16 20:46
Antal inlägg: 644

En bok om Rembrandt som min man själv ville ha

PowerYoga2008-06-16 21:04
Antal inlägg: 713

Jag fick en fågelholk av min fd amerikanska pojkvän för ett antal år sedan...dessutom skickade han en snögubbe som man kunde öppna i mitten och ha "brahasaker" i!!...jag ville inte ens visa för mina när och kära vad han skickat, det var så pinsamt! romantiskt värre *suck*

Gariam - Ej medlem längre2008-06-16 21:33
Antal inlägg: 2590

När jag fyllde 18 så trodde jag att jag skulle få något "extra" med tanke på myndighetsåldern och så. Andra i ens ålder fick ju typ mopeder eller körkortspengar o.s.v... Jag öppnade paketet och såg den stora resväskan i hårdplast, och tänkte att "wow, nu kanske jag fått en resa!" Men nej. Det var den... resväskan and that´s all.

Andra anekdoter har med mitt ex att göra, som var värsta anti-konsumenten. Han gillade varken att ge eller få presenter. Det var tråkigt.

Allt detta har jag nu kompenserat genom att istället för att i julas köpa julklappar till "alla" (förutom ett förskonat barn, man är väl inte helt hjärtlös) så köpte jag en diamantring till mig själv. : )

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-16 21:39
Antal inlägg: 8806

jag har fått så dumma presenter av min svärmor under alla år..Tex en jul fick jag ett paket 5 -pack nylonstrumpbyxor( använder aldrig det) och inte nog med det, hon hade tagit ut två par till sig själv!!
Schampoo från Willys, eldorado, fastän hon vet att jag har eksem..
1 bordstablett från Ullared..
Men ett år fick jag en hemvävd duk som var så fin, så fin..och tänkte att hon är nog inte så dum ändå, tills hom klckte ur sig att hon hade fått den själv av en väninna men tyckte inte om den!!!
Jag har oxå fått en brödrost av min man i julklapp en gång..Hur kul var det???

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-16 21:42

Glömde en present jag fick av min första kärlek Claes..Vi hade varit ihop ca 1,5 mån och vi var 14 år...Han hade varit på stan o hittat den perfekte presenten till mej sa han... En sammetsaffisch som förställde KING-KONG!!!!

Gariam - Ej medlem längre2008-06-16 21:50

Ja, det är lite fascinerande hur folk tänker (eller inte tänker?) ibland. De flesta vet ju ändå ungefär vad man är intresserad av men envisas ändå med att ge en saker som inte har någon koppling till en alls, varken via ens intressen eller ens något i närheten av något man nånsin pratat om. Det låter otacksamt men... ja, det är väl det.

Bra presenter har varit: tre fina sjalar från Afghanistan, pengar, teaterbiljetter, skrivare, i pod, tekniska (användbara) prylar öht och egengjorda personliga presenter överfyllda med kärlek. Och säkert en massa annat som jag inte minns just nu. *visar tacksamhet* ; )

Undra om man själv gett bort något någongång som bara varit helt fel utan att man fått veta det.

LenaG2008-06-16 21:58
Antal inlägg: 19975

Min systers barn fick skrapade trisslotter (nitar) av sin farfar en jul...

mantikoran2008-06-16 22:01
Antal inlägg: 183

Jag arbetar med bilder o har säkert med tiden utvecklat en ganska egen smak men fick en jul av mina föräldrar ett urtrist Carl Larssontryck i rödbetsad ram som jag satte upp varje gång de var på väg o tog ner när de gick.

mantikoran2008-06-16 22:02
Antal inlägg: 183

Skrapade trisslotter hahah! Senildement eller vad?!

Lurifixxxan2008-06-16 22:04
Antal inlägg: 28

fick BULLENS PILSNERKORV inslaget lite finbt sådär..hahah lite ploj

mamman - Ej medlem längre2008-06-16 22:04
Antal inlägg: 6379

Min svärmor har en förkärlek fär "sparköp" eller vad dessa billighetskataloger heter (vi kallar alla för sparköp). Ni vet en sån tidning/katalog (?) dör du kan köpa SUPERLÄTTA skor, en fleecefilt med en hundvalp, solcellslampa (i äkta plast) och ett stort sminkset för 39.90.
Många saker kan vara fina, men jag fick en ko man ställer matlagningsverktyg i. De KAN vara fina, men denna såg verkligen ut som den kostade 19.90..... TYVÄRR, ramlade den nerför trappen och gick sönder....
Sen fick jag och mamma varsin fönsterputsare med en trekantig platta man skulle ta på olika "mössor" på och putsa fönstren med bara vatten och OJ, vad fint det skulle bli! TYVÄRR tog min dotter dessa mössor till sina dockor (såg ut som badmössor, gulligt).

Jag tycker inte priset är det viktigaste när man får en present utan tanken bakom. Om jag får ett ljus som kostar 19.90 och det märks att personen som ger mej det har en tanke bakom är det finare än någon som betalar en massa pengar för en sak som inte är "jag".

hungerstrejk2008-06-16 22:05
Antal inlägg: 524

Fick en äggklocka till jul en gång. Blev mäkta besviken...

LenaG2008-06-16 22:08
Antal inlägg: 19975

nej inte senildement... tror det kallas snål :) och ville väl själv ha vinsten om det blev nån...

bennyboll - Ej medlem längre2008-06-16 22:10

Du har rätt mamman, det är inte priset som är det viktiga, utan att det är tanke bakom presenten..

Gariam - Ej medlem längre2008-06-16 22:10

En äggklocka? Det är precis det där jag menar! Varför..?

Ja, mamman. Håller helt med. "Gratis" med hjärta är bättre än dyrt och oengagerat/onödigt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?