Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 672

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Intet2008-04-19 22:24
Antal inlägg: 557

Telefonförsäljare var rätt förjävligt mellan varve, fast sjukt roligt mellan varven också. Postterminalen var nog det värsta. Fyfan

Intet2008-04-19 22:24
Antal inlägg: 557

varven*

mjf2008-04-19 23:06
Antal inlägg: 1094

En sommar planterade jag granplantor på ackord. Det var bra betalt om man jobbade på. Jag gick på högstadiet då (för länge sen), men jag upptäckte tyvärr att jag inte tål gran! Fick vätskefyllda, kliande blåsor på hela händerna och upp på armarna och i ansiktet Å jag som just blivit kär i en kille som jag tänkte närma mig på badet det sommarlovet..

-bara Ann - Ej medlem längre2008-04-19 23:08
Antal inlägg: 1029

oj - inte ett rätt MJF!

mackz_2008-04-19 23:35
Antal inlägg: 900

fastighetsskötare i danmark... plockade hundbajs och annat skräp från trottoarer, för en skitlön jämfört med liknande företag..
till råga på allt fick man inte ut lönen som man skulle

smörbit2008-04-19 23:45
Antal inlägg: 517

Finns inga dåliga jobb / dåligt betalt fy på er

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-19 23:45
Antal inlägg: 333

Que?

Tjofadderull2008-04-19 23:51
Antal inlägg: 19

måste va när ja lekte rörmockare.. =)

alfamarie - Ej medlem längre2008-04-19 23:53
Antal inlägg: 1003

Mitt sämsta jobb är på Willys! Kunderna kliver på en, de andra i personalen och cheferna också... Dåligt betalt och underbemannat, alla skäller på en, trots att man sliter som ett djur hela tiden!

mackz_2008-04-19 23:55
Antal inlägg: 900

det värsta för min hälsa var nog när jag jobbade på rhodos och hade två nyktra dagar på sex veckor

Candee2008-04-20 02:03
Antal inlägg: 1256

Mitt första jobb jag hade ett par månader var på Scan i Uppsala, då jag prismärkte varor på löpande band..kallt, trist, monotomt och så jävla tråkigt. Tiderna va heller inte kul..började 5 och slutade 15 och en halvtimmes lunch..fy faen vilket jobb..urk!!

Fånmåne - Ej medlem längre2008-04-22 15:58
Antal inlägg: 1035

Jag var en gång i tiden reklamblaske-utdelare. Numer är jag montör av solcellspaneler. Kan faktiskt inte bestämma mig för vilket som är värst. :S

Kirkelina2008-04-22 17:36
Antal inlägg: 972

Jag sommarjobbade på postgirot på den tiden när allt sköttes manuellt (slutet av 60-talet). Först var det sortering på löpande band av alla inbetalningskort och sedan satt man och kontrollräknade buntar med inbetalningskort. Hade man tur fick man tag på en elektrisk räknemaskin. Det var fruktansvärt tråkigt och jag avundades rökarna som fick ta små korta pauser. Det var tre kategorier av folk som jobbade där: Fruar, studenter och skolflickor. Och vi skolflickor (dit räknades även en och annan pojke) var de som stod lägst i rang. Efter andra sommaren fick jag inte komma tillbaka eftersom jag var för långsam vid löpande bandet. Och jag kan inte påstå att jag var ledsen för det.

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-22 20:31
Antal inlägg: 3157

Tomteboda!! Finns det något mer boring jobb?? Sorterade post och vantrivdes som faen.

Annars måste mitt inhopp på ett bageri på söder vara det näst värsta stället. Fullkomligt galen ägare och frun var inte ett uns bättre. Skitigt och ohygieniskt. Gubben var svettig och "äcklig"..Jag slutade tvärt!!

På treje plats kommer nog Marabou! Fy vilken stank (det här var väl kanske 20 år sedan). Satte sig överallt och gick inte att tvätta bort. Det positiva var väl att man fick handla billigt, men inte dom varorna man själv packat då man visste hur man behandlat dom innan =)

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-22 20:34
Antal inlägg: 6214

myran för sjutton! sånt där vill vi ju inte veta något om! Hur skall jag kunna köpa en alladinask nu. FÖR MYCKET INFORMATION. Bort bort.

På marabou jobbar bara jungfrur i en steril och vacker miljö. Rent fint och alla sjunger och har det myspys.

Mårten2008-04-22 20:55
Antal inlägg: 2529

Min syster kör glassbil och jag hoppar ibland in och kör om någon blir sjuk eller så.

Att köra omkring inne i bostadsområden på små gångvägar i en 3.5ton tung barnmagnet och dessutom vara tvungen att avlossa en ljudlig och potentiellt störande signal i miljöer där det kan finnas hormonstinna småbarnsmammor är inte alltid så roligt.

myran_64 - Ej medlem längre2008-04-22 21:16
Antal inlägg: 3157

Hehe, Dude, du skulle bara veta vad man GÖR med bitarna innan dom packas..
Jag kan säga att jag inte ätit mjölkchoko någon enda gång efter att ha slutat där =)

RITAD2008-04-22 21:20
Antal inlägg: 94

Jag arbetade på Farmek en vecka i Västerås och stoppade grillkorvar, det var äckligt sen åt jag inte korv på länge. detta hände på 70-talet

sigvard12008-04-22 21:52
Antal inlägg: 58

En del jobb som beskrivs här låter väl inte så kul, jag har själv haft några tråkiga men även de tråkiga jobben kan ju vara viktiga att de utförs. När jag är utomlands brukar jag studera min omgivning och "samla" på trista och meningslösa jobb till min 10-i topp lista. Ett jag såg i Brasilien ligger bra till; jag åkte hiss i ett stort köpcenter, inne i hissen satt en stackars människa på en pall, man sa till henne vilken våning man skulle till och så tryckte hon på knappen!

LemonTart2008-04-22 22:05
Antal inlägg: 122

Mitt senaste arbete på ett café. Nio timmar, ingen lunchrast, ingen tid att alls få sätta sig ned eller ta en paus. Och så blev man ständigt utskälld av både kunderna och chefen HELA tiden. Chefen skällde på en om de minsta små skitgrejerna. Som vilket håll mackorna var vinklade åt innan de skulle serveras... och dessutom så ändrade de sig hela tiden. Så vad de skällde på en och bad en ändra enda dagen, var helt fel den andra! Och kunderna var ofta smågrinig och tog ut sina agressioner på än. Fy fan säger jag. Och log man inte och smörade för dem medan de förolämpade än så blev man utskälld av chefen igen...
Den här typen av lågavlönade serviceyrken är egentligen bara till för att folk som betalar ska kunna bete sig hur som helst och ändå bli uppsmörade, eftersom det inte är något som de skulle få gratis.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?