Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 719 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-01 00:06 | |
![]() | hmmm...varför inte så kan jag tala om vilket kött jag gillar, vill inte riktigt hänga ut mig så här i media:)*lite pryd* | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-05-01 09:58 | |
![]() | Du kan ju mejla...;-) | |
| emmylicious | 2008-05-01 10:04 | |
![]() | Matprodukter kollar jag alltid bäst före-datum på, inte marmelad och såna saker, men mjölk, pålägg, kött, bröd osv. Brukar köpa saker så att jag vet att jag hinner äta upp det innan bäst före-datumet dock. Så länge maten mår bra (luktar bra) så törs jag äta den, trots att bäst före-datumet är passerat. Mjölk kan jag dock vara lite kinkig med, och hälla ut även om det kanske inte är nåt fel på den. | |
| tragica - Ej medlem längre | 2008-05-01 12:15 | |
![]() | Någon borde ge vita sina ppiller. | |
| le-lou | 2008-05-01 12:16 | |
![]() | eller en mailadress :P | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-01 12:23 | |
![]() | tack för all er omtänksamhet ;) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-01 13:21 | |
![]() | Som någon redan skrivit så heter det BÄST FÖRE inte oätbart efter. När jag handlar är jag noga att det är långt till bäst-före, men kan pina i mig "gamla" grejer också... Har öl bäst före 1998... kolbxbo, ska jag skicka? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-05-01 14:06 | |
![]() | Hehe, nej tack du. Är inget fan av öl. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-01 14:11 | |
![]() | Det finns ju en anledning till att vi har den kvar.... ;-) Ingen här gillar öl heller | |
| Tobbelille | 2008-05-01 14:12 | |
![]() | hmm vad är det för öl? =) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-01 14:14 | |
![]() | Kanske skulle skicka ölen till dej i stället Tobbe...;-P Det är väl en vanlig öl.. sån där äcklig sak som inte smakar gott. Som alla andra ölar... | |
| Tobbelille | 2008-05-01 14:16 | |
![]() | det låter precis som nåt i min smak :P | |
| Snusmusen | 2008-05-02 01:22 | |
![]() | mjölk kan ibland hålla upp till en vecka efter det så kallade bäst före datumet. häll den i en kopp kaffe och skär den sig så rekomenderar jag dig inte att dricka=) bröd möglar skinka och annat kött luktar illa. bäst före på torrvaror finns bara för att våran lagbok säger att det måste finnas där. och att företaget garanterar vitamin och närings inehåll + kvalite innan bäst före. Svenska folket va inte så kinkiga... =) | |
| Candee | 2008-05-02 01:54 | |
![]() | Sunt förnuft och alla våra sinnen borde väl hjälpa till..eller det kanske behövs en bruksanvisning..*lipar illemariskt* | |
| Ceckes | 2008-05-02 02:45 | |
![]() | Om du fryser in din mjölk, ost eller ditt bröd ja vad det nu må vara så varar ju varan betydligt längre än bäst före datumet... Frågan e bara hur långt efter att det tagits fram ur frysen det varar. Ska man då räkna bort de dagarna man hade kvar av produkten innan man frös in den? Då måste man ju anteckna varje gång man slänger in en produkt i frysen som har kort bäst-före-datum...? Eller så märker man det på smaken o konsistensen när matvaran är färdigtinad. Märker man ingen skillnad så är det ju bara o äta. Lite skit rensar magen sägs det ju.. hehe.. Men jag har hört att mjölk som inte e öppnad inte e odrickbar bara för att den gick ut "igår", den är fortfarande drickbar då o ägg håller visst i flera månader, långt efter utgångsdatumet. | |