Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 280 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinna | 2008-05-24 15:13 | |
![]() | Mänenky (?) kanske det t.om skulle va.. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-24 16:35 | |
![]() | Jomalauta ja, farsan gormar det och sen tvåhundra svordomar på finska vid minsta lilla :) Vi alla ungar lärde oss jättesnabbt ;) | |
| Skogs Finnen | 2008-05-24 16:53 | |
![]() | mitt insändare om pada pastu imorse också puts väck :( Jag pada pastu och rolla ront i snö och mitt vita men fasta späck som glänser i månsken,,, åck smiska mitt rycken med ris så det blir röd och fin!! | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-05-24 17:17 | |
![]() | Vilken lirare du är Finnen! :D | |
| temperance | 2008-05-24 17:19 | |
![]() | Mer skogs finne åt folket! | |
| Miss_jk | 2008-05-25 09:02 | |
![]() | Betydligt mindre skogsfinne åt folket snarare... | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-25 09:10 | |
![]() | Miss_jk.. =)) Håller med dig ,, denna tråd är patetisk, han skriver inte ens som en riktig finne, han gör parodi på en folkgrupp i sverige, och en massa andra håller med (diskriminering). Sedan en hel tråd på en massa sidor som handlar om just det ämnet som jag personligen tycker det är för mycket av i forumet,, Bitte | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-25 09:59 | |
![]() | Jag måste göra ett inlägg här faktiskt...Som halvfinne själv så tycker jag INTE det är diskriminering, det är bara lite skoj..Livet är så allvarligt ändå, så varför inte skoja till det lite?? Vet att det finns andra roliga trådar där man kan tramsa ,men vad gör det? Många av oss har det ganska tungt, både på arbete och fritid så detta är ett andrum där man kan fjanta sig lite..Det finns ju seriösa trådar, där kan ni som tycker detta är patetiskt hålla till.. | |
| Schatzi | 2008-05-25 10:47 | |
![]() | Jag är helfinne uppvuxen i sverige och har inga problem med att man skojar om dialekten, jag skojar med min familj om deras dialekt när dom pratar svenska från finland låter asroligt. Man kan inte ta allting i livet så allvarligt då går man ju under av alla mörka tankar :):) | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:31 | |
![]() | Bitte, vore det diskriminering tror jag knappast att finsk bördiga skulle skriva i denna tråd. | |
| vulcan | 2008-05-25 11:46 | |
![]() | Dessutom kan jag garantera att finländare skämtar om svenskar på ett ganska - hm - drastiskt vis. Det har jag fått berättat för mig flera gånger av bekanta finländare. Finländare i allmänhet tror jag för övrigt har bättre självdistans än svenskar och sesr nog Skogs finnen som en parodi på svenskars syn på finnar, snarare än på hur finnar verkligen är. | |
| Sockiplast2 | 2008-05-25 13:16 | |
![]() | Bästa tråden ever. Bitte, tycker synd om dig. Kan inte vara kul att bara se diskriminering, rasism och skadligt snusk i minsta lilla skoj. | |
| Skogs Finnen | 2008-05-25 14:52 | |
![]() | ja nå,, då kanske jack får perätta om dagens pastupad åck som fanligt slutade den med plodfvite,, vi var några mogna grappar som pastade,,prata om nulli,ligga på älgpasset och vi alla längtade till den sköna vintern få åka skoter och tjyvjaga,,,vi var hemma hos jukka då och han är en bra karl han för apparaten han har präcis utanför pastu så det var bara att fylla på dunken varje timme,,, ja nå,,när vi finnar pastar och super så brukar ju niven komma fram då,,det var inget specieällt,,jack tror vi pråkade om vem som sjutit flest älgar,,ja då tog Erki fram niven och porjade vifta med den.ja nå, jack fick bara en rispa åck inte jag gråter som en sån där gaj från fjollträsk inte,,, | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-25 23:27 | |
![]() | Jamen hur går det nu då?? Har varit borta i nåstan två dygn och inser att det mest bara är jag och vita som inte vet vad vi pratar om... | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2008-05-25 23:30 | |
![]() | Skogs finnen, Alla tummar upp för dig. Vi tål det ena och det andra och är inte fjesiga av oss inte. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-05-26 17:27 | |
![]() | Ja -håller med mamman- så nu vill vi veta... brukar inte ha fel på fattet, men nu är det tydligen så att min gräns är nådd, är ju ganska sofistikerad så......det här är kanske under bältet för mig:) | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-26 17:30 | |
![]() | Jag va så nyfiken att jag va tvungen att fråga min finska väninna om det fanns ett sånt ord på finska. Å som väntat så fanns det ju inte det. Vi är lurade av finnen:-)) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-26 17:31 | |
![]() | =)), skogsfinnen är ett troll från skogen... | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-26 17:36 | |
![]() | Det var ändå inte få träffar man fick om man googlade på nulli, så någon betydelse kanske det har, även om det inte är finska :) Har ändå inte lyckats hitta betydelsen så, jaja, man får väl förbli ovetande :P | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-26 21:51 | |
![]() | Kom igen nu era tråkmånsar och berätta vad nulli betyder!!!! | |