Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 755 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-09 09:21 | |
![]() | Ja där har jag ju en tydlig ståndpunkt. Mina 3 döttrar är inte döpta då deras pappa och jag var av samma åsikt. Men en relation består ju av att ge och ta och i denna fajten var det viktigare för min nuvarande man än för mig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-09 13:49 | |
![]() | barnet kan istället för dop barnvälsingnas,och spara dopet till barnet själv kan bestämma,våra barn är inte döpta,det får dom bestemma själv når dom blir gammla nog,jag äör kristen och döp | |
| apajävel | 2011-02-09 20:30 | |
![]() | minuz - jag vet inte om jag håller med. Varje dop jag varit på har ungen skrikit som en torterad vid dopet. Det är ingen mysfaktor för min del. Skulle aldrig döpa mina barn, det valet får de göra själva även om man kan önska att de inte blir religiösa alls. | |
| elinsa_15 | 2011-02-09 21:01 | |
![]() | Dop = Man döper sitt barn för att det ska tillhöra Herren, Jesus. Även om man inte döper sitt barn anser jag att alla barn tillhör Jesus. (Jag själv är kristen och jobbat i Svenska Kyrkan och är medlem i Svenska Kyrkan och Missionskyrkan). Döper man sitt barn anser jag att man bör ha en tro eftersom det är det det handlar om, och inte något med namnet. Jag blev inte döpt som barn vilket jag är ganska glad för, jag valde att döpa mig i samband med min konfirmation och mitt medelskap i Missionskyrkan. Alltså, döp era barn om ni vill och är troende. Valet är ditt! Jesus älskar dig oavsett. :) | |
| Jesper M | 2011-02-09 21:07 | |
![]() | jag är odöpt, när jag var liten så ledde detta till att mina kompisar retade mig och sa att jag inte har ett namn. haha ganska roligt faktiskt! lite skrämmande var att min överdrivet kristna dagmamma och min ännu mer kristna fröken inte riktigt gillade mig, pga min odöpthet och indoktrinering av min far alltid frågade en massa när vi hade religionsundervisning. men jag tycker att det är fel att döpa sina barn. jag är av åsikten att de själva skall få ta ställning till om de är troende när de når en ålder av minst 15 år. detta är även vad mina föräldrar ansåg och anser. | |
| Beccizz | 2011-02-09 21:09 | |
![]() | Ja har döpt min son pga tradition, är de fel då lr? | |
| Jesper M | 2011-02-09 21:11 | |
![]() | sen så tycker jag inte att det är hela världen om de döps heller för den delen. jag känner knappast någon som på något sätt har tagit skada av att de är döpta. så skit sak samma, tycker man att det är en fin tradition så kör :) | |
| noctivagus | 2011-02-09 21:20 | |
![]() | Personligen ogillar jag att man döper småbarn. När det gäller religion så ska valet tas av en vuxen individ. Att man i dagens moderna samhälle hör det inte hemma att döpa spädbarn. | |
| elinsa_15 | 2011-02-09 21:25 | |
![]() | För mig betyder dopet något mer än tradition, därför anser jag att döpa sina barn pga tradition är fel. Men jag fördömer inte det! Att döpa sina barn tillhör på något sätt Sveriges "kultur". | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-02-10 07:53 | |
![]() | En sak jag har tänkt på när jag skummar igenom tråden så är det ganska många som har ståndpunkten att "jag skulle aldrig döpa mina barn". Lite som en freudiansk felsägelse faktiskt. Oftast är det så att du och din partner tillsammans ska komma fram till rätt lösning för ert gemensamma barn. Det händer ju faktiskt att man inte går in med samma åsikt. Och vill den ena parten döpa och inte den andre, så måste ju faktiskt en person acceptera den andres önskan oavsett anledning till sin egen vilja. | |