Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2009-12-29 14:59 | |
![]() | pion - jag tycker inte Miss Yocos inlägg är minsta lilla oklart, fast jag kan ju missuppfatta också förstås så att jag TROR att jag fattat, hahaha. Det stycke du citerat senast tolkade jag som att det är ungefär lika lätt (svårt alltså) som att begripa under vilket system mobbare väljer ut sina offer, i en skola t.ex, eftersom det inte verkar finnas något klart system. Typ så tolkar jag det. | |
| Satyra | 2009-12-29 15:03 | |
![]() | El Gronde - jag utgår enbart från de inlägg jag personligen läst av Miss Yoco och eftersom jag är en extrem periodare då det kommer till att delta i forumet här så vet jag inget om eventuella andra beteenden från henne. Jag bildar mig en uppfattning om människor enbart utifrån min egen erfarenhet av dem. ;-) Och JAG uppfattar inte Miss Yoco som vare sig otrevlig, aggresiv eller luddig. Vi tolkar tydligen alla saker på olika vis - det är det som är så komplext då det kommer till diskussioner och ännu mer då det är diskussioner som sker enbart genom skrift. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-12-29 15:07 | |
![]() | Kan inte förstå att det ska vara avancerat att uppföra sig väl mot sina medmänniskor. Varför någon mobbar är bortom mitt förstånd - och ännu mer obegripligt är det när den som anser sig vara mobbad faktiskt är den som beter sig värst. Apropå anonymitet - finns det någon härinne som inte är anonym? | |
| El Gronde | 2009-12-29 15:11 | |
![]() | Linn, att sånt beteende är bortom ditt förstånd är inte förvånande eftersom du begåvats med både skönhet, godhet och intellekt.:) Alla är inte lika lyckligt lottade. Den som mobbar försöker skyla över sina egna brister genom att försvaga andra, så ser jag det. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-29 15:11 | |
![]() | Fast eventuella offer är ju också anonyma ofta. Det är ju inte så att folk gömmer sig bakom anonymiteten för att komma åt folk de känner irl. Det är i så fall otäckt, lite som att gå och skriva fula ord på någons ytterdörr. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-29 15:14 | |
![]() | Pion ---------> 2009-12-29 14:52 Mitt inlägg var ju till Satyra, och hon har fattat _precis_ hur jag menade. Och jag kan tyvärr fortfarande inte förstå hurdan tolkning du har gjort av det jag skrev till henne. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-12-29 15:14 | |
![]() | El Gronde - nu kan jag sola mig i ditt inlägg resten av dagen :) Ja, förmodligen är det så att att mobbaren har personliga problem (alternativet att en lycklig människa skulle vara elak för skojs skull känns ganska skrämmande) - men det jag har svårt att förstå är hur personen tror att han/hon ska må bättre av att skada någon annan. Nåväl, jag ska dra mitt strå och väntas på "tfgm"..... | |
| Satyra | 2009-12-29 15:19 | |
![]() | "Apropå anonymitet - finns det någon härinne som inte är anonym?" Vet inte hur det är med andra här men jag är inte ett dugg anonym i alla fall. I min profilsida hittar man t.ex en länk till min "vanliga" hemsida, vilken är långt ifrån anonym. ;-) | |
| pion ekrot | 2009-12-29 15:59 | |
![]() | Varför ha tv när man har betas forum. (Inte riktad till nån specifik, utan i det stora hela liksom). Yoco - jag ville mest bara veta om jag skulle ta åt mig eller inte, och i så fall ha en chans att bemöta det. Jag kanske läste för snabbt. Härligt att samförstånd råder i övrigt. | |
| Satyra | 2009-12-29 17:12 | |
![]() | Jo jag förstod det faktiskt. ;-) Bortsett från det - även om det nu en gång varit så att några varit i luven på varann så betyder väl inte det att man för all evighet vill/måste fortsätta fajten - speciellt inte för att andra påminner en om att man ÄR i luven på varandra. :-O Det om något är väl "dagisaktigt"?!? ... Fast inte som fröknar utan som barnen. | |
| Mouche - Administratör | 2009-12-29 19:41 | |
![]() | Tråden öppnas på prov igen. En värdkollega raderade 7 inlägg, jag tog bort ytterligare 50-55 stycken. Jag har också raderat en hel hög "fegråtte"-inlägg från forumet eftersom de gav mig en dålig smak i munnen. Jag är noga med munhygienen nämligen. En person har utsatts för rena rama dumheter här i forumet och därför vill jag tillägga följande: Betapets admin är väl medvetna om vilka som "är tillbaka" eller ej efter t.ex en avstängning och så länge som vi inte _själva_ gör något åt saker och ting så behövs det heller inte sladdras om vem som kanske har vilket nicknamn här. Alla har rätt att anta vilket namn de själva önskar (inom regelgränsen alltså) och att behålla sin anonymitet så länge de själva önskar och det är, åter igen betonar jag detta faktum, alltså _inte_ upp till någon enskild medlem att gissa, mena på etc om vem som haver vilket namn! Vi vill inte se mer provokationer från något håll! Mouche | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-29 19:50 | |
![]() | Jag är inte heller anonym, hur lätt som helst att se vem jag är. Jag har förvisso gått ganska hårt ut i vissa trådar som handlar om sakfrågor som ligger mig mycket nära mitt hjärta. Jag gillar dynamiska dialoger och tycker att jag misslyckas när jag låser mig av ilska i just dessa två trådar så att jag inte agerar på ett sätt som jag känner är viktigt för vad jag står för. Därför så undviker jag dom trådarna då dom helt enkelt tar fram det sämsta i mig. Sen är jag en ganska enkel människa, som gillar goa grejer. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-30 02:46 | |
![]() | larvbrud - "Bove: Jag tycker inte att kassapersonal irl bör vara trevliga heller. Visst, det är trevligt om merparten är det, samtidigt tycker jag det är skönt om någon inte lismar trots att den får betalt för att vara trevlig. Och hur går det ihop att man ska vara sig själv om man nu inte är trevlig av naturen och ska tvingas vara det?" jag önskar att kassapersonalen ska vara glad. jag önskar att alla ska vara glada. sådär härligt uppriktigt glada att de bara inte kan låta bli att le! då funkar inte tvång så bra tror jag. så jag håller nog med dig. man ska inte anstränga sig. | |
| väsköte - Ej medlem längre | 2009-12-30 10:54 | |
![]() | Att skriva eller inte skriva under, före eeeler efter spelets gång är väl för tjyven vars och ens ensak. Jag skiter i vilket, passar inte spelet mig så lämnar jag utan kommentar eller bara går. Och som det ser ut nu så lär jag inte bli gammal här... | |