Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:40 | |
![]() | Jag snackar inte om att få vara ifred utan lite vanlig hyfs att respektera trådens innehåll. Det brukar man göra i andra trådar. Men tydligen inte när det kommer till detta ämne som verkar vara så tabu för vissa. Men kalla oss troende för lättledda, verklighetflyende, blåögda och diverse skit istället för att acceptera andra människors tro. Det bästa med detta ämne är att ingen absolut ingen kan säga att vi troende har fel. Finns ingen som kan bevisa ett skit i denna fråga. Jag kan inte säga till er att ni som inte tror har fel även om jag tror det. För ingen av oss vet egentligen. | |
| bj-olle | 2010-05-05 22:42 | |
![]() | tänker ni alltså tvinga mig att säga nånting eftertänkt eller med substans? det var det värsta... jag får återkomma | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:43 | |
![]() | Nej, vi ber bara om lite hyfs i "kyrkan". hehe | |
| blue_moon | 2010-05-05 22:44 | |
![]() | Läs igenom denna i stället. Diskussionen blev mer salongsfähig sen den flyttats till Seriöst. www.betapet.se/forum...=- 0#324393 | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:45 | |
![]() | Inledningen antyder ju att Terry Evans är ett trovärdigt medium och att TS är helt övertygad om hans förmågor. Skall inte detta tålas att diskuteras när det finns misstankar om att han är en svindlare? Är tråden en hyllning som ska vara fri från diskussion kanske hon kunde ha döpt den till "Dagens ros till Terry Evans" och så kunde alla med personlig erfarenhet av medium fått ge en ros, utan diskussion. DennisPlz länkade till en sida där det faktiskt ser ut som att Terry använder sig av cold reading. En som har besökt hans seans har spelat in det hela på MP3. Här finns det ganska roligt beskrivet: garvarn.blogspot.com...so nal.html | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:46 | |
![]() | "Jag snackar inte om att få vara ifred utan lite vanlig hyfs att respektera trådens innehåll. Det brukar man göra i andra trådar." Falskt påstående :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:47 | |
![]() | Promenad... Jag har ju redan 3 barn, en styvdotter och en hund... Hur mycket mer annorlunda kan ännu en liten tjej eller kille till göra det? Däremot så om jag får i bara ett litet ögonblick navigera bort från det här med andar som ju då inte finns i min värld. Så kan jag konstatera att band med små barn är mycket starkare än med alla andra och det känns som att jag och mina döttrar har våra själar i samma sjö så att säga... Men det ser jag som en högst mänsklig om än något förstärkt empati. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:48 | |
![]() | Ja, det låter bra Tvålis. | |
| apbur | 2010-05-05 22:51 | |
![]() | Larvbrud, jag har bara kommit halvvägs in i texten men jag börjar redan känna att det nästan är övernaturligt träffsäkert :) | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:52 | |
![]() | Ok, jag var väl dum som trodde att man kunde be om lite respekt för ens tro. I rest my case... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-05 22:54 | |
![]() | Apbur: Jag kände så när jag läste. Allt om de troende stämde exakt med de tankar jag haft om entusiasterna i den här tråden. | |
| bj-olle | 2010-05-05 23:52 | |
![]() | jag funderade på nåt eftertänksamt och bra att säga om medier och synska medans jag promenerade iväg och köpte cigaretter. det började ganska bra, men sen blev det bara ett långt raljerande som jag själv tröttnade på, tyvärr. | |
| LisaLong | 2010-05-06 09:18 | |
![]() | Egenskap....ja där kom en sån där dum grej igen....du och apbur verkar vara väldigt bittra av någon anledning... Dödsmetallörn..du kan väl i varje fall skriva att "du" tror att Terry bara är ute efter att tjäna pengar. Och eftersom du uttrycker dig på det sättet du gör, kan du då bevisa att så är fallet?? | |
| nippertippan | 2010-05-06 10:59 | |
![]() | öh bruden, jag tycker du är larvig. ;) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-06 13:58 | |
![]() | Nippertippan: Du är såklart ett undantag eftersom du verkar ha lite humor och självdistans :) | |
| Dyslekso | 2010-05-06 14:18 | |
![]() | Rekommenderas: www.youtube.com/watc...U& amp;NR=1 | |
| bj-olle | 2010-05-06 14:33 | |
![]() | nu har jag klurat hela dagen på nåt bra och förstående att säga om folk som tror på spöken, men det enda jag kommer på är ja, det är roligt; ja, man får skratta. ledsen, men det är helt enkelt det bästa jag har. | |
| apbur | 2010-05-06 14:37 | |
![]() | Jag känner lite att mitt skratt kvävs. Inte för att folk tror på spöken, jag tycker det är gulligt så länge det inte lutar åt new age. Utan för att såna som Terry med all sannolikhet lurar människor och ses som en hjälte i vissa kretsar. | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:40 | |
![]() | OMG hur kan jag inte kallat alla som tror på medier i denna tråden för idioter förrän nu. Dags att återinföra tvångssterilisering. | |
| Läderfejan - Ej medlem längre | 2010-05-06 14:44 | |
![]() | Jag känner att trådskaparen har en död släkting som börjar på en vokal eller en konsonant släktingen gillade att ha skor på sig eller gå barfota och brukade vara utomhus fast ibland var personen ifråga inomhus. | |