Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 420 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| af81 - Ej medlem längre | 2010-05-26 22:35 | |
![]() | jaha, då vet jag ! | |
| krillo18442 | 2010-05-26 22:37 | |
![]() | lås in hundarna annars kommer hundtjuven och tar den. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-26 22:50 | |
![]() | Af81: Jag missade en sak:proportioner. !!? | |
| ceciliaerix | 2010-05-26 23:57 | |
![]() | Om jag parkerar min bil på parkeringen utanför affären och upptäcker att den har blivit stulen när jag kommer ut, har jag då varit oansvarig eftersom jag borde lämnat bilen hemma i garaget? Om jag lämnar mitt barn på dagis och en i personalen är en sadistisk barnhatande sektledare, är jag då en dålig förälder? Om jag super mig dyngrak på krogen och blir antastad av herr/fru taxichaufför på vägen hem, får jag då skylla mig själv? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-27 00:04 | |
![]() | Vilken hysterisk inställning TS tycks ha till sina husdjur. | |
| malman | 2010-05-27 00:16 | |
![]() | jag tycker inte det är djurplågeri att lämna hunden utanför. men självklart beror det ju på hur länge den ska behöva sitta där. jag tog ofta med min hund med till affären, bor i en liten by så risken att någon skulle ta henne är minimal. hon satt aldrig mer en 10min och fick alltid lite godis efteråt. Sen är det ju dumt att sätta hunden vid ingången, man kan ju sätta den en bit i från så ingen beöver känna sig hotad. och så är det ganska stressande för hunden med allt folk | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 00:24 | |
![]() | Men vi borde kunna enas om att man knyter hunden utanför butiken för sin egen bekvämlighet och inte för hundens skull. | |
| malman | 2010-05-27 00:29 | |
![]() | ingen vill väl vänta utanför klart de tycker det är tråkigt, men jag tror inte de lider | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-27 00:36 | |
![]() | nouba, du har gjort en märklig sållning bland alternativen för varför man knyter hunden utanför butiken. Det är väl ingen som hävdat att man gör det "för hundens skull", som om man gjorde hunden en jävla tjänst. Kanske finns ett visst mått av bekvämlighet inblandat, men jag skulle snarare använda termen "praktiskt" för att beskriva när jag tar med mig hunden på en promenad då jag ska uträtta ett ärende (till exempelvis gå och handla). Under alla omständigheter är det inte för att plåga hunden som den får följa med! :) "Automagi" var ett kul nytt ord som jag har sett att du använt ett par gånger nu. Där ligger Harry Potter i lä! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 00:49 | |
![]() | Electric:Ok vi byter ut bekvämt till praktiskt, vore så himla kul om alla kunde vara överrens om en simpel sak för en gångs skull. Okok jag skrev det för att provocera, en HLR för att hålla igång tråden. Automagi är ett ord jag tycker mycket om, det ligger fint i munnen och får en så tjusig dubbeltydlig betydelse. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-27 06:51 | |
![]() | Det beror på hur man ser det Nouba. Jag skulle vilja säga att man tar med hunden till affären mycket för hundens skull. apå grund av att man inte får ta med den in, så får den vänta utanför på att man promonerar hem med hunden, mycket för hundens skull. Anledningen till att man låter hunden vänta utanför är närmre besläktat med att man helt enkelt inte kan ta med sig den in än att det skulle vara ett motiv för hund/människa. | |
| wildman | 2010-05-27 10:02 | |
![]() | Ja man tar ju med hunden för att man vill att den ska få vara med så mycket som möjligt. Fick man ta med hunden hela vägen in skulle det antagligen inte stå särskilt många hundar utanför. Så det varierar från att vara för hundens skull till att vara praktiskt. Bekvämt tycker jag är helt fel eftersom det ur en bekvämlighetssynpunkt normalt sett är lättare att lämna hunden hemma helt och hållet. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-27 10:14 | |
![]() | Vore man bekväm av sig kanske man inte ens borde ha skaffat sig en hund? Nej, här har vi som sagt ett klassiskt fall av "två flugor i en smäll". | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-27 10:42 | |
![]() | Sen måste det också bero på vilken av orsakerna man talar om, tar man med hunden till affären i egenskap av ett rastningstillfälle, så gör man det väl ändå för att man själv ska slippa gå ut en extra gång? Gör man det däremot med orsak av att man finner det viktigt att hunden får följa med flocken överallt, och därmed ger den promenaden till affären som en extra promenad så kan man naturligtvis säga att det är för hundens skull. Knyter man hunden för att man under rastningspromenaden spontant kommer på att man behöver köpa majskorn till middagen, så gör man det inte av något utav överstående skäl utan helt enkelt för att det nu råkade bli så. Jag tycker personligen inte att någon utav orsakerna är något att bråka om även om jag själv hellre sållar mig till de 2 nedanstående. | |