Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 22:59 | |
![]() | Nej mitt största problem med kungahuset är inte ekonomiskt. Jag trodde det var tydligt. Däremot så känner jag stor respekt för dom som uppfattar det så. Mitt största problem med kungahus är att det är odemokratiskt, förlegat och har en fruktansvärt blodig historia av konstant proftiterande av folket. | |
| mousss | 2010-06-20 23:00 | |
![]() | Då är du i fel tråd. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-06-20 23:01 | |
![]() | Ja det är jag väl och antagligen i helt fel forum totalt. | |
| Ronny82 | 2010-06-20 23:04 | |
![]() | Ja, i detta forum är det glosögda töntar som aldrig har åkt en riktig raggarbil och tagit sig rediga drängfyllor som skriver. De är nördar som vill vara tuffa och puckla på andra hjälplösa. | |
| regression | 2010-06-20 23:04 | |
![]() | Att en andel av det staten spenderar kommer tillbaka till skatt gäller även alla annan offentlig konsumtion också. Förstår inte jämförelsen, yamaha. | |
| mousss | 2010-06-20 23:05 | |
![]() | Ronny82. haha | |
| YamahaJet | 2010-06-20 23:10 | |
![]() | Regression, det sa jag ju också? Tvålis, trist att du motsätter dig bröllopet på grund av monarkins "blodiga historia" och "profiterande av folket". Har du samma problem med jordbruksprodukter, exempelvis? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-20 23:19 | |
![]() | Angående H&M och skatt: "797 miljoner kronor. Så mycket betalar H&M-miljardären Stefan Persson i skatt - i år. Det gör honom till Sveriges meste skattebetalare," skriver Dagens Industri. | |
| Rhotheta | 2010-06-21 01:19 | |
![]() | Det finns ett österländskt talesätt som lyder: "Om du äger mer än sju ting, kommer dina saker att äga dig". Det betyder att det är bra med hjälpmedel, men man skall akta sig för att bli slav under dem. Man skulle kunna formulera något liknande om principer. | |
| Rhotheta | 2010-06-21 01:39 | |
![]() | Angående ekonomi (inte principer): Bara en lat sökning på "nya möbler departement", en länk på måfå. wwwc.aftonbladet.se/.../b ord.html " Anitra Steen, statssekreterare hos dåvarande finansministern Göran Persson, lyxrenoverade 1994 sitt arbetsrum för 138 117 kr. När hon blev generaldirektör på riksskatteverket blev det nya möbelinköp, nu för 92 840 kr. Margot Wallström (s) tyckte att de gamla möblerna på arbetsrummet var inrökta och luktade illa. Dåvarande kulturministern beställde nya. För 95 213 kr. Finansborgarrådet Mats Hulth (s) köpte en schäslong i svart läder och tre matchande fåtöljer till sitt rum i Stadshuset. Notan? 69 800 kr. När Anders Björck (m) var försvarsminister ville han köpa nytt möblemang till sitt rum för 108 000 kr. Men han ändrade sig när de första tidningsartiklarna dök upp. Och köpte för ”bara” 65 000 kr. Per Unckel (m) rustade upp sitt departement när han var utbildningsminister. Skrivbord, hyllor och skrivmaskiner, nya möbler i mahogny och mycket annat. Det kostade skattebetalarna 4,8 miljoner kr. Anders Sundström (s) hade ett kontor i Piteå när han var arbetsmarknadsminister. Där jobbade han 5–10 timmar i veckan. Hyran, betald med skattepengar, gick på en halv miljon kronor per år. Enbart möblemanget kostade 63 000 kr i årshyra." | |
| Rhotheta | 2010-06-21 01:56 | |
![]() | Men är man emot slösandet av skattemedel bör man få dra av de fem kronorna på skatten, som hovet kostar mot att man två dagar i veckan går klädd i älgmössa. Vill man också spara fem kronor på slotten, borde man kunna erbjuda sig att inhysa en styck dignitärsfamilj på halvpension, alternativt en femteklass på studiebesök i sin lägenhet varje år;) *Rhotheta på tramshumör. Ej riktat till någon specifik betapetare. Är ju knappast jordens viktigaste pryl för någon här skulle jag tro, vilken sida man än står på;)* | |
| Lovley | 2010-06-21 11:07 | |
![]() | Ha ha ha Rhotheta. Betalar gärna tio kronor för att slippa gå i älg mössa! :D Hjärtliga Lyckönskningar till Viktoria och Daniel. | |
| Dammen | 2010-06-21 11:44 | |
![]() | Stockholm och hela bröllopet var helt underbart tycker jag. Vilket minne för livet för Sveriges ungar som gick utklädda som små prinsar och prinsessor. Och vilken vänlighet och härliga leenden som man möttes av på stan trots att det var så oerhört trångt. För egen del har jag aldrig sett en sådan trängsel tidigare. Ändå är jag barnfödd här. Till dem som hellre tycker att fotboll är att föredra framför kungahus, bröllop och kostnader, så vill jag bara ställa en enkel fråga: hur kan man kolla på fotboll som arrangeras i Sydafrika? Ett land som redan tidigare haft apartheid och nu har lagt ner miljontalskronor för detta VM när man har så många HIV-smittade och Aids-sjuka som inte får någon vård. Vore jag fotbollsintresserad så skulle jag bojkotta detta VM totalt, som en demonstration att jag hellre står på den svagare sida. | |
| Sportsman78 | 2010-06-21 12:38 | |
![]() | Dammen: Tror du på allvar på blått blod? Här kan du läsa om ett av årets skämt. Kungahuset är ett av historiens största practical jokes: www.expressen.se/Nyh...an s-bagage | |
| Sportsman78 | 2010-06-21 12:39 | |
![]() | 40 väskor för 3 dagar. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-21 12:50 | |
![]() | Ja, jag tycker det är kul att barnen får gå med ballonger i handen medan deras far- och morföräldrar ligger nedkissade på golvet för att (den privata) hemtjänsten är underbemannad. Fjorton kronor per medborgare hade kanske räckt för att kalla in ännu en somalier. | |
| SethGecko | 2010-06-21 12:57 | |
![]() | fantastiskt för en massa ungar att gå utklädda till prinsar och prinsessor, undrar om deras föräldrar berättade om hur inskränkt det är att vara prins eller prinsessa och hur ens mamma, pappa och regeringen måste godkänna vem man gifter sig med och att man måste vara protestantiskt kristen för att få fortsätta vara prins eller prinsessa och att man inte får uttala sig i en massa frågor som man har åsikter om. | |
| Blondie__90 | 2010-06-21 12:57 | |
![]() | Jag tycker att det är fel att vi arbetere får beta deras bröllop... Jag bryr mig inte ens om kungafamiljen, så jag tycker iaf att det är fel. | |
| annapanna5 | 2010-06-21 13:18 | |
![]() | Diskussionen om kostnaderna är urlöjlig, uttjatad och varenda barnunge har väl begripit att PR:en som Sverige får är ovärderlig och att landet får tillbaka varenda krona på ett eller annat sätt. Det som kan diskuteras däremot är om vi ska ha demokrati eller inte. | |
| stol | 2010-06-21 13:22 | |
![]() | Det är inga problem att mobilisera Polisen i samband med bröllopet, men när den organiserade brottsligheten ska stävjas då är det inte tal om någon mobilisering. Polisens resurser är knapra men inte när brollopet hölls då var det inga problem at få fatt i manskap. | |