Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2010-08-08 13:35 | |
![]() | Munstefrass-ja diskussionen blev definitivt galen när du började jämföra med koncentrationsläger. Kan någon av er som tycker att det är diskriminerande med denna ide förklara varför det då är ok med singelresor, åldersgränser på krogen, seniorbostäder, att resa i första klass och att det finns hotell med tydlig familjeprofil. Bort med allt sånt då så alla reser, bor går ut och roar sig på precis samma villkor. | |
| munsterfrass | 2010-08-08 13:42 | |
![]() | *skratt* ... Som den kommunist jag är tycker jag att allt detta är diskriminerade ... Så i mina ögon är det onödigt att det blir fler , där man stänger ute andra ... Jorden är allas och fri luft liksom :) | |
| munsterfrass | 2010-08-08 13:43 | |
![]() | Tack för länken , hade missat den .. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-08-08 13:47 | |
![]() | Min bebbi skulle bli förpassad till bagageutrymmet, tycker gott ungarna kan bli det också. | |
| slånbär | 2010-08-08 14:07 | |
![]() | Sen sjunger vi "we shall overcome" också ..... | |
| le-lou | 2010-08-08 14:33 | |
![]() | "Skrämmande debatt. Många menar att när man nu betalt dyrt för något, har man rätt att ställa krav på att vissa grupper människor inte får finnas i närheten... Förstår ni inte vad det är ni säger....i grunden? Jag tycker att ni borde skämmas." Men suck och ve. Ja jösses, nu är det koncentrationslägervibbar på gång. Kan du inte skriva ett brev till alla krogar som har åldergränser också? Eller till lekpalats där endast barn får uppehålla sig? Eller varför inte till badhusen LADYS only kvällar? Kan lätt rabbla upp fler alternativ där vissa grupper inte är inbjudna. | |
| smokey86 | 2010-08-08 14:41 | |
![]() | skaffa öronproppar bara? lär va billigare än att betala för att få slippa barnen.... | |
| niala22 | 2010-08-08 14:43 | |
![]() | haha, bråkar ni nu igen | |
| le-lou | 2010-08-08 14:47 | |
![]() | Vad kränkande en del tycker detta är. Ett flygplan som kommer ha vissa flygningar barnfria.Vilket tabuämne verkligen. Att dra upp koncentrationsläger som jämförelse är så patetiskt, jag blir (nästan) mållös. Typiskt egoföräldrar stil - den där föräldrarna som slaviskt följer "den stora föräldrabibeln som driver åsikten att man inte har något människovärde om man inte skaffar barn. För att inte tala om den som vågar stå för att de inte vill ha barn - enkelt för att de helt enkelt inte GILLAR barn, att de borde lägga sig ner och självdö, den typen av 6 barns mamma som anser att de minsann har rätt att dra med sig sina skrikande ungar överallt, att hyssja på ett barn tycker de är en regelrätt kränkning och får de en enda liten irriterad blick från nån som tycker barnet väsnas - så kommer de med en lång utläggning om att barn minsann är FRAMTIDEN. Jag har rätt att amma framför dig när du äter din lunch!!! Den fanatiska föräldern vill jag slippa. Den typen av föräldern betalar jag en tusenlapp för att slippa. Nu handlar inte ens tråden om gilla eller inte gilla barn, utan om att resa i vuxet sällskap. Undrar vad ni anser om barnfria cafèr som finns i både gbg och stockholm? Blir ni upprörda? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-08-08 14:55 | |
![]() | le-lou, jag vill också gå på badhuset när fruntimren badar nakna. Jag tycker att du mobbar mig. Får lite nazi-vibbar. :) | |
| Bloodshot | 2010-08-08 14:59 | |
![]() | Le-Lou: jag förstår precis vad du menar. Trist att folk har lättare för att uppröras och skjuta bredvid målet, än att läsa innantill och försöka att ta en seriös debatt. Om två flyg går till samma destination, och det ena har åldersgräns hade jag lätt satt mig på det. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-08 15:46 | |
![]() | Jag kan instämma med att det är lite stora penseldrag i diskussionen. Men någonstans så är det väl en diskriminerande handling att det inte är tillåtet att gå på ett plan på grund av ens demografiska tillhörighet? Och någonstans kan det väl vara så att det kan finnas en del människor som ifrågasätter rimligheten i det, speciellt eftersom det är en logisk följd att detta beslut leder till en ökad omkostnad och minskat utbud? Jag tycker att tanken att ifrågasätta rättigheten till att sortera bort allt som stör baserat på en hyfsat egoistisk och kommersiell bas är tilltalande. Att sortera på demgrafisk tillhörighet är diskriminerande. Sen kan man tycka att det är bra eller dåligt. | |
| le-lou | 2010-08-08 15:51 | |
![]() | varför blir det dyrare, Tvålis? Menar du att det är en mänsklig rättighet att få åka med alla plan? Är det inte upp till flygbolagen - eftersom detta handlar inte om ett förbud mot barn på ALLA flygningar - de tillhandahåller flygningar för oss med barn också. Diskriminering tycker jag är läge att prata om när det blir förbud, helt. | |
| LisaLong | 2010-08-08 15:54 | |
![]() | munsterfrass herre gud vilka jämförelser du gör, kanske ska hålla dig mer till ämnet suck | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-08 16:02 | |
![]() | Le-lou, jag har skrivit det tidigare. Men i snabba drag så arbetar flyglinjer med flexibla priser, mycket som hotellens BAR priser (best available rate) Den viktigaste ingridiensen i denna prissättning är tillgänglighet. Om det ena av två plan i ett penseldrag skulle bli otillgängligt så stryks alltså 50% av platserna. Se det som ett enkelt tillgång och eftersfrågan diagram i realtid. Det värsta som kan hända är att dom måste producera mer flights än vad som redan finns och på så sätt öka produktionskostnaden lavinartat. Sen, helt utan belägg, så misstänker jag att om du börjar med att hitta vägar för att höja priset för en grupp resenärer så kommer man att kopiera detta på andra flyglinjer. Det är ganska vanligt att branschen följer varandras möjligheter att öka en intäckt om det är socialt accepterat. | |
| le-lou | 2010-08-08 16:12 | |
![]() | Efterfrågan finns ju, det är tydligt. Och jag tror att de som är för i denna fråga är i klar majoritet, i alla fall enligt resebyråerna själva. De borde ju veta, eftersom det är de som vill tjäna pengarna. Har sett många inlägg från barnfamiljer som anser det vara en mycket bra idè, sett från deras håll också. | |
| Megaherz | 2010-08-08 17:09 | |
![]() | På tåg finns det ju tysta avdelningar. Man kanske kan försöka göra något liknande på flygen med? | |
| le-lou | 2010-08-08 17:10 | |
![]() | är det inte diskriminering det också? :D | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-08 17:17 | |
![]() | Nej det är samma regler i en tyst avdelning för mig som för en 2 åring. Där är ett forum önskemålet. Inte vilka som utgör det. Jag hade lätt kunnat åka tyst avdelning med till exempel min 10 åring. Däremot så hade jag valt en annan avdelning med min kollega. | |
| le-lou | 2010-08-08 17:29 | |
![]() | Tvivlar på att man kan fälla flygbolag för diskriminering när det inte handlar om diskriminering Tvålis. Det finns skyddade områden men flygbolag tillhör knappast dem. Fälls flygbolag, ja då får man sannerligen att göra. Då ska jag anmäla de som tillhandahåller Första klassbiljetter som kostar skjortan, ekonomisk diskriminering. | |