Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 660

Forumkategorier

Användare Inlägg  
F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 19:05
Antal inlägg: 675

En polare till mig blev nedstänkt med snömodd och geggamojja av en trevlig billist när han var ute hojade PÅ ett cykelfält i Stockholm. Inte helt oväntat blev han lite upprörd.

Så han cyklar ikapp bilen som stannar vid ett rödljus lite längre fram, han glider fram på höger sida, knackar lätt på passagerarrutan varpå den trevlige billisten böjer sig över för att veva ner rutan. Eftersom billisten redan var inne i sin lilla bubbla hade han inte lagt märke till nedskvättningen i sig, lika lite märker han, medan han rullar ner fönstret, att min polare böjer sig ner, tar en rågad armfull med snö- och slaskgegga som han omedelbart skottar in bilen när rutan har kommit ner.

Med tanke på YamhaJets upprördhet mot cyklister skulle det inte förvåna mig om det var han som satt i bilen förra vintern och fick klädseln och sig själv genomdränkt med dynga.

Robbian - Ej medlem längre2010-10-03 19:11
Antal inlägg: 786

Det kan stämma, FISTO. För Yamas bil lär ju inte ha eldrivna fönsterhissar. :-)

Delicious - Ej medlem längre2010-10-03 19:15
Antal inlägg: 11661

"kom på att jag intet har att bevisa för betapets klientel, som mestadels står under mig i samhällshierarkin, och valde därför att sova vidare."

Du e för rolig

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 19:19

Robbian... Exakt - bra att jag slapp säga det själv. :)

YamahaJet2010-10-03 19:27
Antal inlägg: 2239

Hur gör man som bilist för att inte stänka upp snömodd på en cyklist när det ligger massa sådant på marken, och bilarna kör endast nån decimeter från cykelbanan?

Låter som din kompis är en konfliktsökande mupp liksom alla dessa andra cyklister som cyklar mitt på bilvägen trots cykelbana, osv osv. För inte ger man väl sig ut på snömoddiga bilvägar med cykel om man har för avsikt att vara ren?

Och nej, bilisten i ditt exempel var inte jag. När din kompis gör så nästa gång med resultatet att han framöver tvingas byta ut cykeln mot en rullstol, samt att hans föräldrars by brinner upp, då kan det kanske ha varit mig han mötte.

PS: Båda mina personbilar har elhissar.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 19:50

Ja. Tur att det inte finns några cyklister eller någon snömodd i Sollentuna

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 19:52

*Sollentuna centrum... menar jag.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 19:53

Det är klart att det finns elhissar i Mercedesbilar från 80-talet, men det är inte så vanligt att dom fungerar.

Tvålis - Ej medlem längre2010-10-03 19:55
Antal inlägg: 4429

whoooaaaaaaa.... Vad heter motsvarigheten til Cat-Fight?

slånbär2010-10-03 19:56
Antal inlägg: 5539

Yamaha-inte konstigt att det blev krig nere på Balkan om folk har sånt temperament som du. Hoppas bara att du är i minoritet i det här landet så att inte varenda ilsken serb lyckades leta sig hit för att ta ut sin ilska på oskyddade trafikanter.

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-03 20:10
Antal inlägg: 181

Jag bryr mig inte om själva sakfrågan, men håll med om, folks, att här levereras det sköna och briljanta kommentarer i massor. :D

"Stockholms missunnande, vänsterväljande underklass hade väntat länge på möjligheten att sänka mer framgångsrika människor till deras egna skräpstandard. Detta är tydligast på Södermalm som hade den största majoriteten för trängselskatter - det är Stockholms fattigaste innerstadsdel vars boende utgörs av unga, drogliberala miljöaktivister som drivs av ett genuint hat gentemot bilism."

Håhhåhhååå :D

"Ta dom med bakdörren vetja :)"

fniss

"...samt att hans föräldrars by brinner upp, då kan det kanske ha varit mig han mötte."

åhhåhhåå :))

YamahaJet2010-10-03 20:16

Men det är ju jag som vill ha bort oskyddade trafikanter från bilvägen, medan ni prompt propagerar för att de ska vara där, nu även under vinterförhållanden. Vem månar egentligen mest om cyklisterna?

Fisto, elhissarna i min Mercedes fungerar alldeles utmärkt. Du blandade dock ihop siffrorna, det är inte en 80-talare men däremot en '08. Räknar du även detta fordon har jag tre med fungerande elhissar.

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 20:35

YamhaJet - Det finns inga gränser för din gudomliga empati - du vill i lösa problemet genom att låta cyklisterna pedala i diket. I princip så håller jag med dig, den lilla skillnaden är att jag tycker att bilarna borde köra ditåt istället.

Det går inte att uppfostra trafikanter med sträng uppläxning, undantaget är förstås Jugoslaviska taxichaufförer. I övrigt bör man prioritera ner mängden bilköryta till förmån för cyklister.

slånbär2010-10-03 21:30
Antal inlägg: 5539

Jag önskar att alla bilar hade en funktion där det gick ett direktlarm till polisen så fort man körde så mycket fortare att man vid en kontroll skulle åka på böter. Med dagens satellitteknik så kunde ju alla bilar utrustas med lämpliga manicker för detta. Tänk vad pengar polisen skulle få in då och tänk vad fattiga och körkortslösa vissa skulle bli. För det är riktigt läskigt att såna som TS överhuvudtaget får köra bil. Med såna aggressiva tendenser som han besitter så är han ett direkt hot mot vem som helst som kommer i hans väg.

Whiteface2010-10-03 22:32
Antal inlägg: 120

Uppsala kallas för cykelstad men det finns knappt några cykelvägar i centrum. Däremot finns det finns många skyltar med texten "ingen cykelparkering, använd cykelställ". De få cykelställ som finns är alltid knökfulla. Genomtänkt...

remvanrijn2010-10-03 22:41
Antal inlägg: 16488

är cykelställen knökfulla lyder cyklisterna åtminstone en uppmaning =)

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-10-03 22:47
Antal inlägg: 1175

ska genast sluta blockera trafiken och cykla på cykelbanan

YamahaJet2010-10-03 22:49

I USA kör studenterna stora stadsjeepar och har således inga problem med cykelställ. Det är för att amerikaner är ett handlingskraftigt, framåtsträvande, arbetsvilligt och modigt folk, så de har ett rikt land där alla äger en bil medan vi cyklar i snömodd.

gullefjun90 - Ej medlem längre2010-10-03 22:53
Antal inlägg: 1175

:) Jag cyklar en del Bmx och då är det snabbt och vågit. Men som sagt är nu för gammal för att yra omkring på en liten cykel!

F I S T O - Ej medlem längre2010-10-03 23:24

YamahaJet då tycker jag att du genast ska springa och sätta på TV4 och krypa upp i Kevin Costners mjuka famn och gosa i dig i en god portion fluffig amerikansk patriotism, nu förstår jag vart du hämtat din världsbild - billig amerikansk skräpunderhållning.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?