Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
zlipzten - Ej medlem längre2010-12-16 12:49
Antal inlägg: 1466

Yonderboy: Barn är inte enda skälet att uppföra sig men i närhet av värnlösa individer har alla ett extra ansvar att inte förpesta tillvaron i synnerhet de dagar som betyder extra mycket för t ex barn.
Som myndig, stor och stark har du faktiskt ett val: du behöver inte umgås med de överglada, pladdriga, bråkiga eller dyngraka.

Studentskål förekommer vad jag vet bara bland myndiga personer - inte barn.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-16 13:20
Antal inlägg: 4050

Barn har bättre luktsinne än medelålders tror jag. Vad plågad jag var av lärares snus- och rökandedräkt...
Vi syskon mådde illa i bilen när föräldrarna drack kaffe. Vi förlät dem för att de var beroende. Hade de gjort det enbart för att de kände för det hade det varit lite ouppfostrat av dem.

Yonderboy - Ej medlem längre2010-12-16 13:23
Antal inlägg: 1661

förstår inte vad du menar Zlipsten?

Yonderboy - Ej medlem längre2010-12-16 13:24
Antal inlägg: 1661

jag pratar just om ett totalt ansvar!

Uisge-beatha - Ej medlem längre2010-12-16 13:31
Antal inlägg: 1338

Huvudet på spiken Larvbrud - jag är nog rätt ouppfostrad. Lite skit får man räkna med om man väljer mig som förälder :)

Men super gör jag iaf inte. Alltid nåt.

Bitte - Administratör2010-12-23 21:35
Antal inlägg: 24200

Läste följande i aftonbladet,, mitt hjärta gråter för dessa barn

www.aftonbladet.se/d...83 18473.ab

Bitte

Tess 082010-12-23 21:36
Antal inlägg: 18003

Läste det också, Bitte! Otroligt tragiskt!!

ttiittii - Ej medlem längre2010-12-23 21:42
Antal inlägg: 37631

tyvärr är det så många barn har det i dag

Gitarrmagnus2010-12-23 21:43
Antal inlägg: 5045

Det är synd om alla barn som har föräldrar som inte klarar av alkohol. Men eftersom alkohol är accepterad av våran kultur och staten tjänar pengar på den får vi hoppas att majoriteten föräldrar kan dricka med måtta och visa sina barn hur man umgås på ett trevligt sätt med alkohol i kroppen.

Gautama2010-12-24 23:21
Antal inlägg: 6854

Den här julen söp jag till. Ett glas folköl och två klunkar glögg. För man super väl då enligt vissa? Undrar vad det sätter för spår i mina barn:(

adami - Ej medlem längre2010-12-24 23:54
Antal inlägg: 526

Jag blev redigerad.

men jag bjuder på det.

teamgrens2010-12-25 00:38
Antal inlägg: 763

Majoriteten av vår samling idag var nyktra. Däribland jag som körde..
Men ingen blev för full eller odräglig. Utan vi hade hur kul som hellst. Och barnen mådde inte dåligt.
Men jag som dricker väldigt sällan, av vissa anledningar, tänker på det mer. Och tycker kanske att man borde hålla sig till lagom då det faktiskt är barnens dag. Vi kan festa till det andra dagar

Secken2010-12-25 04:12
Antal inlägg: 34

Om man vill dricka, fine! Som alltid man beöver ju inte dricka mer än man tål. men vit jul för barnen. man ba äääeh det finns inga faror, du får se när du blir arton. Bra lagförslag ?

peter2010-12-25 04:51
Antal inlägg: 1710

...vatten med eller utan kolsyra....och kaffe förstås... det är min juldryck, festdryck, helgdryck och vardagsdryck.... aldrig något annat...

nygiants2010-12-25 06:56
Antal inlägg: 762

jag firar inte jul överhuvudtaget eftersom jag inte är religiös, skulle jag få barn själv skulle jag hellre ge dom klappar när dom behöver uppmuntran eller gjort sig förtjänta utav det och inte på ngn speciell dag, likaså kan jag träffa famiuljen när jag vill istället för att en kalender ska bestämma att jag måste, likväl behöver man inte supa ner sig för att det råkar vara en kalenderdag som tycker det är ok, det kan man göra istället vid tillfällen som kan anses lämpliga, och helst på krogen långt bort ifrån barn...

mikael_f2010-12-25 09:19
Antal inlägg: 16

Vit jul med en släng av absolut-dagis-magsjuka..l ike always !

Defrob2010-12-25 10:04
Antal inlägg: 1180

En vit jul för mig... ska man supa behöver man inte göra det på julafton i alla fall. Om jag skaffar barn ska jag inte dricka alls i deras sällskap. :)

le-lou2010-12-26 14:12
Antal inlägg: 17500

på tal om överdriven beskrivning om vad som händer när en vuxen dricker måttligt på julafton, höll på att garva ihjäl mig....

"Jag förstår om man vill dricka glögg vid jul men jag förstår inte varför den ska innehålla alkohol.

Man märker direkt på en människa om den har druckit alkohol, även om det bara är en nubbe till sillen, öl till maten eller whiskey efter maten. Alkohol förändrar en inte bara om man dricker mycket (blir aspackad, spyr, ramlar, skriker mm.) utan även vid små intag. Det är enbart små saker som är skillnaden, typ att man pratar lite annorlunda, rör sig lite annorlunda och är lite annorlunda till sinnet. Dessa förändringar hos en person man är direkt beroende av och behöver trygghet och skygg av (ett barns förälder) är skrämmande. Så även om du inte gör något fel eller ens ditt barn reagerar på dig så har du utsatt ditt barn för oro och ängslan.

Att en liten flicka (oftast är det flickor) råkar få någon äldre släktings hand lite för högt upp på låret under julklappsöppningen är inget som någon förutom hon reagerar på (då ingen annan märker det). Hon kommer dock förmodligen alltid minnas det. Tänker man efter och ser sig omkring så inträffar sådant varje jul och du känner garanterat någon som upplevt det.

Sen att alltid plocka fram alkoholen när det vankas fest (Jul, Midsommar, Nyår, födelsedagar mm.) så insinuerar du att alkohol = fest. En slutsats som de flesta barn drar är då ingen alkohol = ingen fest, mer alkohol = mer fest. Och så har man utan att tänka sig för fört vidare en osund bild av alkohol till sina barn."

Mycket bättre var ett av svaren :

"Det var nog bland den värsta bullshit jag nånsin läst. Ett förändring av ditt beteende som varken du eller ditt barn märker av (sic!) skadar alltså ditt barn för livet. Jag hoppas du förstår att med den inställningen till mänskligt beteende är du för alltid diskvalificerad som förälder. Om du inte redan har listat ut det och också svartlistat sådant beteende i kontakt med barn kan jag tipsa om andra personlighetsförändrande faktorer: trötthet; stress; oro; ilska; allergi; sjukdom. Givetvis ska trötta människor inte tillåtas att komma i kontakt med sina barn! Tänk på den oro och ängslan det föder att se pappa irra runt som en zombie på Maxi ICA efter dagishämtning och försöka plocka ihop middagsingredienser i kundvagnen. Barnhem med detsamma!

Du får gärna ge ett exempel på hur du kan föra över en "sund" bild av alkohol till ditt barn då du aldrig någonsin enligt ditt eget resonemang kan tillåtas dricka ens en droppe i ditt barns närvaro.

Det där med den äldre släktingens hand låter som något Eva Lundgren tillsammans med Norges förenade vittnespsykologer kokat ihop. Men visst i din familj är säkert alla manliga släktingar pedofiler efter ett par muggar glögg. "

le-lou2010-12-26 14:14

ska tillägga...det diskuterades måttligt intag och inte suparfest.

le-lou2010-12-26 14:22

funderade på detta på julafton.

denna uppmaning till en vit jul - hur hjälper det barnet som har en olämplig förälder om jag eller du tar en vit jul? Är inte uppmaningen given till den som inte fixar alkohol? Eller är alla föräldrar olämpliga, olämplig är man om man tar en öl/vin till maten? Minsta intag av alkohol i barns närvaro = olämpliga föräldrar?
Jag klurade på detta men kom inte fram till något smart. (vår stackars tomte värmde sig med glögg med en dutt whisky i, innan vi släppte in honom förresten, han hade fömodligen dött av kylan annars, men lugn i stormen, barnen hade en fin och trygg jul, de verkade inte ha tagit skada av det hela)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?