Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 742 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 12:58 | |
![]() | Tror att ni Hs själva tror att hetero tycker er läggning är föremål för mer ifrågasättanden och avsky än vad som är fallet! Kan tyvärr paradoxalt nog känna att det är erat stora behov av paraderande och att offentliggöra den sexuella delen i er kärlek som PROVOCERAR oss heterosexuella mest! | |
| zean_4052 | 2011-03-19 13:28 | |
![]() | Kroniker: det är inte gruppen heterosexuella som blir provocerade utan det är du. jag är heterosexuell och blir inte provocerad. Jag håller med mishizaki om att det är viktigt att kunna visa sin sexualitet öppet. Jag tycker att det är ganska tydligt att det finns ett förtryck mot bögar i samhället. detta tar sig uttryck i bla. sk. bögskämt, personers rädslor för att kunna visa sin sexualitet offentligt, misshandel av bögar för att de är bögar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 13:47 | |
![]() | precis som det inte är gruppen homosexuella som känner sig i behov av att paradera, det är individer. ofta heteros med pksjukan. | |
| ringmuren - Ej medlem längre | 2011-03-19 13:57 | |
![]() | Bra, KRONIKER. Radiokanalerna tas mer och mer över av "Homo-maffian". De får vräka ur sig vad som helst , utan att ifrågasättas. Flat-Lotta i P4-extra på eftermidddagarna - har huvudsakligen homogäster. Det står mig upp i halsen med dessa fjantar. | |
| zean_4052 | 2011-03-19 14:11 | |
![]() | silverbjälke: jag tror inte det handlar om ett behov av att "informera omvärlden om sin sexualitet" utan rätten att få uttrycka sin sexualitet. | |
| Gautama | 2011-03-19 14:13 | |
![]() | Heteromaffian som sätter normen i vårat samhälle står mig upp i halsen ringmuren!! | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:34 | |
![]() | Kan man inte visa homokärleken lika öppet som heterosexuella gör, men sluta detta överdrivna, och för mej provocerande, offentliggörande av sexualiteten? Kan man inte leva ut denna del lite mer privat, eller ? | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:42 | |
![]() | Och sen sluta gör detta till att jag har ngt emot homosexuella! Det enda jag säger är att jag har svårt för den del av bögkulturen som har ett sånt oerhört behov av att framstå som översexualiserade. Detta har inget att göra med att jag inte förstår betydelsen av att visa sin läggning öppet, med en historia av skambeläggande osv. Visa er kärlek öppet till varandra/andra men snälla hetsa upp varandra sexuellt lite mer privat. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:43 | |
![]() | Kroniker: Jag tror det är för att provocera dig de gör det. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:45 | |
![]() | ja, men då är det rätt löjligt att känna helig vrede och att man är förtryckt då kroniker blir provocerad. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:49 | |
![]() | Ramsan, ska vi ligga? | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:49 | |
![]() | Nä, jag ska plugga. Godnatt :( | |
| kroniker - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:50 | |
![]() | Ingen stor grej, jag kan välja att undvika "paraderna". Försöker bara förmedla min ibland avoga inställning till delar av bögkulturens yttringar. Tror ni att jag är ensam om att provoceras av den hypersexuella del som präglar dessa parader så är det väl så, i alla fall i era ögon. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 14:51 | |
![]() | jag ska träna. sen manligt sällskap. men absolut vid tillfälle:) | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-19 15:42 | |
![]() | ramsay 2011-03-18 21:48 "åh herre gud." pichipichi 2011-03-18 21:49 "Vad herregudar du för ramsay?" ramsay 2011-03-18 21:57 "litenhet." pichipichi 2011-03-18 22:02 "Aha ramsay. Menar du min litenhet?" ramsay 2011-03-19 09:09 "jag tycker att man bör skydda homosexuella och andra grupper från att objektifieras av pk människor med ständigt vilande helig vrede." Vilken trist attityd du har intagit ramsay = den objektifierade homosexuella som får mottaga alla pk-människors (och vilka är dom?) vrede. Och jag har också svårt att se att du skulle vinna något med att vara så insinuant. Vore bättre om du körde med raka puckar istället (och förklarade dig när du får en rak fråga). Om jag skulle inta samma attityd som du så skulle jag inte hinna annat än att känna mig kränkt och objektifierad av alla invandrarhatarna. Fast visst, jag kan iochförsig erkänna att jag stundtals kan bli j*vligt trött på attityderna (riktade antingen mot mig själv eller mot andra invandrare), men jag tror inte att jag går runt och misstolkar och övertolkar folk negativt i det de gör och i sådant de säger (snarare tvärtom många ggr). Och på tal om objektifiering så är det väl ni själva som vill sätta fokus på er sexuella tillhörighet. Inte sant? Det är väl ni själva som vill markera den. Eller hur? Jag tycker att det här forumet är ett bra exempel på det. För visst är det väl ändå så egentligen, att när man kommunicerar med folk via skrift så har sexuell läggning, hudfärg, ögonfärg, längd mm ingen som helst betydelse i sammanhanget, men du har ändå varit lika tydlig med att markera din bisexualitet här, som t.ex jag har varit med att tala om att jag är invandrare. Jag vet inte vilka dina motiv till det har varit, men jag vet mina egna. Jag kan nämna mitt ursprung för att jag helt enkelt vill vara ”hela mig” i alla situationer (och det faller sig också naturligt i sammanhang där invandrarfrågorna kommer på tal). – Och lite svårt torde det också vara att dölja att ens modersmål inte är svenska, i ett sammanhang som detta. Och angående om att lägga folk i olika fack… Nog har jag fått den uppfattningen att det är ni själva som anser det viktigt att kunna ha ett namn på er sexuella läggning. Inte sant? - Och ha rätten till en identitet, ha rätt att vara det ni är, fullt ut, som hela människor. Eller hur? För varför skulle ni annars förklara er som homosexuella, bisexuella (med dom olika innebörden) mm, om det ändå inte hade någon betydelse? Det var det ena, det andra är, att i de flesta sammanhang har jag svårt för en svart-vit syn på tillvaron, men samtidigt kommer jag ändå inte ifrån att vissa saker faktiskt ÄR svartvita: En vegan är en icke kött-fisk-ägg-mjölk ätare. Sveriges flagga är blå-gul. Snön är vitt. Gräset är grönt. Och sådant trodde jag att det förhöll sig med homosexualiteten också: en homosexuell ÄR en person som inte vill ha heterosex. Så ramsay, sluta upp med att åhherreguda dig och förklara istället (alternativt, håll tyst). Och för att eliminera alla eventuella missförstånd så anser jag följande: Det är bra att minoritetsfrågor uppmärksammas, så även homofrågor. Så ex arrangemang liknande Pride tror jag är viktiga. mishizaki’s inlägg 2011-03-19 09:29 & 2011-03-19 10:33, var lätta att begripa, tack för dem. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 15:52 | |
![]() | trist för dig kanske. vem är "ni" i inlägget? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 15:55 | |
![]() | en sak håller jag med om och det är "Nog har jag fått den uppfattningen att det är ni själva som anser det viktigt att kunna ha ett namn på er sexuella läggning." och det är en av de absolut mest tröttsamma egenskaperna hos homo quere folket. | |
| pichipichi - Ej medlem längre | 2011-03-19 16:08 | |
![]() | ramsay 2011-03-19 15:52 "trist för dig kanske." Nix, jag lider inte det minsta. Och nu får du fortsätta att dryga dig utan min medverkan. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-03-19 16:22 | |
![]() | aha, du skrev att min attityd var trist men tycker kanske inte det då. moving on. personligen skulle jag bli mer än lovligt provocerad och fascinerad på gränsen till chock om buck angel åkte förbi på ett lövat flak idkandes sex och skrikandes om acceptans (särskilt innan internet blev en del av min vardag). jag brukar tänka på det när tant hilda blir anklagad för trångsynthet och fördomar för att hon inte jublar över pride. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-03-19 16:24 | |
![]() | I don't get it | |