Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-09-10 16:47 | |
![]() | käka bönor istället för spaghetti tex. allt vitt är faktiskt skit. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-09-10 16:51 | |
![]() | gi är the shit! levt på gi så länge jag kan minnas utan att ens vetat att det hette gi. det är vad min kropp och hjärna mår bra av. för att uttala sig om vad som funkar bör man vara i mycket god form tycker jag. | |
| Megaherz | 2011-09-10 21:22 | |
![]() | När jag gick på låg- och mellanstadiet var det minsann 25 minuter som gällde, sen 35min lekrast. Funkade prima, visst stirrade man på klockan de sista minuterna men alla hann äta, prata och kanske busa lite ;) Tyckte dock det var sjukt hur petiga det var med hur mycket man fick. Oavsett ålder, längd osv fick man bara x köttbullar/fiskbullar/vad det nu var som gällde. Tog man för mycket kom mattanten och SLÄNGDE BORT maten. | |
| Ben_Dable | 2011-09-10 21:36 | |
![]() | En kvart är väl knappast orimligt mycket. Bara bra om alla sitter ner i 15 minuter så slipper de barn som äter saktare att bli stressade över att deras kompisar springer iväg efter fem minuter. Så ja, det är väl rimligt. Och en lunchrast är väl vanligtvis en timme eller så vilket innebär att barnen hinner leka ganska mycket ändå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-10 21:38 | |
![]() | i detta fall är det en liten lugn matsal med levande ljus och maten står på borden,så det finns ingen stress,när jag gick i skolan var det långa köer och dom la på en hel driva med mat,det fans en burk man kunde slänga maten i det var vakter som kollade att man inte slängde maten,men det gick och smyga i väg när vakterna vände ryggen till | |
| Kirkelina | 2011-09-10 21:47 | |
![]() | Så vad är då problemet ttiittii? Det verkar ju vara en matsal som verkligen borde kunna ge matro och då klarar säkert barnen att sitta 15 minuter och bara koppla av om de ätit klart. Sedan antar jag att de får gå ut och leka. Hur lång lekrast har de? 30-45 minuter förmodligen. | |
| Satyra | 2011-09-10 23:28 | |
![]() | Tror att ttiittii menar att problemet är att om de tvingas sitta hela 15 minuter så äter de mer och riskerar då att bli överviktiga? ... Eller? ... | |
| Belle1 - Ej medlem längre | 2011-09-10 23:38 | |
![]() | Det är viktigt med matro och sen så är det väl eg ungefär 20minuter en måltid ska ta? Man ska inte slänga i sig maten. | |
| le-lou | 2011-09-11 00:01 | |
![]() | barn blir inte feta i skolan. De blir feta i hemmet. och inte av långa (normala) middagar, utan av skåpätande och skräpmat som föräldern köper hem. | |
| Tess 08 | 2011-09-11 11:11 | |
![]() | Det kan ju också hända att en lärare SER en unge som äter typ ingenting och då kanske eventuellt trugar lite. Det ser jag egentligen inte som något problem. Tror knappast att de trugar barn som ätit bra till lunch | |
| Tess 08 | 2011-09-11 11:11 | |
![]() | Det kan ju också hända att en lärare SER en unge som äter typ ingenting och då kanske eventuellt trugar lite. Det ser jag egentligen inte som något problem. Tror knappast att de trugar barn som ätit bra till lunch | |
| Tess 08 | 2011-09-11 11:12 | |
![]() | (det var inte ett så viktigt meddelande att jag måste lägga in det två gånger, det bara blev så) | |
| vulcan | 2011-09-11 11:20 | |
![]() | Ni är tappra som försöker, men med tanke på att inte ens världens samlade biologiska expertis kan övertyga ttiittii om att evolutionen är ett faktum så tvivlar jag på att ni kan ha få henne att inse nyttan av att barnen ska sitta mer än 3 minuter vid matbordet innan de springer iväg :-) | |
| sanlin | 2011-09-12 20:10 | |
![]() | Jösses! Jag blev alldeles matt av att bara läsa de två första sidorna av tråden... Självklart ska barnen sitta i lugn och ro och äta sin lunch. En kvart är definitivt inte för mycket snarare tvärtom... Det är ju så viktigt att de får i sig mat så de orkar resten av skoldagen och sitter de en stund till så får de ju förhoppningsvis i sig något mer ätbart än om de fått gå iväg efter bara ett par minuter eller så. Och hur du/ni ttiittii kan äta lunch/middag på 3 eller 6 min det fattar jag inte alls. Sitt ner - ät och njut av maten för sjutton! :) | |
| tötis - Ej medlem längre | 2011-09-12 20:53 | |
![]() | På skolan där jag jobbar kör vi också stenhårt med 15 min,barnen sitter i lugn och ro pratar med varann planerar vad de ska göra på rasten. Ingen trugar eller tjatar på dom att äta,det gör dom ändå. Finns alltid nåt som de äter om inte maten passar..sallader och mjukt bröd tex. Vår matmor väger dessutom all mat som slängs och var fjärde vecka vankas en belöning (dessert el önskerätt) om man inte kastat för mycket. Våra ungar älskar sin skolmatsal och maten de får,så mycket att vår matmor fått börja dra kopior på recept så de kan få med sig hem. Klart att barnen ska sitta i lugn och ro,äta sig mätta och låta maten sjunka undan lite innan de ger sig ut o springer. | |
| justforfun | 2011-09-13 12:56 | |
![]() | Låter väldigt sunt. Tänk om det vore så överallt! | |
| sanlin | 2011-09-13 12:58 | |
![]() | Låter helt underbart bra tötis :) | |
| Matircus | 2011-09-13 13:05 | |
![]() | Ilands problem! | |
| sanlin | 2011-09-13 13:11 | |
![]() | Man måste få ha ilandsproblem också. Sen tycker iaf jag att barnens välmående är väldigt viktigt. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-09-13 13:17 | |
![]() | Det är bra att man äter i lugn och ro och det är bra att inte rusa ut direkt när man har ätit färdigt. | |