Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 453

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pontus912011-12-01 23:13
Antal inlägg: 1

Jag ska supa som fan

blue_moon2011-12-01 23:16
Antal inlägg: 9713

... och må skit på juldagen? ^^

W_Elli_W2011-12-01 23:17
Antal inlägg: 126

Kloka ord, zenlinpen!

kverulanten - Ej medlem längre2011-12-01 23:40
Antal inlägg: 1130

Svenssonmaffian strikes again.
Pang - fredagsmys med tacos och Fångarna på fortet, och nåde den som inte äter av dillchipsen
Boooom - lite alkoholmoralpanik på det.
Så är vi hemma.

Perra922011-12-01 23:42
Antal inlägg: 193

Nu skall du inte kverulera igen. Ta dig en sill o en dram så blir du nöjder.

kverulanten - Ej medlem längre2011-12-01 23:46
Antal inlägg: 1130

Äh, jag är nöjd. Måste bara profylaxgnälla lite, så här innan läggdags.

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-01 23:47
Antal inlägg: 37631

zenlimpen,vad är då in körsporten till alkoholism ?om det inte är alkoholen

W_Elli_W2011-12-02 00:00
Antal inlägg: 126

Kan man hantera alkohol så kör man inte in i den "porten" ;)

le-lou2011-12-02 00:04
Antal inlägg: 17500

tittiii - moralpanik kan leda den bästa i fördärvet

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-02 00:07
Antal inlägg: 11463

moralpanik är inkörsporten till pärleporten

blue_moon2011-12-02 00:10
Antal inlägg: 9713

:))

zenlinpen2011-12-02 00:16
Antal inlägg: 89

ttiittii: Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Vad jag menar är att alla som dricker alkohol inte blir alkoholister. De allra flesta av oss tycker bara att alkohol är gott och trivsamt.

Samtidigt kanske jag också ska poängtera att när jag i mina inlägg har skrivit att vi dricker några glas eller delar på en flaska så dricker vi oss inte redlösa. Alkohol är inget jag måste ha eller inte kan vara utan, utan jag dricker när jag känner för det, må det vara en måndag eller en lördag eller inte alls.

Tackar även för fina kommentarer. Ser fram emot att vi tar upp den här tråden dagen efter jul och pratar om sprit och nyår. Julen är ju av tradition (inte allas tradition, visserligen) lite glöggmysig med julöl och grejer, och nyår är... nåja, oftast inte glöggmysig. Propsas det på vit nyårshelg också?

le-lou2011-12-02 00:22
Antal inlägg: 17500

ress : hehe, ja jo jag vet. Fina flickor...

peter2011-12-02 04:11
Antal inlägg: 1710

Hehe....."Bor vi i Sverige eller bor vi i Sverige?".......

Ändå lite gullig läsning tycker jag...

God Jul på er!

Gautama2011-12-02 08:04
Antal inlägg: 6854

Och vad menar du med det Peter?
Ännu en dryg kommentar, som att du både vet och är bättre än oss andra!!

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-02 08:46
Antal inlägg: 1019

Långt långt ifrån alla får alkoholproblem givetvis. Men det börjar alltid med att man TROR man kan hantera sprit, jag lovar.

VonSchnygg - Ej medlem längre2011-12-02 08:48
Antal inlägg: 633

Peter... Jag är nog benägen att kalla dina naiva inlägg för ännu gulligare. Patetiska faktiskt i min mening. Och ja, vi bor i sverige...eh? Om du anser att du är så "kontinental" i ditt tänkande så är dina inlägg precis motsatsen. Så j-a svenska att man nästan tror att det är en parodi. Jantelagen rules....

Jag hoppas att du läste mitt förra inlägg.... Har funderingar över hur vi ska skydda alla dessa matmissbrukare på jul?? Kopierar det och lägger in det igen. I fall du missade det. Det skulle vara kul att veta hur du tänker angående det....

Jag bara måste kalla några av dom ovanstående inläggen för rent TRAMS! Det finns ingen som helst skuld i att dricka vare sig ett glas vin eller en öl till maten.

Och att som du cisscco skriver "dricka en massa alkohol helgerna igenom"... Är väl för guds skull en helt annan sak och har inget med normalkonsumtion av alkohol att göra överhuvudtaget. Jag tycker att många utav inläggen i den här tråden borde sorteras in under en tråd gällande missbruk om det nu finns någon sådan.

Det finns btw folk som missbrukar mat också!! Man kanske inte får äta julskinka heller för ack vad skuldbelagt det kan bli. Och tänk vad många som faktiskt kan bli matmissbrukare på julen, denna frosseriets högtid.

Vi som då trots allt både vill och KAN dricka och äta något utan att för den saken skull varken känna hels skuld, eller något missbruk komma smygandes. Ska vi sympatisvälta för dessa personer som inte kan hantera diverse frestelser???? Vill dock poängtera att jag inte lägger några värderingar vad det gäller missbruk, vilket kan vara och är en stor och allvarlig fråga i sig

MrAtomic2011-12-02 09:16
Antal inlägg: 452

Jag känner en som överlever julen med hjälp av alkohol. Tyvärr har han en jobbig relation med släkten, men hade de inte kunnat dricka så hade de nog inte träffats, på något sätt så fungerar det då.

peter2011-12-02 09:21
Antal inlägg: 1710

Gautama: Nja det vet jag inte...ser inte världen i sådana trappsteg..men för min egen del och förutsättning blev jag klokare och klarare...betänk att jag festat från 16 till 48 år med längsta "vita period" på c 14 dagar så i mitt fall var det giftfria nyktra vuxna livet nånting fullkomligt nytt 2008....

Jo..din undran.. jag menar att spriten är och förblir ett hett diskussionsämne i Sverige...det ser man bara på denna tråd...många inklusive jagsjälv...skriver mycket och har mycket att säga... Jag upplevde mig själv som en människa med full kontroll på alkoholen när jag valde att dricka "ett par snapsar" "ett par whisky" "en halv flaska vin" med kompisarna under en kväll minst en gång i veckan....det andra som slank ned under samma kväll glömde jag bort ...det fanns inte. Men en sak är viktig: Jag hade ROLIGT nästan varje gång och det var skönt att släppa på nervknutarna..glömma det ständigt dåliga självförtroendet i ett alkoholrus....och det är skönt att bli lagom salongsberusad...att umgås med folk på lokal i samma tillstånd...det tycker jag fortfarande även om jag inte delar detta tillstånd längre....det kan för övrigt störa en del har jag märkt...att inte dela svagheten/längtan för alkohol...dricka alkohol tillsammans. Ofta i såna situationer får jag höra: "vad duktig du är som inte dricker" "ja...jag borde också tänka på hälsan...men jag är inte lika duktig som du" "skall du inte ha åtminstone alkoholfritt med smak istället för bara mineralvatten" "och här står jag och bälgar i mig"

Jag missunnar absolut inte dig eller någon att dricka alkohol...jag förklarar bara hur detta påverkat mig...och hur mycket jag känner igen mig i resonemangen som förs här...både före och efter det som hände mig...

Så bli inte ilsken....Rök, drick och var glad vetja! Kram påre

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-02 09:29
Antal inlägg: 1019

Peter, jag tycker det är bra att du delar med dig av dina erfarenheter, men har kommit på att det inte är lönt. Ingen vill förstå ändå, jag ger upp och gör inte fler inlägg här. Ha en god jul alla och gör precis som ni vill, en del tror att man försöker få er att ändra sig, men det är ju inte det det handlar om...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?