Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| linapi | 2012-02-02 15:56 | |
![]() | apbur: vill dela med mig lite av MIN erfarenhet och MINA tankar.. jag håller inte med om att det är ett allmänt kladdande på krogen, även om det förekommer oftare där. alla som går ut och dansar har inte samma agenda faktiskt och det får man respektera. själv har jag varit ute mycket och druckit, dansat och ägnat mig åt "promiskuöst leverne" - alltså dragit med hem ragg efteråt för att endast få ligga. MEN - det ger ingen jävel rätt att kladda fritt utan att fråga om lov! det är min kropp och jag bestämmer vem som får gnugga o kladda... har under årens lopp endast hänt 3-4 ggr att jag fått oannonserad hand i baken (och det beror INTE på att jag inte är attraktiv, för det märker jag att jag tydligen är...) och ALLA gånger har det resulterat i en käftsmäll på ren reflex. det är INTE schysst att generalisera att alla onyktra män beter sig så. det är en mycket liten klick jävligt dryga (ofta mkt unga) killar som beter sig så ohyfsat och ouppfostrat. inte kan du väl mena att tjejer som tycker om att festa och dansa på nattklubb måste låta bli det eller betala med att "bjuda" lite på dig själva? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 15:58 | |
![]() | Och om vi kliver utanför nattklubben en stund; om någon ger mig en klapp i ändan när jag serverar, är det mitt fel och något jag bara ska acceptera för att jag valt att befinna mig i den situationen? (Och dessutom i tight kjol, herregud.) | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2012-02-02 15:59 | |
![]() | Åter igen ett bevis på att människor med olika livsyn inte kan komma överens om någnting utom möjligtvis att Hitler inte har tillfört så mycket gott på jorden. Borde en polis använda en batong "skämtsamt" på en åskådare? Kan man med bestämdhet svara jag eller nej på den frågan? Nej det kan man aldrig eftersom allt måste sätta sig i sitt sammanhang. Ts skrev inte om artikeln beskrev vidare situationen. Poängen är att det är svårt att skapa kontexter som inte utgår från determinativa påståenden. Exempelvis polisen auktoritet är alltid fel eller att Polisen har rätt att slå gynnare på käften efter som de som gör motstånd är ändå bara uslingar och anarkister. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 15:59 | |
![]() | Bra skrivet, linapi. Och en bra poäng med att alla inte beter sig så, och att det därför skulle vara acceptabelt. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:00 | |
![]() | "Tycker du, ja. Andra kvinnor kanske vill bli tafsade på när de dansar utmanade på ett nattklubb." Så sjukt. Så galet sjukt. | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:04 | |
![]() | Av absolut ren nyfikenhet: Varför dansar man utmanande? :) | |
| linapi | 2012-02-02 16:05 | |
![]() | ja, en del kvinnor vill bli tafsade på, MEN utav den som hon själv valt ut. som hon själv vill tafsa på. och kanske mer därefter.... som du skriver apbur så gäller det att rätt tolka signaler. att dansa utmanande är inte en signal till ALLA män att "här är jag och jag är kåt och ligger med vem som.. kom och tafsa!" ;) det måste vara en mer personlig invit med ögonkontakt leenden osv... till en början. senare får man närma sig försiktigt och sondera terrängen, inte bara pang på... för alla är olika :) | |
| apbur | 2012-02-02 16:07 | |
![]() | Du kan inte säga hur andra ska tolka signaler. Andra kommer tolka dina signaler annorlunda än du tänkt dig. Det finns inget givet rätt eller fel. Man kan inte säga att alla är och ska få vara olika men ändå lika. | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:09 | |
![]() | Jag tänkte fråga varför man då inte kan dansa ickeutmanande, men det får sparas till en annan tråd :) | |
| linapi | 2012-02-02 16:10 | |
![]() | lustiga är att de gånger jag fått ovälkommet tafs har det inte ens förekommit några signaler... | |
| apbur | 2012-02-02 16:11 | |
![]() | Jodå, man har rätt att dansa utmanade och bara bli uppraggad av den man tänkt sig för människor ska läsa ens signaler rätt och man har även rätt att begära att andra människor ska tolka ens signaler rätt för det är liksom fel när andra människor inte tolkar ens signaler rätt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:13 | |
![]() | linapi>> precis. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:13 | |
![]() | Uppraggad och tafsande är inte samma sak. Vi pratar helt förbi varandra. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:14 | |
![]() | Ja, uppraggande och tafsande är två vitt skilda saker. | |
| Kramerica_ | 2012-02-02 16:15 | |
![]() | Han rörde henne med batongen, är väl inget tafsande, var ju helt klart ett raggningsförsök | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:15 | |
![]() | Just ordet "utmanande" hoppade jag över egentligen, för DEN tolkningen är ju alltid var åskådares egen. Så den definitionen i diskussionen är ganska ointressant - tycker jag. För en del män är det redan _väldigt_ utmanande att bara bli tilltalade (av en tjej). Tilltalade i HELT vanlig, NEUTRAL ton. Så då kan ni säkert tänka ut hur resten ibland kan tolkas (av vissa)... | |
| linapi | 2012-02-02 16:16 | |
![]() | haha kramerica... man ska inte ragga när man jobbar | |
| apbur | 2012-02-02 16:20 | |
![]() | Men hur var det nu? Om den man ville bli uppraggad av berör en sexuellt så var det ok? Trots att detta är oförenligt och två vitt skilda saker. | |
| PeterV-ås | 2012-02-02 16:21 | |
![]() | Men apbur.....Om vi vänder på det o du stod i baren o en kille som gillar killar tyckte du var utmanande när du tog en öl...då är det alltså ok om han tar dig i skrevet? :) | |
| Skblole | 2012-02-02 16:23 | |
![]() | Ta i skrevet?! Har inte den här diskussionen spårat ur nu? Det var ju låååååångt ifrån vad det verkligen handlade om. | |