Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-09 16:28 | |
![]() | SirMatt>> nä, precis. Och bättre att göra en (för) liten insats än ingen alls? | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-05-09 16:35 | |
![]() | fyfan för tjockisar. | |
| vigren | 2012-05-09 16:54 | |
![]() | fyfan för arrogans. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-09 17:21 | |
![]() | Och jag som är både tjock och arrogant. | |
| lycopersicon | 2012-05-09 17:40 | |
![]() | Jag skulle också vilja veta varför Bitte varje gång fetma kommer upp till diskussion slår bakut. Ska problemet tigas ihjäl för att det finns än den ena än den andra anledningen till att folk blir överviktiga? Är det inte bra att man försöker hitta lösningar? | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2012-05-09 18:01 | |
![]() | Momsen på frukt och grönsaker borde sänkas rejält! Sverige är ett dyrt land att äta hälsosamt i. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-09 18:03 | |
![]() | Ja, det vore ju inte så svårt att finansiera med höjd skatt på snask och läsk. | |
| Lillstölla | 2012-05-09 18:11 | |
![]() | Fast jag tycker inte det är särskilt dyrt med frukt och grönt. Man får ju äta lite efter säsong och kanske jämföra priser lite med, kan skilja väldigt mycket mellan olika affärer. | |
| greatdane | 2012-05-09 19:17 | |
![]() | Jag tycker att det är dyrt med frukt och grönsaker. Som tur är äter jag inte frukt, så det gör mig inte så mycket. Men grönsaker, det kunde varit billigare. | |
| Homsetrollet | 2012-05-09 20:04 | |
![]() | Norge har en butikskedja som tagit bort momsen på frukt och grönt,just för att folk skall köpa mer sund mat. | |
| daniidalby | 2012-05-09 20:06 | |
![]() | Några tips till G H: Höj skatten på cigaretter, snus, godis, socker, vetemjöl, sprit, droger :-), arbeten som sliter på folk, förslag från min svägerska som jobbar inom vården - för idrottare som idrottar för nöjes skull (som spelar fotboll, handboll speedway, enduro,ishockey etc.) och motionärer som skadar sig och måste rehabliteras, folk som jobbar duktigt hela sina liv och behöver nya höfter och knän, för föräldrar som inte har råd att köpa "bra" mat till sina barn ... bilar för då får vi inte tillräckligt med motion. Inför skattelättnader för rawfood, yogalektioner, spabehandlingar, KBT-terapi, 6-timmars arbetsdag för föräldrar med barn. Tillåt metoden där man fyller magsäcken med en ballong i sex månader och tillåter patienten att gå ner ca 30 kg. Det blir troligen inga permanenta besvär som fallet är med magsäcksförminskning, vilken jag förövrigt har hör får en del att bli mycket sämre och sjukare än tidigare fast många blir riktigt bra. Inför mer idrott och rörelse i skolan. Inför alternativ pedagogik t.ex. bifrostmetoden där barn t.ex. får ut och röra på sig när de blir trötta och okoncentrerade. Fler vuxna i skolan som kan ge nyfikna barn, de barn som kräver större utmaning och de som mår dåligt assistans och hjälp. Godis, sprit, chips, droger, pommes frittes, fritterad mat, bakverk - kan man sluta med. Så det slutar vi tillverka. Helt enkelt förbjuder det. Skapa mycket lustfyllda saker i livet som ska ersätta suget av salt och sött - 6-timmars arbetsdag, kunna se all idrott på de fria kanalerna. Lägg mer pengar på forskning som gör att man kan få fram behandlingar, mediciner etc för att bättre kunna hjälpa männsikor som har problem med sitt ätande = hunger mättnadssystem. Ett system som inte (än) är utvecklat för människor som ständigt har tillgång till mat. Så är det någon som har fler goda råd till G H så att vi kan få nöjda människor i vårt samhälle som kan leva lusfyllda liv? Tja.. Det är värre när det bästa på dagen i slutändan är att få äta grova mackor med ost och paprika på. Ibland önskade jag att jag inte behövde äta alls. Då skulle jag kunna leva upp till de flestas ideal - kanske. | |
| Homsetrollet | 2012-05-09 20:07 | |
![]() | KIWI heter kedjan. | |
| daniidalby | 2012-05-09 20:21 | |
![]() | Och jag borde tillägga. Tala om för GH att man borde får en bonus för att man spelar Betapet. Har många gånger gjort mig lugn och fin. Så att jag inte haft behovet att förlusta mig i föda. Att spela Betapet är mycket lustfyllt. | |
| Saldina | 2012-05-09 20:38 | |
![]() | Jag småäter tyvärr när jag spelar betapet, så jag är kanske väger upp det... | |
| daniidalby | 2012-05-09 21:02 | |
![]() | Ajaj, bonusavdrag :-) | |
| SatanIGatan- | 2012-05-10 12:35 | |
![]() | Har Göran Hägglund någonsin gjort ett bra uttalande? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-10 13:57 | |
![]() | Nej, det här var nog första gången. | |
| marmeladov22 | 2012-05-10 17:54 | |
![]() | lol | |
| caspersmamma | 2012-06-08 02:27 | |
![]() | Bra att lyfta fram problemet kring fetma. Men att ta till så radikala åtgärder som att säga att nu ska alla tjocka bli smala och sedan tvinga folk äta sallad och skippa socker. Undrar i mitt stilla sinne, vad blir då nästa steg? Nu ska alla bli blonda - alla brunetter tvingas färga håret. Eller kanske alla skäggiga måste raka av sig skägget. Eller varför inte förbjuda en viss färg på kläder? De allra flesta som är kraftigt överviktiga äter fel MEN det finns faktiskt personer som har sjukdomar och är överviktiga som en biverkning av mediciner. Eller att de har problem med sköldskörteln eller dylikt. Nej, låt folk ta ansvar för sig själv samt själva bestämma hur de vill leva sina liv. | |
| Skblole | 2012-06-08 03:16 | |
![]() | Ja, det är ju problemet som uppstår när man har offentligt intresse i hälsan. Då är det inte bara ens egen business längre vad man gör med sin kropp. Snart baseras inkomstskatten på vikten! | |