Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
hemmafrau | 2012-09-16 10:50 | |
![]() | Det är sant att vården stannar utan uskor. Därför är det bra att ni finns som brinner för era jobb för jag mådde verkligen inte bra och det gick ut över mina nära och kära för jag orkade aldrig ha ett socialt liv utanför jobbet | |
slånbär | 2012-09-16 11:24 | |
![]() | Hemmafru- jag vill bara förtydliga att mina senaste inlägg absolut inte var riktade till dig då du inte någonstans har sagt dig vara emot jämställdhet. Däremot undrar jag vad nigör omdin man bestämmer sig för att han faktiskt skulle vilja vara föräldraledig med barnen en längre tid. Kommer du då börja jobba igen och låtahonom ta över hemmarollen helt? Corlini- det finns många män som faktiskt vill vara hemma med sina barn också och som klarar det lika bra. Lever du i en grop som glömdes bort nån gång i slutet av femtiotalet? Din syn påvad som är manligt och kvinnligt ärverkligen efter. Långt efter. Jag hoppas verkligen att mina söner om dom fårbarn kommer vilja vara hemma ett tag med sina barn. Tyvärr så är just detta ofta en ekonomisk fråga då män generellt har den högre inkomsten i familjen och man helt enkelt inte har råd. Men att inte vilja vara hemma med sina barn det verkar konstigt. Em man har väl samma känslor och intresse för sina barn som en kvinna? | |
slånbär | 2012-09-16 11:28 | |
![]() | Ttiittii.vem ska torka din skit när du blir gammal tror du? | |
Gautama | 2012-09-16 11:44 | |
![]() | Känns verkligen ledsamt å läsa dina inskränkta åsikter ttiittii! Det är väl tur att någon gör de jobb som du föraktar? En sjuksköterska torkar inte bara skit!! | |
hemmafrau | 2012-09-16 12:20 | |
![]() | slånbär. Ja jag kan tänka mig om det behövs för ekonomin att jobba extra i t.ex butik, städjobb etc. Ett vårdjobb vill jag inte tillbaka till. Självklart ska han ta ut föräldraledigt också. Det är så kort tid man har medan barnen är små | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-09-16 12:51 | |
![]() | Haha, nej torka skit är ju jätteäckligt. Ja det var ju inte skitsvårt att vända hemmafruarnas larviga ideal om att ''finnas till för sina barn'' mot dem själva. | |
slånbär | 2012-09-16 12:58 | |
![]() | Hemmafru- det är just det där medekonomin som man undrar mest över. Din man måste ha en väldigt bra lön för att ni ska kunna klara er bra på den men nu när ni får barn och dessutom tvillingr så kommer det börja rinna iväg pengar i en helt annan takt. Hur länge tror du att ni kommer klara er ekonomisktpå en lön? Risken ärju attdin man blir den stora förloraren om han måste jobba ännu hårdare än innan för att försörja er. Och hur tänker du inför framtiden? Pensionssparar du eller hur planerar du attklaradig närden dagen kommer? Jag är bara ontresserad för själv jobbade jag deltid när barnen varsmå och jag ligger långt efter min sambo när detgäller pensionen. Jag pensionssparar visserligen men det kommer bli knapert ändå. Jag som dessutomhar ett fysiskt tungt jobb och redan nu som 48 åring börjar känna att kroppen börjar ta slut oroarmig förstås för hur jag ska orka rent fysiskt fram till pensionen.hade jag inte jobbat deltid så hade jag kanske kunnat gå i pension lite tidigare men å andra sidan så gick ju självklart det först att ha mer tid med barnennär dom var små. Vi har ingetsocialt kontaktnät med familj som kunnat hjälpa till som avlastning så för att inte barnens dagar skulle bli galet långa så jobbadejag deltid. Att det blev jag var förstås för att min lön är så mycket lägre än sambons. | |
temperance | 2012-09-16 13:19 | |
![]() | "för mig finns inget skitnödigare jobb en uska och lönen ska vi inte tala om,att torka skit på människor inspirerar inte mig någonstans" Men att gå hemma och torka skit på 10 ungar går bra? :) | |
temperance | 2012-09-16 13:21 | |
![]() | "att sedan försöka få sin man att bli en hen - den - det och lägga sin mansroll på hyllan för att vara hemma med en bäbis så mamman kan återgå till sitt 9-17:00 arbete är bara ett skämt. vem vill ha det livet och vem vill ha den mannen?" Vem vill ha en man som är pappaledig, alltså? Jag tror de flesta normalt funtade kvinnor vill ha en man som gärna är pappaledig. | |
Ida-Fina | 2012-09-16 13:29 | |
![]() | En man som är hemma med sina egna barn är alltså en den eller det, corlini????? herregud... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 14:02 | |
![]() | jag har all empati jag behöver,och vad jag vet så är det ingen brist på uskor,dom får klara sig utan mig all heder åt dom som gillar skit,jag stöder människor genom själavård och med att ge dom mat vätme och kärlek,slånbär jag anser både barnen och föräldrarna och samhället är dom stora förlorarna när barnen ska i väg som ettåringar i barnomsorgen,klarar man att lämna en ettåring till barnomsorgen då är det alvarliga fel på empatin | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-09-16 14:13 | |
![]() | Hahaha... | |
Furios | 2012-09-16 14:17 | |
![]() | "klarar man att lämna en ettåring till barnomsorgen då är det alvarliga fel på empatin" Det är väl bra att barnen får lära sig lite social kompetens. Genom att curla sina barn gör man dem ofta en otjänst i det lång loppet. | |
slånbär | 2012-09-16 14:26 | |
![]() | Ja jisses ttiittii du har då verkligen ingen aning om hur det fungerar i den riktiga världen utanför din ankdamm. Minyngste son började samma dag som han fyllde ett hos dagmamman. Eftersom hon hade storebror så hade han känt henne i hela sitt liv så det var bara att lämna och gå. Han grät aldrig och stortrivdes och var hur trygg som helst. Min empati ärnog betydligt mer ut vecklad än din på alla plan så där är du helt ute och cyklar. Det du gör är att döma människor som faktiskt måste gå och jobba för att klara sin ekonomi. Alla har inte en rik man som försörjer dom. Du är så snar att döma alla andra utifrån din egen trånga syn och brist på livserfarenhet så dina åsikter blir mest bara patetiska och egentligen inte ens värda attbemöta i dom flesta fall. Jag tycker det är sorgligt att en människa med din syn på omvärlden ens får lov att hantera människor med tex missbruksproblem och annat via kyrkan. Det är nog en jäkla tur att du inte behöver jobba för jag skulle inte anförtro dig med att torka någons skit än mindre ansvara för någon form av omvårdnad. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 14:55 | |
![]() | att lämna iväg en ettåring för att få socialkompetens vi lever inte på samma planet | |
slånbär | 2012-09-16 15:01 | |
![]() | Men dom flesta som gör det gör det för att dom måste. Då är det väldugt bra att veta att dagens förskolor har en väldigt väl utvecklad verksamhet med mycket kompetent personal. | |
Ahnad - Ej medlem längre | 2012-09-16 15:18 | |
![]() | Är den här tråden på allvar? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-16 15:27 | |
![]() | det spelar ingen roll hur bra förskolorna är om dom är bäst i värden så är det inte bra för barn eller föräldrar att separeras så tidigt | |
slånbär | 2012-09-16 15:37 | |
![]() | Ge dig nu ttiittii. Bara för att du har en rik man som försörjer dig och alla era ungar så har du ingen rätt att döma andra för det. Dom flesta måate arbeta för att få det att gå ihop och då är barnpmsorgen livsviktig. Jag kan undra över vilket liv din man måste ha egentligen. Du har sagt att han jobbar 50-60 timmar iveckan och i någon tråd skrev du att han hade vatit borta i tre dagar utan att dina ungar ens hade märkt det. Det tycker jag inte känns som en sund familjesituation alls. Dina barn verkar ju knappt träffa sin pappa alls och jag har svårt att tänka mig att han har tid att gå på möten i skolan eller skjutsa dom till olika aktiviteter coh hänga med i deras vardagsliv. Då är det väl mycket bättre för barn vars båda föräldrar arbetar och drar in pengar så att båda kan ta del av vardagen med barnen. Verkar mycket friskare än att vara så van vid att pappa jobbar att dominte ens märker att han är borta i flera dagar. | |
Furios | 2012-09-16 15:58 | |
![]() | "det spelar ingen roll hur bra förskolorna är om dom är bäst i värden så är det inte bra för barn eller föräldrar att separeras så tidigt" Varför inte? Vilka sjukdomar eller vad det nu kan vara kan barn/föräldrar drabbas av om barnen lämnas på dagis? | |