Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade57
Mobilspel
Pågående19 066

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-29 10:09
Antal inlägg: 2906

Jag vill inte skriva direkt om andra men jag gör det ändå; söndagsmannen kanske kände precis så, han kanske har det jobbigt med eget beroende. Men jag håller med om att han uttrycker sig onödigt hårt ibland. Han är en mogen man och vet mycket väl att livet är inte så enkelt som man vill att det ska vara. Det är mycket nu, och tufft. Då orkar man inte att någon skriver en på näsan vad man borde göra eller ha gjort istället.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-10-29 10:12
Antal inlägg: 6950

Det är sant...

DB92013-10-29 10:23
Antal inlägg: 453

Vem fan är trollet?

Frasse2 - Ej medlem längre2013-10-29 20:04
Antal inlägg: 1465

Va fan, det är ju jävligt dumt att röka , den som påstår något annat är ett jävla pucko!

Lollo92a2013-10-29 20:16
Antal inlägg: 64

Jag önskar att det var rökförbud på offentliga platser pga astma hade varit toppen:)

Lollo92a2013-10-29 20:18

Jag önskar att det var rökförbud på offentliga platser pga astma hade varit toppen:)

Satyra2013-10-29 20:45
Antal inlägg: 4561

Är det inte redan det, Lollo? Eller menar du utomhus?

I vilka sammanhang blir du besvärad av att människor röker? Jag som rökare står åtminstone inte inpå någon annan (än andra rökare i så fall) när jag tar mina cigg. Känner ingen annan rökare som gör det heller, så var finns alla dessa hänsynslösa rökare som tycks förpesta livet för så många någonstans?

Lollo92a2013-10-29 20:53

Menar utomhus.
& har man sån extrem astma som jag har så räcker det med att det går en person framför mig & röker så får jag problem & det är något som händer rätt ofta.

Ett annat exempel var förra nyår, var med några vänner på en fest (utomhus) som var offentlig, gick inte undvika alla som rökte men jag gjorde mitt bästa för att vara så långt ifrån jag kunde men slutade med att jag hamnade på akuten pga ett extremt anfall.
Finns fler tillfällen som det har hänt mig.
Därav min önskan:)

Rultatultan2013-10-29 21:18
Antal inlägg: 2446

Jag förstår att extrem astma kan vara ett problem, men det kan i vissa fall utlösas också av parfym och höra ihop med pälsallergi. Ska vi förbjuda parfym och att ha katt också om man ska vistas utomhus där det finns människor?

125478 - Ej medlem längre2013-10-29 22:07
Antal inlägg: 8332

Jag har också svårt att tåla rök numer. Inte är det roligt när folk står och röker precis vid entréer till matbutiker, apotek, köpcentrum med mera.
Eller mitt i busskön...
Det stinker och man mår dåligt av det, tänk om folk kunde begripa det och gå undan om de nu nödvändigtvis vill förgifta sig själva.

mz_lzrd2013-10-29 22:15
Antal inlägg: 2498

Jag håller inte alls med Mollee i det hon skrev om att man av hänsyn till barn inte bör skriva att det är gott att röka - men när hon sedan förklarade att det var hennes högst privata åsikt och inget som kan föranleda censur av forumet, så tyckte jag väl att det var ok.

Däremot tyckte jag att söndagsmannen var ute och turnerade med sina halvkvädna visor i många korta inlägg. Vad skulle det var bra för? Felet med Mollees resonemang kan vi diskutera men diskutera då, för bövelen.

Jag är jätteallergisk mot katt och regerar om folk i min närhet har på sig kläder med katthår/stöv på. Och att ha katt kanske är fullständigt onödigt och nåt som skulle kunna förbjudas. Men jag vill ändå inte det. Jag tar allergimedicin och astmaspray när jag måste. Man kan inte anpassa hela omvärlden efter sina egna sjukdomar.

Lollo92a2013-10-29 22:35

Nu var detta en önskan och inget som kommer att hända!
Men när det gäller min hälsa så är jag egoistisk & kommer alltid att tycka att man ska röka på så pass avstånd att det inte påverkar någon annan.
Håller med 125478 helt!

Rultatultan2013-10-29 22:49
Antal inlägg: 2446

Jag är själv rökare, men respekterar dem som inte är så sugna på att inhalera de gifter jag själv drar i mig och flyttar mig ALLTID ifrån människor och tänker mig för innan jag tänder en cigarett. Finns det barn eller ungdomar i närheten väntar jag även om jag skulle stå på behörigt avstånd. Min last är min egen och den är inget jag vill påtvinga någon annan att stå ut med. Då ytterkläderna luktar rök (inte mycket, men tillräckligt för att det ska märkas om man stoppar näsan i dem) hänger jag tex dem inte tillsammans med mina kollegors, utan knökar in jacka el. dylikt i mitt skåp, alternativt lägger den i något hörn.

Lollo92a2013-10-29 22:57

Ett utmärkt sätt att respektera andra människor!:)

125478 - Ej medlem längre2013-10-29 23:05
Antal inlägg: 8332

Ja, tänk om fler kunde vara så hänsynsfulla rökare som du Rultatultan. :) Jag blir alltid glad när jag ser att någon tar ett par steg åt sidan för att blossa, det är verkligen att visa hänsyn och är värt all respekt.

kryddeluntan2013-10-29 23:28
Antal inlägg: 12360

Vi finns:-) jag gör också som rultatultan, det skulle aldrig falla mig in att förpesta tillvaron för andra, däremot vet jag att jag inte har lägre IQ än andra:-)

itsonlydana2013-10-30 01:11
Antal inlägg: 1295

Jag har nu varit rökfri i 11 månader (heja mig!!!!!), men kan fortfarande få enorma sug efter en cigarett. Framförallt när jag är ute och luften är sådär "krispig" som den kan vara nu på hösten... Då brukar jag ställa mig så nära en rökande person jag bara törs utan att verka helt socialt inkompetent, för att få lukta lite på deras rök. :-)

Nu hade ju inte mitt inlägg alls med trådens fråga att göra, men jag var bara tvungen att berätta till er rökare som skrivit här ovan att ni tar några steg åt sidan. Får ni nån knäppis som går efter er när ni går iväg för att röka är det troligtvis bara jag, som njuuuuter av doften! :-)

mgts2013-10-30 02:24
Antal inlägg: 23

hej... njuter av doften ... av en rökare?

mgts2013-10-30 02:25
Antal inlägg: 23

för att döda skämtet... = 2 synonyma betydelser..

mz_lzrd2013-10-30 07:45
Antal inlägg: 2498

Itsonlydana, det du skriver ger mig rena nostalgikicken, jag gick också och luktade på folk som rökte när jag slutade röka och tyckte att det luktade SÅ gott. Jag tycker inte längre att det luktar alls så gott.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?