Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
limpan__2 | 2015-10-31 17:14 | |
![]() | Det är gulligt när folk hyllar personer som flyr landet för att skaffa sig ett bättre liv i meningen efter spyr sitt förakt över andra som gör just detta när de söker sig till Sverige. Det behövs inga käcka Rhothetianska omskrivningar för att se hyckleriet men det är fint att ni låtsas. Men Rhotheta, du har ju ansett att familjefäder bör slåss mot IS och hellre dö än fly med sin familj eftersom det är det ända rätta. Tycker du inte att Mickelrav sviker lite väl tidig? | |
Rhotheta | 2015-10-31 17:44 | |
![]() | Ser du mig hylla någon som flyr? Och vem skall han strida mot? Dig? En majoritet svenskar sänker ju sitt eget land. Hur löser man det med vapen, menar du? | |
limpan__2 | 2015-10-31 18:00 | |
![]() | Allt handlar inte om dig käre du, och det finns inget i det första stycket som riktar sig till dig specifikt. Känner du dig inte träffad behöver du inte replikera. Men visst måste du väl hålla med om att det finns något mellan väpnad kamp, och att emigrera? Att engagera sig politiskt för att påverka politiken är ju ett uppenbart alternativ men även andra former av civil olydnad borde väl tilltala dig.? | |
Rhotheta | 2015-10-31 18:06 | |
![]() | Och om du drar dig till minnes i stället för att felrepresentera, var det alla pengarna som gick till privatjet i stället för till ammunition eller sjukvård jag främst kritiserade dessa kujoner för. Turkiet är utanför konflikten. Dit kan man gå. Bevisligen kan man även gå till Sverige. Hur ser du på att avbryta invasionen av arga män genom att återupprätta gränsskyddet till full styrka? Vilket är fullt genomförbart med den typ av gräns vi har. | |
Rhotheta | 2015-10-31 18:13 | |
![]() | Får man fråga vad i helvete du menar med det om civil olydnad? | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-10-31 19:02 | |
![]() | Ett litet instick från mig, för det är ju ändå jag som ska emigrera här. :) Att engagera sig politiskt skulle jag inte rekommendera. Det som händer i Sverige nu är ju egentligen bara la grande finale, the fat lady is singing so to speak. Bakom de problem som dagens Sverige uppvisar ligger ju åratal av katastrofal invandringspolitik. Och trots detta har våra politiker inte gjort i princip någonting. Det visar väl hur politiken fungerar. Den är ingenting för den som inser att livet är ändligt och att man gör bäst i att ha kul och må bra medan det pågår. Något som känns mycket svårt i dagens Sverige. | |
limpan__2 | 2015-10-31 19:31 | |
![]() | Mickelrav, lycka till. Alla bör såklart få söka sig sin egen lycka och tror du den finns i Danmark hoppas jag den gör det. Rhotheta, jag vet att du har det svårt att ens för dig själv motivera din åsikt men du menar alltså att det är extra fegt av dem med resurser att fly ett krig? Förutom den självklara invändningen att även en rik kan behöva skydd från krigets fasor undrar jag vad du tycker om Mickelravs flytt av sin familj och företag från landet? Borde han inte satsa allt på att skapa en förändring? Eller är det bara för andra dessa principer gäller? Min personliga åsikt är att Europa tillsammans måste finna en lösning. Det är bisarrt att folk ska vandra längs motorvägar på jakt efter ett land som för tillfället tar emot dem. Klara regler, ett gemensamt stöd till gränsländerna med flyktingläger i EU:s regi och att flyktingar därefter utförsel. På längre sikt bör UNHCR:s läger stärkas och att den mesta av asylprövningen ger därifrån utan att de behöver betala dyrt för att ta sig till Europa. Tydlighet, ordning och reda. Till sist, hur har du tänkt "hålla gränsen", du pratar om militära insatser men har du tänkt dig att någon ska skjuta skarpt mot en barnfamilj som simmar över Torne älv? Vad menar du egentligen? | |
ingson | 2015-10-31 19:41 | |
![]() | Limpan "Hålla gränsen" är väl inte så märkvärdigt som det låter. Ungefär som USA gör mot Mexico.Visst , det blir inte hermetiskt och det blir inte fråga om att skjuta | |
limpan__2 | 2015-10-31 19:47 | |
![]() | Nä det finns gott om mellanlägen, och det är väl inte heller en militär angelägenhet för amerikanska armén att hålla gränsen? Att det finns en hel del paramilitära privata enheter ser jag som något annat. Det är möjligt att det vore det rimliga för Sverige även om jag tvivlar men jag är mest intresserad av att höra vad Rhotheta avsåg. | |
janne121212 | 2015-10-31 19:54 | |
![]() | www.expressen.se/led...mk ommande/ Läsvärd, skrämmande artikel som väl borde få de flesta att tänka ett steg till, men nej så blir det nog inte. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-10-31 20:50 | |
![]() | Jag har sett ett boende för ensamkommande flycktingbarn 12 killar samtliga med helskägg ingen såg ut att vara under 25 år. | |
ingson | 2015-10-31 21:30 | |
![]() | Salafister?? | |
Rhotheta | 2015-11-01 08:50 | |
![]() | Limpan. Ta dig nu i kragen och gör ett allvarligt försök att representera dina motståndare på bästa sätt. "Har du slutat slå din fru?" var kul när man var liten. Har du någon seriös fråga eller kommentar, så leverera den efter bästa förmåga och har du inte det, känn ingen press. | |
Rhotheta | 2015-11-01 09:23 | |
![]() | Ttiittii Ja? Individerna du beskriver kallas för ensamkommande barn och jag vill minnas att du ivrigt har förespråkat importen av dem. Minns jag fel? | |
limpan__2 | 2015-11-01 09:26 | |
![]() | "Det handlar om en militär situation. Polis och tull har långt ifrån de resurser som krävs." Vad är det militära i situationen? Vad behöver du de väpnade styrkorna till? Och jag är ledsen men din idiotiska idé om att rika syrier borde använda sina resurser till den väpnade kampen istället för att själva fly går inte att försköna. Det har inget med dig som person att göra. Men jag saknar ett svar på vad du tycker om Mickelravs flytt av familj och företag, sviker han inte landet likt de syrier som flög till Sverige istället för att stanna kvar och slåss? | |
mz_lzrd | 2015-11-01 09:35 | |
![]() | Vad beträffar civil olydnad så är det resultatet av att den demokratiska processen har havererat. Det enda parti som vill göra något åt den här obegränsade invandring som vi i praktiken har nu är uteslutna från alla politiska samtal, trots att de har ett väldigt stort folkligt stöd, förmodligen större än något av de andra partierna kan uppvisa. Vad tror ni folk gör då? Inte alla självklart, men de som känner att de inte har något att förlora. Och de blir ju fler hela tiden. Därför känns ju inte traditionell politik som en framkomlig väg om man är missnöjd. Det är ganska lätt att förstå, man behöver inte ens anstränga sig. Jag är självklart emot alla former av våldsamt motstånd, vill jag understryka, men jag tror att det är viktigt att man försöker förstå vad den politik man för kan resultera i. Det är våra politiker rent urusla på, de verkar styra landen genom att improvisera lite i stunden. Alltid. Hela tiden. Kommer ni ihåg när de höjde tobaksskatten i slutet av 1990-talet och blev tagna på sängen när cigarettsmugglingen ökade något så rent absurt? De fick sänka skatten igen. Inte hade de en tanke på att folk kunde ta egna initiativ. Och då gällde det en skitsak som cigarettpriser! | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-11-01 10:15 | |
![]() | Att kalla mordbränder för civil olydnad känns lite som att skjuta under målet i sin beskrivning. Civil olydnad innefattar inte våld. Den mest kände utövaren av detta i modern tid är Mahatma Gandhi. För det är väl dessa yttringar av "invandringspolitik" som du menar? Hela ditt inlägg, mz_lzrd, känns lite unket. Det finns inget som ursäktar denna grova brottslighet. Den är omöjlig att relativisera. | |
Rhotheta | 2015-11-01 10:17 | |
![]() | Militären har många fördelar. Samtliga militärer kan t.ex. omlokalisera till några få hamnstäder utan att en vital samhällsfunktion slås ut i hela landet. (Det som delvis sker just nu med poliser) Det finns en klart mindre risk att en tungt beväpnad militär styrka stormas av en folksamling, än poliser med batonger. Detta faktum kan utnyttjas i nyckelsituationer. I saudiarabien dog hundratals pilgrimmer pga för dålig crowd control. Militärer har en helt annan utbildning i att tänka strategiskt och geografiskt än poliser. Framför allt på ledningsnivå. Leif GW Persson brukar prata om Kling och Klang. En växande andel av dem som nu invaderar landet är förhärdade soldater och alls inga civilister. Vi invaderas av trupp från en organisation som har förklarat att de tänker utrota oss som nation och dessutom har redovisat en detaljplan för hur det skall gå till. Nämligen i flyktingströmmen. Det gör densamma även till en militär fråga. Skall gränsen bevakas effektivt krävs det mängder av folk som utför olika sysslor. Det kan behöva anläggas läger och installationer. Det kan behövas fältsjukhus. Transporter. Minröjning. När man skall hejda hundratusentals uppeldade unga män skall man förbereda sig väldigt noga. Annars kommer mycket blod att flyta. Du har aldrig ens gjort lumpen, verkar det som. När det gäller MickeRäv ser jag nästan inga likheter och är dessutom extremt ointresserad av din hangup. De sökte asyl på basen av omedelbart hot mot liv och lem=de de lämnade är döda nu. Micke flyttar sin ekonomi från ett självmordbenäget land till ett med viss framförhållning. Hans pengar skulle hos oss gått till mellanöstern. Nu stannar de i norden. Det gör ju att Damnark finns kvar som land när Sverige tar ner skylten. Var tacksam. Om man nu skall hålla på och överdramatisera. Släpp det. | |
limpan__2 | 2015-11-01 10:35 | |
![]() | Du börjar verkligen flippa ut fullständigt. Det finns inga hundratusentals uppeldade unga män, eller nu förhärdade soldater, vid våra gränser. Herregud hur mycket skitsnack orkar du komma upp med. Fascinerande att det är okej att fly ett Sverige på väg mot en långsam undergång men inte ett Syrien i fritt fall...Jag kan släppa det, din fullständigt bisarra argumentation talar för sig själv. | |
kryddeluntan | 2015-11-01 10:52 | |
![]() | Rotheta, det var mest verklighetsfrämmande som jag har läst från dig. 100000 tals IS krigare på väg hit?vilka är kvar i Syrien då? Du målar upp en katastrof bild som är rena fantasierna. Det är ju fritt fram för alla att lämna " det sjukande skeppet Sverige" och sticka till Danmark, men tro inte att danskarna tar emot oss med öppna armar. Min egen erfarenhet är att danskarna inte är så förtjusta i svenskar. | |