Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-26 10:15 | |
![]() | Jag kommer skjuta ngn snart. Jag har nixat telefonen men detta kommer dom runt eftersom det är företag jag är kund hos som ringer. Jag har pratat med dom tre ggr om erbjudandet dom försöker sälja nu och har tackat nej samt sagt att jag inte vill att dom ringer mer. Dom har inte skyddat nummer när dom ringer så jag brukar bara trycka bort det numer. I tisdags ringde dom över 30ggr! Vad i helvete? Hade inte tid att svara i tisdags och jag ville inte heller. Har jag sagt till dem att jag inte vill ha deras erbjudande samt sagt att dom inte ska ringa mer ska jag fan inte behöva ha dem efter mig mer. | |
| Sotfinger | 2008-09-26 10:16 | |
![]() | Bollo: Då borde du kontakta nån överordnad chef på det företaget, det låter ju som rena terrorn! | |
| Husa | 2008-09-26 10:19 | |
![]() | Mouche jag hade samma problem nyligen...också ett Göteborgsföretag...men när jag ringde dit så var det en växeltelefonist som svarade och hon skulle fixa att jag inte blev uppringd mer...och sen dess har det varit lugnt.... Sen att hon försökte få det till att det var nåt fel att det inte fanns någon i andra änden när man lyfte luren...tja det är ju också ett bra sätt.... Jag svarade då att fel var det nog på deras försäljare....som inte kollade NIX-registret. Då fick jag veta att dom köper färdiga telefonlistor från andra företag...så dom tar FÖRGIVET att numren på listorna inte finns i NIX....så kan man också göra... | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-09-26 10:30 | |
![]() | Sotfinger: Ja, absolut. Ska ta tag i det snart, ska bli kul att få en förklaring. | |
| pensionären | 2008-09-26 11:10 | |
![]() | Haft NIX sedan 2006 och det fungerar inte hos oss, och som en annan skrev, ringer dom ofta på kvällen, mycket irriterande | |
| Caligatia | 2008-09-26 11:32 | |
![]() | Meddelar ni att ni är med i NIX är de skyldiga att ta bort er ur systemet. (Fick jag lära mig). - Tror dock inte att det gäller om man redan är kund. När man tackar nej är det rätt många som fifflar, och trycker på "Upptaget" (då rings man upp rätt regelbundet) eller "Återkom", men specifik tid då man skall återkomma. Oftast trycker de på upptaget dock, detta för att inte paja sin säljstatistik med för många "Nej". Ber man dem lite syrligt att se till att trycka på rätt knapp brukar de göra det. Man kan också be dem upprepa sitt namn, och fråga varifrån de ringer. Hävdar de "Kalle Anka & Co" eller nåt annat, fråga då vilket telemarketingbolag de ringer från. Där kan man i sin tur ringa och prata med deras chef om de fuskar med statistiken. | |
| Sotfinger | 2008-09-26 11:52 | |
![]() | Det stämmer att NIX inte gäller för de bolag som man redan är kund hos. | |
| frvib | 2008-09-26 12:10 | |
![]() | NIX-spärren gäller en telefon, inte en person. Spärren gäller inte heller mobilnummer eller befintliga kunder. En spärr gäller tills det att den tas bort eller tills tre år har gått sedan spärren gjordes. Det kan ta upp till drygt tre månader efter att man begärt spärr tills det att numret förs in i spärregistren hos olika bolag. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11