Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 469

Forumkategorier

Användare Inlägg  
aaangelicaaa2008-12-18 05:46
Antal inlägg: 532

Ska jag skratta eller gråta?

Nea - Ej medlem längre2008-12-18 06:25
Antal inlägg: 58

cm: jovars man kan :) men det kan då icke jag

Johanna73 - Ej medlem längre2008-12-18 07:39
Antal inlägg: 614

Fy så hemskt, jag skulle också må asdåligt om jag såg min syster på tv. Nu såg jag inte insider igår, håller hon på med droger eller så? Hur som helst hoppas jag att det ordnar sig för henne hur det än är, alla ska ha tak över huvudet, framförallt om det finns barn med i bilden.

lepralotta2008-12-18 11:13
Antal inlägg: 23

Lätt o sitta på sina höga hästar och döma andra människor.
Känner mig bara djupt ledsen över att behöva läsa vissa saker.
Pg det du säger är säkert fint menat, men du är inte bättre själv som sitter där och hackar på trådskaparen..
Jag hoppas allt löser sig för er allihop

trashone - Ej medlem längre2008-12-18 11:15
Antal inlägg: 18678

Ni som dömer de dömande då? Ni oh så präktiga insiktsfulla som är precis lika tröga utan att se det...

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-18 11:18
Antal inlägg: 713

lol på carlmartin
härlig prick

lepralotta2008-12-18 11:19
Antal inlägg: 23

Trashone: Ja kanske det. Fast jag blir mest ledsen måste jag säga.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-18 11:21

sen kan man ju undra varför TS inte har kontakt med sin syster? eller erbjuder ett rum i sitt hem
hade jag gjort

hannaroman - Ej medlem längre2008-12-18 11:36
Antal inlägg: 3306

Jag tycker faktiskt synd om TS, som säger att hon nekar sin syster sovrum för hon har barn. Herregud, rum finns det alltid!
Jag skulle hellre slängt ut min man/pojkvän än att någon i min familj skulle sova på gatan.

deathinvegas - Ej medlem längre2008-12-18 11:41

its all about karma and what you want to do with that

Låftamannen2008-12-18 14:01
Antal inlägg: 120

Man kan ju fråga sig vem som saknar empati, de som kommer med konstruktiv kritik för att lösa situationen eller de som bara sitter och håller med och tycker synd om de inblandade?

Ps. Lås den där tramstråden. Sämsta trådstarten ever.

DennisPlz2008-12-18 14:05
Antal inlägg: 4031

Fullträff, Låftamannen.

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-18 14:13
Antal inlägg: 4590

det kan vara bra med konstruktiv kritik om det är något som går att applicera på verkligheten.

ewaleena - Ej medlem längre2008-12-18 14:16
Antal inlägg: 1977

Så fort folk får lite motgångar i det här landet så lägger man sig ner och väntar på att samhället ska ta hand om en! Vart tog jävlar anamma vägen?? Folk gnäller och skyller allt på samhället hela tiden, har man själv ingen skyldighet längre?? Om man nu hamnat snett så finns faktiskt sociala myndigheterna, men som någon här uppe säger, om man INTE VILL ha hjälp så kan ju inte dom heller hjälpa till. Om man blir erbjuden hjälp men inte tar emot den så får man skylla sig själv anser jag.
Varför välja att bo kvar i stockholm i en husvagn om man tycker att man inte får någon hjälp av samhället där? Närhet till droger kanske??
Och att det är lättare att få tag i där än i en småstad! Å andra sidan har väl de flesta småstäder sina "bänkvärmare" som sitter där och skrålar året runt.

Lenis22008-12-18 14:19
Antal inlägg: 181

hmm får man fråga hur hon blev hemlös?

temperance2008-12-18 14:35
Antal inlägg: 2314

Jag tycker din attityd är tråkig och onödigt dömande, ewaleena. Vi vet faktiskt ingenting om varken vonne_ eller hennes syster. "Bänkvärmare" som skrålar året runt? Ja, de gör det säkert för att fira hur fantastiskt livet är. Vi vet ingenting om dem heller. Tänk dig att du hamnar i en djup depression, tappar orken och livsgnistan. Räkningarna hopar sig och du blir till sist vräkt. Det skulle kunna hända vem som helst.

Vem vet vilka tragiska livsöden som ligger bakom "bänkvärmaren" i parken?

Jag tror nog att man behöver ganska mycket jävlar anamma för att orka leva med ovissheten om var man ska sova nästa natt och hur man ska få pengar till mat.

vulcan2008-12-18 14:50
Antal inlägg: 7666

Jag tycker att det här är en fråga som är väldigt beroende av orsaken till hemlösheten:

- Handlar det om dålig ekonomi/depression men i övrigt en person som skött sina boenden och inte ställt till problem för andra? Då tycker jag det är rimligt att ett välfärdssamhälle ska kunna skaka fram någon typ av bostad med rimlig kvalitet. Däremot kanske man får inse att man inte kan ha stora åsikter om läge o.dyl, utan kanske t.o.m. får vara beredd att flytta på sig geografiskt.

-Är missbruk/allvarligare, utåtagerande psykisk sjukdom med i bilden? Det är lätt att sitta och anklaga "samhället" och alla "kalla, empatilösa människor". Men sanningen är att de här människorna är väldigt svåra att hjälpa utan att riskera att skapa ett helvete för andra. Att ha en alkoholist i trappuppgången som drar hem suparpolare när som helst på dygnet för högljutt festande, som uppträder aggressivt, som kissar i trappuppgången och slänger kanyler i sandlådan där dina barn ska leka? Att ha en psykiskt sjuk människa som tror att du förföljer henne och gapar och skriker och smäller i väggarna eller hotar dig med att bussa sin lika störda rottweiler på dig som granne? Hur många är beredda att offra sin hemmiljö för att dessa individer ska få någonstans att bo? Och om så är fallet - är det verkligen rimligt att göra detta helt utan krav? The_viking skrev ett väldigt tänkvärt inlägg om det här och det stämmer väl med mina erfarenheter från socialsvängen. Alla vill inte ha hjälp och de krav som är förenade med den. En del föredrar husvagnen på sunkiga campingen (jag åker förbi en sån varje dag på väg till jobbet) framför att behöva inordna sig. Har ni något rimligt förslag till hur deras situation ska "lösas? Det kanske inte ens finns något att lösa?

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 15:00
Antal inlägg: 1354

Ja. Det finns de som vill bo i hus istället för lägenhet, husvagn i stället för lägenhet, camping istället för fast mark osv.

Kan man kalla dessa för hemlösa då? OM de verkligen vill bo som de vill och bor i t.ex husvagn. Då är väl husvagnen deras hem, precis som en lägenhet eller hus?

Nena582008-12-18 15:15
Antal inlägg: 14

Ja vi som är ett så Bra land*L*....Sverige är fantastiskt. Sparka på de som redan ligger det är inte människo värdigt. Men det finns nått som heter tak over huvudet garanti och det räddar väl en del från att behöva sova ute....det finns alltid tragedier bakom.Lider med dessa människor. Mannen som kom med mat till husvagns parkeringen var fantastik, tänk om alla kunde göra en insats med t.ex mat, filtar

Mysteriet - Ej medlem längre2008-12-18 15:25
Antal inlägg: 132

Nu har jag suttit och läst igenom hela den här tråden.
Den bestående känslan är irritation över att vonne_ spelar martyr och skuldbelägger alla som ifrågasätter henne.
Exempel: "min syster blev utförsäkrad från försäkringskassan men det vet väl inte du vad det är".

En mycket oattraktivt beteende.

För mig är problemet relativt enkelt.
Antingen hjälper man sin syster, eller så gör man det inte.
Att med dålig attityd sitta och klaga på samhället och medmänniskor i ett internetforum gör i vilket fall inte saken bättre.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?