Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-01-29 22:59 | |
![]() | Har skrivit om mina två första förlossningar (som var riktiga drömförlossningar) och så om den tredje som var... eh... tja, tvärtom, kanske man kan säga ;-) | |
| CHL | 2009-01-29 23:00 | |
![]() | :) jag blev inspirerad och glad iaf | |
| Tess 08 | 2009-01-29 23:11 | |
![]() | Jamen det är ju sådär... Ena gången på ett sätt andra gången på ett annat. Det går inte att jämföra ens med sina egna tidigare förlossningar. That's life ;-) | |
| VildaElisa | 2009-01-29 23:27 | |
![]() | Tandvärk är värre! Tycker jag. "Värkar" vid födsel är ungefär som kramper, upplevde jag. Magen krampar en stund sen går det över...sen börjar det igen...och igen...Om förarbetet pågår en längre tid så blir man trött och utarbetad. Det behövs lite krafter till slutspurten. Sen när det är dags för entrén så är underlivet så bedövat av medikamenter eller av trycket från bebisen så det behöver inte vara smärtsamt...mer än att det känns som att man skiter ut en fotboll. Jag var rädd...men det var inte så farligt...efteråt. Det gäller att inte måla fan på väggen innan... | |
| Virvelie | 2009-01-29 23:36 | |
![]() | Jag kan bara hålla med om att det fínns mycke som är betydligt värre än att föda barn, det är naturligt och man får sin belöning. Migrän och tandvärk däremot... | |
| Ceckes | 2009-01-30 00:00 | |
![]() | En del jämför värkarna som mensvärk..Jag vet ju inte som inte fått nåra. Hur många ggr värre än vanlig mensvärk kan det vara tro? Om man har ganska jobbig mensvärk som att man måste ligga till sängs för att det krampar i livmodern o det maler värk ned i halva låren o upp i svanken. Kan det vara 7 ggr starkare eller? Visst måste det väl göra sketaont när man spricker?? | |
| Tess 08 | 2009-01-30 00:01 | |
![]() | Kan tyvärr inte svara på det då jag aldrig haft mensvärk... | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-30 00:03 | |
![]() | jag har sån mensvärk,å då jag födde var smärtan 15 ggr värre.....om/hur de känns då man spricker vet jag inte ngt om,för det gjorde inte jag | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-30 00:03 | |
![]() | men som jag skrev tidigare i tråden,så säger oxå jag att smärtan kan jämnföras med just menssmärtorna | |
| VildaElisa | 2009-01-30 00:13 | |
![]() | Jag tycker att man borde döpa om värkarbetet till kramparbete. Det är jobbigt, men inte så smärtsamt som tandvärk. Kanske som intensiv mensvärk. Magen drar ihop sig...i vågor. Täta vågor i sluttampen. Det behöver inte göra sketaont när man spricker...för då är man så bedövad av trycket från bebisen eller av medikamenter. Men, bara vetskapen om att man spricker/har spruckit gör ont. Sen ska det sys...det gör man nog inte utan bedövning vilket fall. | |
| Ser bra ut | 2009-01-30 09:22 | |
![]() | vem vet det då? har nån frågat ungen? hur skoj är det att pressas ut tror ni? nejmen det är mycket värre för mamsen. dududu. de som befrias med kejsarsnitt har det nog bäst. ni är så j-a humorlösa på den här sajten. | |
| Tess 08 | 2009-01-30 09:43 | |
![]() | Tänkte du någon form av SIFO-undersökning av alla ofödda?? | |
| KarnaK - Ej medlem längre | 2009-01-30 09:58 | |
![]() | Att föda barn är det häftigaste man kan vara med om. Det som kan vara läskigt eller skrämmande är väl att man inte har någon kontroll över förloppet, men känslan av styrka är mitt bestående minne av mina tre förlossningar. | |
| Ser bra ut | 2009-01-30 10:22 | |
![]() | trodde du redan fixat den, Tess 08 | |
| toovrida | 2009-01-30 10:32 | |
![]() | Det är mycket värre att gå till tandläkaren än att föda barn... | |
| blankomblank | 2009-01-30 10:33 | |
![]() | Forskning har ju visat att det förmodligen är livets mest traumatiska händelse, att födas. | |
| Teppy | 2009-01-30 10:34 | |
![]() | men det går väl inte att säga till någon hur det är, för vissa är det helt underbart och för vissa en helvetisk upplevelse.. Så det är nog ganska individuellt. Fast i det stora hela är det underbart när bebben ligger där i ens famn :) | |
| Ser bra ut | 2009-01-30 10:42 | |
![]() | tänk, det var det jag förstod. ta del av, samt läs o begrunda den forskningen som blankomblank skriver om, prositi. går säkert att googla fram. det säger sig väl självt att det måste vara skitjobbigt att födas den naturliga vägen. barnen begriper ju inte ens varför eller förstår att det kommer (kanske) något gott av det. det gör ju morsan. hur naturligt det än må vara. | |
| Sisilisko | 2009-01-30 11:21 | |
![]() | funderar på att skaffa barn snart med min flickvän, hon går dock ännu i högstadiet, men vi orkar ej väntta... | |
| Tess 08 | 2009-01-30 12:49 | |
![]() | Men ser bra ut! Det finns ju en anledning till allt (annars hade väl kvinnor varit totalt slappa och lösa down there). Att klämmas ihop i förlossningskanalen gör att stora delar av fostervattnet pressas ut ur lungorna och sen när bäbisen kommit ut gör det att första andetaget kommer per automatik. Det är EN fördel med att föda naturligt. | |