Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 809 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zmurfy | 2010-04-04 12:20 | |
![]() | Jag reagerar förstås starkt på ett spel som går ut på att våldta kvinnor. Med det sagt Varför reagerar vi starkare på våldtäktsspel än på spel med mord, och dyl? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-04-04 17:19 | |
![]() | jag vill spela apburs våltäktspel för kvinnor! verkar skitbra!:) | |
| Tokstollan | 2010-04-04 17:45 | |
![]() | Måns_E har en poäng: www.aftonbladet.se/n...68 88198.ab Men det har Mouche också som påpekar att Aftonbladet gör reklam för spelet när de skriver om det. Och det har påståtts att det faktiskt också går att ladda hem det här spelet från nätet. Då blir ju i så fall Aftonbladets agerande ännu värre. | |
| Dödmetalörn - Ej medlem längre | 2010-04-04 17:48 | |
![]() | Aftonbladet vill sälja lösnummer, kort och gott. Var detta på löpsedeln? | |
| paffel93 | 2010-04-04 18:13 | |
![]() | Förstår inte varför alla reagerar så allvarligt på spelet som går ut på att våldta, men inte på spel där man skjuter och mördar människor? Det finns ju massa spel som går ut på det. Inte för att jag tkr att detta spel är nåt bra, men jag själv tycker att mörda människor på ett visst sätt är mkt värre än våldtäkt? eller? Jag har ju aldrig blivit utsatt för nåt av dem sakerna | |
| Tommy 1979 | 2010-04-04 18:33 | |
![]() | Det har väl att göra med att sexualbrott är tabubelagda på ett annat sätt: se bara på hur långt ner i fängelsehierarkin våldtäktsmän befinner sig. Förmodligen speglar sig detta faktum i debatten kring det här spelet. Dessutom är våldtäkt, till skillnad från mord, ett könsspecifikt brott (visst, män kan också våldtas men det tillhör ovanligheterna), vilket också kan spela in. | |
| Midna79 | 2010-04-04 19:02 | |
![]() | Jag håller med Tommy. Tror att många reagaerar på spel där man mördar människor också, men reaktionen skulle bli starkare om spelet gick ut på att bara mörda en specifik grupp som t.ex. handikappade människor, svarta människor eller barn. | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-04 19:26 | |
![]() | Jag tror att det allmänt är mer "godkänt" att döda människor i spel än att våldta kvinnor. Alla vi grabbar har väl lekt krig när vi var små, men vi lekte aldrig våldtäkt - jag tror inte att barnen gör det nuförtiden heller. Det känns som att mäns stridslystnad är nedärvd. Benägenheten att våldta kvinnor torde inte vara det. Våldtäkt är - rätt eller fel- i mångas ögon ett värre brott än att döda en annan människa. Till exempel i krig (som ju många spel handlar om) kan det till och med ses som något ärofyllt. Våldtäkt däremot, är för de allra flesta endast ett fruktansvärt och skamligt brott. Därav den negativa reaktionen på "Rapelay" - en reaktion som väcktes även hos mig. | |
| Robbandido - Ej medlem längre | 2010-04-04 19:27 | |
![]() | Jag tror att det allmänt är mer "godkänt" att döda människor i spel än att våldta kvinnor i de samma. Alla vi grabbar har väl lekt krig när vi var små, men vi lekte aldrig våldtäkt - jag tror inte att barnen gör det nuförtiden heller. Det känns som att mäns stridslystnad är nedärvd. Benägenheten att våldta kvinnor torde inte vara det. Våldtäkt är - rätt eller fel- i mångas ögon ett värre brott än att döda en annan människa. Till exempel i krig (som ju många spel handlar om) kan det till och med ses som något ärofyllt. Våldtäkt däremot, är för de allra flesta endast ett fruktansvärt och skamligt brott. Därav den negativa reaktionen på "Rapelay" - en reaktion som väcktes även hos mig. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12