Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2010-08-08 20:09 | |
![]() | Ok men då kanske vi ska prata om tysta flyg istället då. Men jag skulle vilja se den som klarar av att sitta med tre fyra ungar i sju timmar och få dom att hålla sig tysta och lugna. Den föräldern kan ju i så fall inte vara klok som tycker att det är ett bra alternativ men det är klart om det nu ska handla om att man till varje pris ska ha RäTTEN till samma som alla andra och inte bli diskriminerad bara för att man är en barnfamilj ja.... då kan man ju sitta i tyst avdelning på tåget bara för att.... Själv tycker jag fortfarande att det är lite löjligt att prata om diskriminering för då är ju som sagt hela samhället fullt av sånt, singelbåtar, åldersgräns på krogen, åldergräns på systemet och på tobak, åldersgräns på vissa boenden i vårt samhälle m.m. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2010-08-08 20:14 | |
![]() | Flyg utan barn - succé! | |
| Hjortrud | 2010-08-08 20:46 | |
![]() | Barn och rökare i ett eget plan. | |
| goran69 | 2010-08-08 20:47 | |
![]() | Jag blir nog mer störd av de som på grund av sin storlek "svämmar över" på min plats. Ska de också ha egna flighter? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-08 20:58 | |
![]() | absolut... Rökare, fetton, överviktiga och gamla störiga tanter på egna plan. Gräsndragningen för vem som är vad styrs av den lilla klicken i mitten som är så där härligt felfri. | |
| le-lou | 2010-08-08 21:06 | |
![]() | nej men tvålis, handlar det om felfri vs. fel för dig ? Så tråkigt. Själv går jag på tjej-tränar kvällar på gymmet utan att tycka att det är fel på killarna. Bara skönt att slippa de ibland :D | |
| bj-olle | 2010-08-08 21:18 | |
![]() | lilla gumman, det är inte alls skönt att slippa oss ibland, för vi respekterar kvinnor. vi i den ironiska generationen har sexismen käckt på sné, som en chapeau-claque! annars höll jag med nån några sidor bak att det där med 1:a klass verkade som en bra idé. om jag någonsin har råd med det ska jag definitivt ge det ett försök. annars skulle jag skaffa egna barn och fight fire with fire! men inget av dom lär ju hända. *snyft* | |
| le-lou | 2010-08-08 21:29 | |
![]() | bj -(lilla gubben) JO det är det ! :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-08-08 21:57 | |
![]() | usch nej, obehagligt tillrättalagt. | |
| JMurrietta | 2010-08-08 23:19 | |
![]() | Varför inte barnfria städer eller samhällen? | |
| LisaLong | 2010-08-08 23:22 | |
![]() | Hjortrud det är rökförbud på plan sedan många år:) | |
| LisaLong | 2010-08-08 23:23 | |
![]() | JMurrietta det är inte det det pratas om här:) | |
| slånbär | 2010-08-09 08:06 | |
![]() | Märkligt att en tråd där man frågar om man tycker det vore bra med barnfria/tysta flyg vore något som folk skullebetala extra för kan få folk att läsa in så mycket annat konstigt och börja dra paralellermedkoncentratio nsläger, apartheid och barnfria samhällen och att det skulle handla om att man inte gillar barn och är ute efter att diskriminera barnfamiljer. | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-08-09 10:01 | |
![]() | de som vill slippa barn måste ju så klart få egna avgångar likväl som de som inte gillar katter ska ha egna avgångar. Folk som inte gick ut gymnasiet kan inte åka med folk som bara gick på folkhögskola så det får nog bli separeta avgångar även här. Å tänk de som är singlar och inte vill se lyckliga människor, de måste också få egna avgångar. Å tänk på de som inte gillar feta, de måste också få egna avgångar.. å de feta måste ju få egna avgångar för de gillar ju inte att varken se lyckliga eller smala personer.. Å tänk på de som är invandrare, de vill ju inte sitta med de lyckliga, fast de kanske kan åka med barnfamiljerna, då de oftast gillar barn och deras stoj. Sen måste ju kostymnissar ha egna avgångar, samt damer i hög position, som inte kan beblanda sig med lägre klasser. Politiker måste ju ha egna avgångar, det vet vi, och sedan måste alla samer ha egna avgångar för ingen förstår ju vad de säger. Sen måste alla csn studenter ha egna avgångar för de vill åka billigt och sedan har vi gruppen bidragsberoende som måste ha egna flygplan för att inte riskera att bli upptäckta av kostymnissarna från FK. Handikappade måste nog också ha egna avgångar för ingen vill varken se dem eller trängas med deras hjälpmedel och assistenter. Baddräktsmodeller måste också åka på egna avgångar annars riskerar de att bli antastade och hamna i 10000 m klubben vare sig de vill eller inte. Folk med blå ögon kan nog inte åka med rödhåriga så ge dem också egna avgångar.. Rika vill inte åka med medelsvensson och bör få egna avgångar. Djurvänner kan inte åka med SD:are så dessa två grupper bör få egna avgångar. Folk som handdiskar kan inte stå ut med restaurangfolk så de måste få åka på egna avgångar de också. Vilka ha jag glömt??? Kan någon grupp åka med varandra så vi slipper få så stora hål i vårt stackars ozonskikt? | |
| le-lou | 2010-08-09 10:04 | |
![]() | Bra förslag gottmix, jag skulle gärna undvika att åka med folk som gillar tidelag och de som bär röda kläder (nyser av rött). Tror du det finns utrymme för detta med? Om vi ska låta verkligheten tala en smula: Skriver du sånt här och er kasörskan när du ser att det finns åldersgräns på bio med ? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-08-09 10:30 | |
![]() | Men att det är diskriminering att utesluta en demografisk grupp ur en i övrigt tillgänglig tjänst utan att det föreligger någon form av risk utan bara är ur bekvämlighets hänseende är diskriminerande. Det går väl inte att ifrågasätta? Sen kanske man kan tycka att det spelar mindre roll i just detta fall, men diskrimineringen som sådan går nog faktiskt inte att utesluta här. Att det diskrimineras lite hit och dit må vara hänt, men det förhindrar inte faktum i sjut denna situation som tråden handlar om. Det är ett skolboks exempel på diskriminering. | |
| LisaLong | 2010-08-09 10:40 | |
![]() | Tvålis det är INTE diskriminering, däremot skulle alla flyg förbjuda barn att flyga överhuvudtaget är det det. Om du har tex altenativ när det gäller andra saker, mao har ett val, så gör väl du ditt val, ditt val behöver inte betyda att du diskriminerar andra | |
| le-lou | 2010-08-09 10:50 | |
![]() | Ja precis som LisaLong skriver. Tvålis, visst vet du fler tillfällen i livet där vissa saker är till för en grupp medan andra är till för den andra? Herregud, en del resonerar som att de inte alls får flyga med barn. Vad är problemet? Vi har hund och i vissa tågvagnar får inte vi vara. Men vi får vara i vissa. Är det verkligen diskriminering? måste jag får vara ÖVERALLT med hundrackarn för att bli nöjd? | |
| JMurrietta | 2010-08-09 12:49 | |
![]() | Tack gottmix71 LisaLong Det är just det som diskuteras! Att inte du har insett det är ditt problem. | |
| slånbär | 2010-08-09 13:04 | |
![]() | Det är klart det inte är diskriminering. Det är ju precis samma sak som att man har tjejkvällar på gymet eller att jag kanske inte får ha med mina barn på gymet. Eller tjejbad på simhallen- är inte det diskriminering mot män då?. Ingen av er som menar att det är diskriminering att tex ha barnfria flyg har svarat på hur det argumentet håller om man pratar om tex +55 lägenheter, åldersgräns på krogen, tjejkvällar på gymet, singelresor på båtar eller att ungdomar inte får komma in på vissa campingplatser bara för att dom är ungdomar hur skötsamma dom än är? Förklara varför det ena skulle vara mer diskriminerande än det andra. | |