Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 660 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-03 23:26 | |
![]() | Bromsen fungerade inte när jag såg matte gå över gatan. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-03 23:27 | |
![]() | Äh,det menade jag inte från hjärtat. | |
| Sote | 2010-10-04 13:42 | |
![]() | YJ-jag utgår ifrån att du inte har och absolut inte tänker skaffa dig några barn (gör inte det förresten...vissa ska helt enkelt inte ha barn) eftersom ditt sätt att resonera på gör att det förmodligen inte finns så mycket framtid att lämna över till nästkommande generationer. Har du hört talas om att det är rätt dåligt för miljön att köra bil? Jag tycker det är fantastiskt att så många ändå väljer att cykla eller åka kommunalt idag. Den delen av debatten har liksom inte överhuvudtaget berörts i den här tråden. Det handlar bara om personlig bekvämlighet utan en tanke på andra eller framtiden. | |
| vigren | 2010-10-04 14:01 | |
![]() | Jag tycker nästan YJ är ute och cyklar... ;) | |
| YamahaJet | 2010-10-04 14:31 | |
![]() | Jag har tre barn, två söner och en dotter. Dottern bryr jag mig inte särskilt mycket om men däremot sönerna försöker jag redan från tidig ålder fostra i enlighet med mina ideal. Förespråkar du allmän barnlöshet bland bilister på grund av vår samhällsfarliga livsstil, eller endast oss som hellre ser att våra barn cyklar på andra platser än hala, snöfyllda bilvägar? | |
| Klungan | 2010-10-04 15:13 | |
![]() | Ja! Eller föd med urval! | |
| slånbär | 2010-10-04 17:44 | |
![]() | YJ - Jag bara utgår från att du skojar angående det där med barnen. För annars vet jag inte riktigt vad jag ska tro annat än att du verkligen lever upp till den bilden du målar upp om dig själv. Jag hoppas ju i alla fall att du skämtar. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-04 17:55 | |
![]() | Hahaha, nu skämtar du allt YJ. :) Du har noll, noll, noll och åter noll barn blir min gissning. :) | |
| Torboll | 2010-10-04 18:00 | |
![]() | Tycker bilister att en cykel som åker lika fort som en bil på bilvägen är mer i vägen än en bil? Jag brukar köra på cykelbanan, om det finns en sådan, men tvekar inte att köra ut på bilvägen om det går fortare och jag inte är mer i vägen än en bil. Läste i något inlägg tidigare att man bör bygga ut cykelvägarna mer - verkar vara bästa förslaget hittills. | |
| marcus_aberg - Ej medlem längre | 2010-10-04 18:06 | |
![]() | YJ: instämmer med slånbär om att jag hoppas du skämtade om det där med barnen. annars en intressant tråd att läsa om man bor i en cykelstad som lund. Finns många vägar anpassade för både cyklister och fotgängare och den lösningen fungerar fin fint! | |
| ViktorWig | 2010-10-04 19:01 | |
![]() | Jag har länge funderat på att rikta ena spolarvätskastrålen på bilen så att när man drar på dom så sprutar en stråle vid sian av bilen, dvs på cyklisterna. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-10-04 19:08 | |
![]() | Jag börjar trots allt att gilla YamhaJet... :) | |
| apbur | 2010-10-04 19:09 | |
![]() | ViktorWig, du är en sån där surgubbe som anser dig ha rätt att köra på någon litegrann så att de lär sig. Det var en surgubbe som puttade på en tjej när hon cyklade på det lokala torget där jag bor. Han tyckte att han hade rätt att göra det eftersom det inte var någon cykelbana. Det var folk runtomkring och alla tog tjejens parti och en man var nära att nita gubbjäveln. | |
| remvanrijn | 2010-10-04 21:21 | |
![]() | om detta speglar den allmänna opinionen i ditt närområde Apbur, so skall jag komma ihåg det när jag vill gena med bilen över torget, eller om trafiken på gatan står fast, då tar jag en snabbis över cykelbanan. Eller gäller det bara för cyklister att få åka där det passar dem bäst? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-10-04 21:25 | |
![]() | Man ska kramas i trafiken. | |
| apbur | 2010-10-04 21:28 | |
![]() | rem, var det svårt att fatta att jag syftade på att han knuffade henne? Vilket var fel. Liksom ViktorWig ville utsätta cyklisten för fara bara för att jävlas. | |
| remvanrijn | 2010-10-04 21:32 | |
![]() | Ja apbur, och publiken tyckte tjejen hade rätten på sin sida att cykla på torget..? Vilka tar åt sig ifall man bara säger till?? en knuff kan sätta lite krydda i att du menar allvar.. inget fel i det väl ( han slog väl inte ner henne?) | |
| apbur | 2010-10-04 21:37 | |
![]() | Nej, att man är en ond och dålig människa om man knuffar på någon som sitter på en cykel då den personen riskerar att skada sig. Att bruka våld att riskera skada en person som cyklar på en asfaltsbit som inte är avsedd för cyklar tycker åtminstone jag är att ta i. | |
| remvanrijn | 2010-10-04 21:58 | |
![]() | tja.. lyckades han knuffa henne när hon cyklade som du skrev, så cyklade hon väldigt nära en gående.. fanns inte risken att hon kunde skada en gående genom sitt beteende? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-10-04 22:06 | |
![]() | Remvan: Nu är du ute och cyklar va? =) | |