Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 894 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-30 20:48 | |
![]() | Dom enda som har sagt det, är arbetslösa. | |
| Träsmak | 2010-09-30 21:03 | |
![]() | Nån måste ju vilja ha en oxå. Är man söt o tjej så är det hundra ggr lättare att få ett skräpjobb än om man e kille, kort och ser lite korkad ut. | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-09-30 21:14 | |
![]() | Allt beror på utbud och efterfrågan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-30 21:30 | |
![]() | ja just nu är det ingen efterfrågan på arbetare,jag tycker att alla skruttiga sjuka 60 åringar ska få gå hem om dom vill,och lämna plats åt de yngre som definitift inte mår bra av att inte ha arbete,här i denna avkrok fins inga jobb,det är tusen arbetsökande på 1 jobb,och för att få bidrag så måste dom yngre söka ett visst antal jobb i månaden,tx som bussförare utan att ha körkort,det ska läggas ner så mycket tid och energi på att söka jobb som människor inte är behöriga till,så att risken fins att meniskor missar jobb som de har en chans att få | |
| MaadMaxx | 2010-09-30 22:15 | |
![]() | @Delicious- Så var det väl inte det att du eventuellt skulle gå på bidrag som folk reagerade på, utan det faktum att du HELLRE skulle ta emot bidrag än att arbeta inom telemarketing. Jag förstår fullt ut att det är ett arbete du inte känner att du pallar, själv har jag en gång testat på detta, det tog en månad ungefär innan jag skakade och grät innan jag skulle till jobbet, jobbade mina timmar, för att sedan skaka och gråta efter jag kommit från jobbet. Behöver jag tillägga att jag sa upp mig ganska snart efter det? :-P Men, jag förstår också att folk blir upprörda då någon erkänner att de hellre går på bidrag än att arbeta. Vilket är vad folk i allmänhet läser ut av ett sådant inlägg. Sen är jag även lite väl skadad av min mamma som alltid sagt att "Man måste smaka på allt innan man får lov att tycka att det är äckligt.". I arbetssammanhang översätter jag det till "Man måste prova allt innan man faktiskt kan veta om man inte klarar av det." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-30 22:30 | |
![]() | man har rätt att leva på bidrag om man av någon anledning inte kan försörja sej själv,tx arbetslöset,det ska man inte behöva skämmas för,utan det är en rättighet man har,som vi betalat för | |
| Bennechi | 2010-10-01 00:11 | |
![]() | Man kan nog dela upp oss människor i två kategorier: de som tror att man FÅR ett jobb, och de som anser att man SKAFFAR sig jobb. Jag kan bli galen på kompisar som säger att det inte finns några jobb. De som har sökt "allt" har förmodligen sökt alla jobb som finns på platsbanken. Man kan lämna huset också. Personligheten är det vikigaste för väldigt många arbetsgivare. Ut och visa upp er! Och nej, jag har aldrig varit arbetslös, så jag vet inte hur det är. Men det beror på att jag har skaffat mig jobb när jag har behövt! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 00:42 | |
![]() | att sila mygg och svälja kameler ordvränger´, kanske vi ska börja själa jobb från våra medmänniskor, | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 00:51 | |
![]() | helt klart är att alla människor utom 2 är ofrivilligt arbetslösa,de där 2 ska inte få förstöra för alla ,2 stycken i hela sverige vill inte arbeta ,många unga mår fruktansvärt dålit av att gå arbetslösa dom vill vara med ,i gemenskapen på en arbetsplats,dom vill ha pengar inga bidrag ,det är då ett som är säkert,do,m flesta människor vill jobba ,så är det bara telemarketting är inte ett jobb för alla ,det är ett jobb man måste ha grym fallenhet för och ett sjukt bra självförtroene, och det har inte ala människor,telemarketting kommer att vara borta om 10 år för att folk kommer att sluta svara när dom ringer, så det fins ingen framtid där,sluta trampa på folk. och sök lösningarna i stället,ingen vinner ett krig det fins bara förlorare | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-10-01 03:00 | |
![]() | Fel är inte på de arbetslösa utan på LAS. Det är helt enkelt för svårt att ha anställda i sitt företag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-10-01 11:23 | |
![]() | då kanske man inte ska ha företag | |
| hussar | 2010-10-01 11:36 | |
![]() | Jag har sagt upp mig på mitt jobb, 2 år fick räcka , nu ska jag in i mörkret i arbetslösheten, och leta nytt , eventuellt utbildningar! :) Vågat är det,! | |
| magnusito | 2010-10-01 11:48 | |
![]() | Är det här ämnet ytterligare ett uttryck för att det är så himla mycket i tiden som säger att vi ska skylla oss själva och vi ska anklaga andra som kommer i svårigheter, t e x om man är arbetslös. Jag menar inte att vi inte ska betona det egna ansvaret, men det har blivit en slags hetsjakt. ytterligheten är väl när folk mister sin sjukförsäkring fast de är närmast dödssjuka. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-01 12:47 | |
![]() | Jag håller med dig Magnusito och det är verkligen inte syftet med tråden. Det är viktigt att betona att arbetsunderskott inte är den arbetslöses fel. Ibland verkar det nästan som om det är fallet när vi argumenterar. Däremot så verkar det vara mer eller mindre dödsdömt att hitta ett jobb, vilket jobb som helst, beroende på perioder i ekonomin. I vissa fall slår förändringsobenägenhet in som en faktor som bidrar till att du inte kan få ett jobb, men det där är inget vi bestämmer över. Vi så förändringsbenägna som vi är. Det kan vi inte påverka. Jag har jobbat i arbetsöverskott på ett bemanningsföretag och då vänder allt upp och ner och arbetstagarna blir rejält roffiga i sin mentalitet och agerar på ett sätt som i sig säkert är en av faktorerna till att företag får ekonomiska problem. Jag förstår från den här perioden varför företagen riktar in sig på arbetstagare som en av de störande faktorerna. Frågan är ju om det hade varit möjligt med större balans. Men alla svängningar förefaller ju bli större och vem vet hur det är om 50 år... Kanske då behöver du försäkra dig om att du tjänar för 2 år i stöten när du arbetar 1. | |
| Gråulven - Ej medlem längre | 2010-10-01 13:14 | |
![]() | Hej! Jag är 55 år och har jobbat från 18 till 50 utan att ha varit arbetslös. Sedan blev jag det och har sökt massvis med jobb utan resultat. Så började jag ringa runt och det gav en helt annan respons och jag har nu arbetat en del på timmar. | |
| Miss_jk | 2010-10-01 13:20 | |
![]() | "då kanske man inte ska ha företag" Hur tänker du nu? Ska det inte finnas några företag? | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-01 13:23 | |
![]() | Jag har flyttat flera gånger både till storstad och annat land, för att undvika arbetslöshet. Trist förstås att sälja bostad, lämna släkt och vänner men bättre än att bli arbetslös och deprimerad. Tyvärr är det för lätt att få alla möjliga bidrag och stanna kvar på glesbygden. Ge folk istället bidrag att flytta där jobb finns! Många arbetsgivare på anann ort betalar ju också flytten om det handlar om kvanificerad arbetskraft. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-10-01 13:45 | |
![]() | det finns hur mycket jobb som helst, däremot skitsvårt att hitta folk som faktiskt vill jobba. de flesta vill bara ha en inkomst och förmåner, men att behöva jobba för det är inte lika kul. vi fotade ut två oeffektiva killar i juli som vi verkligen försökt få bukt på i två år men till slut gav upp på och anställde sedan 3 nya i aug, men har sökt efter folk i över ett år nu och den erfarenheten och de provanställningar som passerat samt responsen på arbetssökande visar en entydlig bild av att 99% av de sökande är arbetsskygga, lata, gnälliga, fulla med ursäkter för att slippa jobba men sugna på inkomst. vi erbjuder ändå sånt som telefon, bränsle, bredband etc betalt och minst 25:- i timmen över avtalsenlig lön för att få någon som faktiskt vill jobba och göra ett bra jobb. men folk föredrar sovmorgon, inget tungt, inga sena kvällar, ingen helg etc...... bekväma och bortskämda. perspektivet på arbetslösheten sedd från en företagare. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-01 14:15 | |
![]() | 25:- i timmen?! Vad är det för jobb? | |
| ingson | 2010-10-01 14:19 | |
![]() | 25:- mer i timmen än avtalsenlig timlön skrev krill | |