Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 20 025 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saxon_x | 2010-11-01 13:34 | |
![]() | Satyra och ni andra egon: Detta handlar om att jag ville hjälpa denna unga tjej på traven. Era inlägg ju ju det hela inte direkt enklare för henne, larvbrud hur menar du med att ha alkisgener utan missbrkarföräldrar? Generna får du ju från dem. Ge tjejen som skrev lite tips ist för att vända taggarna utåt och försvara er, detta handlar inte om ER i detta inlägg utan att vi ska hjälpa henne och se till så hon väljer rätt med de rätta förutsättningarna från början, det lär väl vilken bondläpp som helst fatta att om man kan sålla bort lite så har man bättre hanser att lyckas. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-01 13:36 | |
![]() | Hatar att göra dig besviken men hon har redan valt. För några inlägg sedan gick hon vidare. | |
| kulspel2 | 2010-11-01 13:57 | |
![]() | Cath89, det finns väl knappast någon som väljer att gå samma väg som en missbrukare. I min värld är alkoholism en sjukdom som smyger sig på. Den sista som begriper hur det är ställt är alkoholisten själv. Men visst, om man har det genetiskt och utsätter sig för alkohol så ökar ju risken för att "gå samma väg". | |
| Satyra | 2010-11-01 14:25 | |
![]() | Saxon ditt ego, och jag försöker tala om för henne att hon kanske inte behöver följa ditt råd att sky barn till missbrukare som pesten, i jakt på en god partner och även genom att hänvisa till dina inlägg visa på att det helt uppenbarligen finns människor utanför denna skara som besitter en rätt osympatisk människosyn och därmed förmodligen inte är så trevliga att ha som nära partner. Eller har du ensamrätt på att ge "goda råd"? | |
| Gautama | 2010-11-01 14:25 | |
![]() | Jaha då är vi tre undantag här på beta som inte tillhör de där 99% som saxon pratar om, intressant:-) Och sådan tur jag har att de män som jag har träffat, att de inte har tittat på min far och på min barndom öht. Kunde ha blivit ett ensamt liv i så fall:-)) | |
| Satyra | 2010-11-01 14:30 | |
![]() | Och Saxon ... "detta handlar inte om ER" ... Jo, det gör det, när du påstår att 99% av alla barn till alkoholister inte duger som kärlekspartner och jag ÄR ett barn till en alkoholist, så gör du det till "min sak" att försvara. Absolut! | |
| Saxon_x | 2010-11-01 14:34 | |
![]() | Finns nog ingen som är så lojal och omtänksam som jag mot de jag tycker om. Dock har jag ingen sympati kvar för packet som ställer till det för andra. Nä jag ger mig iNGEN av er 3 har några som helst missbruksbeteenden trots att ni växt upp med sånt, grattis ni är dom enda och helt unika i hela världen, nu måste de som Doktorerat i ämnet ge sig för nu är ni 3, snart 4....kanske 5. >Förlåt att jag hade så fel, så klart ni ska söka er till folk som har outbildade föräldrar och gärna missbruk det blir kanon det. | |
| Gautama | 2010-11-01 14:37 | |
![]() | Fan det är ju larvigt resonemang saxon. Har du några belägg alls för det uttalandet? Att 99% av de som har alkoholistföräldrar blir alkoholister eller bär på så dåliga gener att de inte duger som partner eller att bilda familj med? Orkar inte bry mig om sådan puckade uttalande:-) För övrigt så har jag aldrig någonsin kollat in föräldrarna först och sen valt om jag velat ha ett förhållande med vederbörande. Blir jag kär så bryr jag mig nada om bakgrunden på min partner. | |
| Satyra | 2010-11-01 14:43 | |
![]() | Att kalla barn till missbrukare - alltså inte ens missbrukare själva - för "packet" känns väl ... sådär. Och för att bredda din upplysningsnivå en smula kan jag förtälja att min alkoholiserade far inte var outbildad, tvärtom. De två egenskaperna är alltså inget som enligt regel följer varandra. | |
| wildman | 2010-11-01 14:49 | |
![]() | Intressant. Vad är egentligen ett "missbruksbeteende" enligt dig Saxon? Vore kul att höra lite mer ingående hur du definierar det eftersom jag inte förstår vad som karaktäriserar ett nedärvt missbruksbeteende? | |
| Saxon_x | 2010-11-01 14:50 | |
![]() | Skräpföräldrar ger skräpbarn inse faktum. Är det väsentligt om det är 99.99% eller 98%? Hur ska föräldrar som inte har någon moral och etik eller allmänbildning kunna lära sina barn det om de inte kan det själva, handlar om sunt förnuft sedan att ni inte vill sätta er i den kategorin och känner er kränkta eller vad ni nu vill hävda, det ger jag blanka fan i för jag tänker inte ursäkta mig för er. MMM Gautama det är just det där.... kär...attraktion, inte en tillstymelse till logik, är denna partner bra för mig? är vi bra tillsammans? kan vi fostra ett barn och ge denne ett bra liv? nä jag känner attraktion skit i att det e skräp vi kör på det ordnar sig säkert..... Borde införas ett slags körkort för att få skaffa barn. Huvudsaken är att mina "puckade uttalanden" tar skruv iaf, skulle inläggen bara försvinna ut i intet så skulle det ju inte vara ett dugg kul. BTW hittar man era inlägg på sidorna om andar och skyddshelgon och tarokort och ufon också...antagligen Ps. Gautamo det finns MASSOR för den okunnige att läsa om när det gäller missbruk i familjer och dess konsekvenser. | |
| Gautama | 2010-11-01 14:52 | |
![]() | Äh du måste vara ett troll eller så har du inte gått i skolan eller så är du uppvuxen under en mossig sten i skogen. Orkar inte ens bemöda mig med att möta dina puckade inlägg. | |
| schmuppisch | 2010-11-01 14:56 | |
![]() | "Alkisgen" Ursäkta att jag lägger mig i men nu reagerade jag på ert alkoholismprat här mitt i tråden. Alkoholism är ingen sjukdom, det är förfasen en fälla svaga männsikor faller i. punkt | |
| wildman | 2010-11-01 14:57 | |
![]() | Jag fattar att du tycker det är tufft att kaxa dig och dryga dig Saxon. Men om vi ska titta lite seriöst på det du skriver så tror jag att uttalandet om moral, etik och allmänbildning inte har ett jävla skit med missbruk att göra. Precis som Satyra skriver så förekommer alkoholmissbruk bland alla samhällsgrupper och bland alla typer av människor. Min far var inte heller obildad och hade en moral som stod avsevärt mycket högre än de flesta andra icke alkoholiserade personer jag känner. Däremot klarade han inte av sitt eget bruk av alkohol, vilket är en helt annan fråga. Och visst kan omdömet påverkas under inverkan av alkohol, men skulle man döma folk i allmänhet om hur dom är på fyllan skulle nog mänskligheten vara dömd. Länka gärna till dina studier som styrker dina utspel. Dom skulle jag gärna se. | |
| wildman | 2010-11-01 14:58 | |
![]() | Kul schmuppisch. Jag förmodar att du inte har levt nära en alkoholist. | |
| schmuppisch | 2010-11-01 15:05 | |
![]() | Jo. I hela 17 och ett halvt år bodde jag tillsammans med en alkoholist tills jag fick nog och stack hemifrån. (jag är 19 om en månad) Jag tycker att det är skitsnack att det är en sjukdom. Är allt missbruk en sjukdom då? Du kan inte hjälpa att du blir beroende? Skitsnack. Det är bara folk som försöker sockerputsa problemet. Och att man inte ska kunna tvångsinta någon för så kallat rehab i det här landet är idiotiskt. Ta hand om problemet innan det är för sent. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-01 15:06 | |
![]() | Alkoholism är en sjukdom. Punkt. | |
| Saxon_x | 2010-11-01 15:06 | |
![]() | Det går samma rödatråd igenom varenda tjej som levt nära missbruk det kan ingen bortse ifrån, sedan om ni vill blunda och skylla ifrån er det ger jag som sagt blanka fan i, men ge fani i att komma i min närhet iaf så är jag glad.wildman det är tur att jag iaf är precis lika kaxig utanför skärmensvärld, jag står för saker jag säger.btw så skrev jag brev till dig ang dina frågor. | |
| Gautama | 2010-11-01 15:11 | |
![]() | "Det går samma rödatråd igenom varenda tjej som levt nära missbruk det kan ingen bortse ifrån," Hur ser den där röda tråden ut saxon? Hur är vi kvinnor som levt nära en alkoholist? Berätta gärna, jag blir nyfiken. | |
| Satyra | 2010-11-01 15:11 | |
![]() | Saxon - Du tror alltså att en alkoholist inte kan besitta moral, etik och allmänbildning? Det är i så fall extremt icke-allmänbildat av dig. Jag vet inte vad en alkoholist/missbrukare är för dig, (mer än pack), men helt klart verkar du inte tro att en sådan kan vara högst fungerande utåt sett, ha högutbildade chefspositioner, vara respekterad av sin omgivning (utanför famljen) och befinna sig så långt ifrån "parkbänken" en människa kan. Men sådana missbrukare finns, förstår du. Att döma ut människor på det sättet du gör här är så utan moral, etik och empati att jag har jävligt svårt att tro att du samtidigt - som du själv beskriver dig - skulle vara en omtänksam person. Du inbillar dig väl förresten inte att man som barn till en missbrukare skulle vara OKUNNIG i vad det kan ha för konsekvenser? :-o | |