Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade40
Mobilspel
Pågående18 651

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Venatici2011-02-09 23:12
Antal inlägg: 1318

Hur värdelöst egocentrisk denna tråd än är, så ska man inte använda andra trådar för att prata med forumvärdar om något helt annat. Maila dem istället.

Tvålis - Ej medlem längre2011-02-10 07:46
Antal inlägg: 4429

"leka tåg".... Hmmmm...

Kafoutine, för att göra hela tågträningen mer realistisk så ställer jag upp med bebis om så önskas för att få diskussion sådär "folkligt" utspädd av lite hungrig bebismage och så...

YamahaJet2011-02-11 00:30
Antal inlägg: 2239

Min sociala kräftgång fortsätter. Jag fattar ärligt talat inte vad jag håller på med längre.

Vad som började som en fin och mysig arbetsdag kom snart att förvandlas till ett helvete när jag hörde på radion att två decimeter snö skulle falla ner över huvudstaden.

Som människa är jag relativt orädd för det absolut mesta. Det ligger inte bara i min natur, det är även en av mina livsfilosofier som jag aktivt försöker efterleva. Ibland går det naturligtvis även till överdrift, som exempelvis min principiella vägran att nyttja bilbälten - men det finns en sak som är mig övermäktig - och det är släpkörning i snö.

När jag såg den vita skiten vräka ner från lastbilshytten så blev jag omedelbart helt uppgiven. En känsla av starkt obehag spred sig i kroppen, eftersom jag visste precis vad som väntade.

En stund senare var jag tvungen att göra en 90-gradig högerbackning av släp runt ett hörn, med ytterst lite utrymme, 10 cm snö och uppåtlutning. Den genomfört en sådan manöver vet att sikten bakåt är i princip obefintlig, och det finns därför två sätt att göra detta på - antingen backa i full fart med risk för att riva ner allt som finns, eller att ta det försiktigt och istället fastna i snön med vikt ekipage.

Jag valde det sistnämnda. Innan jag var förbi hörnet hade jag hunnit fastna fem gånger. Fem gånger fick jag gräva loss en långtradare. Då hade två timmar gått. Jag var blöt, hungrig, törstig, smutsig, irriterad och trots att det var eftermiddag så visste jag att detta bara var början.

Jag fick veta att lossningen skulle ta tre timmar. Jag såg samtidigt hur det snöade mer och mer och jag blev nästan gråtfärdig av tanken på hur jag skulle ta mig därifrån. Efter tre timmars väntan så upptäckte jag att bara halva lasten var utplockad. Tre timmar ensam, hungrig och blöt i en lastbilshytt ger en mycket tid att reflektera över livet. Jag satt och funderade över vad i helvete som fick mig att återgå till den här skiten igen när jag inte behöver det.

Tio timmar efter senaste måltid, med intensivt jobb däremellan, hände någonting allvarligt med mitt huvud. Jag hoppade ur lastbilshytten och började äta snö. Det var knappast mättande eftersom en tugga snö bara var några droppar vatten, men jag lyckades åtminstone stilla den intensiva törsten och piggna till i huvudet lite grann.

Ytterligare två timmar senare var jag färdig och fick åka därifrån. Men det kunde jag inte. Det går inte att forcera två decimeter snö från stillastående med ett vikt släpekipage. Jag fastnade fem gånger till på väg ut. Sista gången gick det inte ens att gräva loss sig. Jag fick istället slira på plats tills däcken blev varma och kunde smälta isen under. Efter en kvart var jag loss.

Åka hem kunde jag heller inte, jag hade fastnat någonstans igen. Jag parkerade därför en bit bort i nedförsbacke där det var någorlunda plogat. Försökte gå hem men det gick inte att kliva genom sån djup snö, så länge, så jag sprang genom den. Vilket i sig är en intressant upplevelse med hänsyn till mitt skick. Kom hem helt utmattad och försökte äta något. Fanns bara ägg i kylen, kokade dem men hade absolut ingen tidsuppfattning och trodde att de var färdiga efter en minut eller något. Blev snart varse om att så inte var fallet och försökte kasta det första, halvskalade ägget i papperskorgen men missade. Skiten exploderade på golvet istället. Fick tvätta golvet. Åt de andra äggen nästan råa ändå. Är så trött.

Nu måste jag ut tillbaka genom snön och flytta skitekipaget igen, men jag vet inte hur eftersom det var två fordon till som hade fastnat framför mig, och jag har knappast bättre förutsättningar än dem.

Ser även nu att börsen gick ner idag och att jag förlorade fem gånger mer än jag tjänade på mitt 15-timmarspass. Dagen känns då ännu mer meningslös, och jag hade gett allt för att sitta bland massa bidragstagare på ett tåg just nu. Vad är det för skit jag sitter och skrivet på internet förresten? Jag är i extrem obalans nu.

YamahaJet2011-02-11 00:35
Antal inlägg: 2239

fan vad mycket text det blev. Haha, nån i tråden var arg över min oförmåga att acceptera lite skit under naglarna. Två dagar senare krälar jag runt i snödrivor och äter snö. Tror nog att jag dödat och begravt min image här för all evighet nu.

Larvbrud - Ej medlem längre2011-02-11 00:49
Antal inlägg: 4050

När vattensystemet i mitt husvagnsliknande hus lägger av brukar jag tvätta ansiktet med snö och gnugga tänderna med is, smälta snö till kaffevatten.

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-11 01:05
Antal inlägg: 1188

Jaduser, Yama. Allting är relativt. Och det är aldrig försent att omvärdera sina uppfattningar. Visst är det ljuvligt.
Så även en 2:a klassresa i SJ-buren kan te sig som en gåva från ovan sett ur ett nytt perspektiv. - Du kanske till och med hade kunnat tänka dig att acceptera lite matsäcksfika idag? Termoskaffe och mackor.

*kramar om* <3
*räcker fram ett par varma raggisar*

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-11 01:09
Antal inlägg: 1188

- Och Yama. Du behöver någon som tar hand om dig. Plutten. Gör dig en tjänst och knalla iväg till singeltråden vetja.

*övertalningsförsöker*

Bobelix - Ej medlem längre2011-02-11 01:28
Antal inlägg: 79

TS, singeltråden? Borde inte Ö&B ha en avdelning för skadat gods? Hade varit mer lämplig där av flera anledningar.

Bobelix - Ej medlem längre2011-02-11 01:31
Antal inlägg: 79

Fast det anbelangar nog även fler personer än så.

numsan2011-02-11 01:36
Antal inlägg: 6327

YJ - Nu ångrar jag nästan att jag inte tog ditt fina erbjudande om att åka med. Det där verkar ju inte ha varit så kul att gå igenom ensam. Synd att du är så oplanerad när du ger dig ut på långresa.

apbur2011-02-11 08:20
Antal inlägg: 9699

Men lille vän...

Sote2011-02-11 10:07
Antal inlägg: 3557

Yama- raringingen nu fick du alla mammorna i forumet att ömma för dig i alla fall och säkert fick du igång moderskänslor hos flera av dom som inte ens har barn. Vilket trauma du har upplevt och alldeles ensm var du..... hade du åkt tåg då hade du iallafall haft sällskap och säkert blivit bjuden på nåt ätbart.

Flanellograf - Ej medlem längre2011-02-11 10:17
Antal inlägg: 58

har yj blivit betraped???

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-02-11 10:23
Antal inlägg: 5802

YJ.... Det du upplevde kallas i andra klass för "livet". Sånt som händer och man måste gå igenom. Du kan lägga det i lådan för "erfarenheter" och plocka fram det om 25 år när du sitter med de andra gubbarna med whiskeyglaset i herrsalongen.

dinodog2011-02-11 11:05
Antal inlägg: 4973

Är mamma men här ömmas ingenting. Är man så dum att man inte har med sig kläder att byta med, får man skylla sig själv. Ser man att det är skitväder, och vet att man har långt att köra, ser man till att ha något ätbart och drickbart. Det vet mina grabbar, men är huvudet dumt får kroppen lida
Och har man så dålig tidsuppfattning, huruvida länge ett ägg har kokat ja då har man problem :)

sebgra2011-02-11 11:14
Antal inlägg: 175

16 sidor tråd och ingen är ens i närheten av att knäcka forumets överlägset fyndigaste postare. Mkt fin tråd!

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-02-11 11:39
Antal inlägg: 5802

dinodog . . . Tummen upp! :)

magnusito2011-02-11 11:54
Antal inlägg: 4986

Vad liten man måste vara när man hela tiden mpste framställa sig som så uppblåst.

Cergic2011-02-11 12:20
Antal inlägg: 3

Skön lirare. Viktiga människor hänger på Betapets forum och mäter paket!

Megaherz2011-02-11 12:26
Antal inlägg: 3304

Kan en tråd få officiell kultstatus?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?