Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:24 | |
![]() | Denna tråd handlar alltså nu om oinbjudet kladdande rent allmänt? Det är jag givetvis emot. Hur allvarligt det är varierar (precis som när det gäller alla andra brott) men okej är det inte. Och som äggsmet skrev här ovan ska vi inte acceptera eller retirera inför sådant beteende. apbur: Ja, det är naivt och korkat av en snygg tjej att tro att hon aldrig ska bli tafsad på ute på krogen. Det var också korkat och naivt av den unga tvåbarnsmamman att gå på fest med en massa araber i Migrationsverkets lokaler i början av december. Men det gör inte att det blir mindre olagligt att våldta henne. Nej, skriftligt tillstånd ska givetvis inte krävas för att kladda på någon. Ja, det finns en gråzon där man rimligtvis ska kunna bli friad därför att man trodde att man var inbjuden men misstolkade signalerna. Men att helt oannonserat tafsa på en tjej bör lik förbannat vara straffbart. Jag skulle dock fortfarande vilja veta varför polisen daskade tjejen i rumpan med batongen. Var det verkligen något slags sexuella trakasserier, eller var det en tillrättavisning? | |
| linapi | 2012-02-02 16:27 | |
![]() | men apbur, det var ju JAG som skrev att JAG tyckte det var okej.. andra kan ju tycka annat.. det som skrivs i en chatt på betapet blir ju knappast något facit... ;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:27 | |
![]() | >> Men hur var det nu? Om den man ville bli uppraggad av berör en sexuellt så var det ok? Trots att detta är oförenligt och två vitt skilda saker. Då är det inte oinbjudet tafsande ju? Jäjä, jag ger upp nu. Det här har spårat fullständigt. | |
| PeterV-ås | 2012-02-02 16:27 | |
![]() | Ingen har ju rätt att tafsa på nån annan såklart...Polisen med batongen var dessutom väldigt nedlåtande..och i och med att han dessutom är polis o inte kan få en örfil som han förtjäande utan att det blir våld mot tjänsteman gör ju saken ännu värre | |
| linapi | 2012-02-02 16:31 | |
![]() | nu ska jag vara seriös... rumpan på en tjej är faktiskt mer laddad att röra vid än t ex ryggen eller en arm... ska du peta på någon med batongen när du polisjobbar så välj ett lämpligare ställe än rumpan för guds skull! klart som korvspad att det är förolämpande att bli petad i baken och kallad lilla gumman av en polis (som ju har högre auktoritet/makt i situationen) (även om "gumman" är det gulligaste jag vet när min älskling kallar mig det:) bra att hon anmäler så han kan få sig en uppsträckning och lära sig ett bättre användande av den makt han har... kommer ju knappast bli kickad från kåren för det.. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:33 | |
![]() | "Ja, det finns en gråzon där man rimligtvis ska kunna bli friad därför att man trodde att man var inbjuden men misstolkade signalerna" Driver du? Om inte, så ska du veta att så här är det: NEJ, DET FINNS INGA GRÅZON. DET ÄR BARA PUCKON SOM MISSTOLKAR SIGNALERNA. Försök att fatta det, en gång för alla, Palnatoke. | |
| apbur | 2012-02-02 16:34 | |
![]() | "Men att helt oannonserat tafsa på en tjej bör lik förbannat vara straffbart." Jag tycker det räcker med att det är ett socialt klandervärt beteende. Liksom det är socialt klandervärt att klä sig som en gatuflicka och ställa till en scen när en man tafsar. Småsaker regleras socialt. Låt det vara så. | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:36 | |
![]() | Jag är ute och dansar, när en tjej plötsligt ställer sig och åmar och juckar med underlivet framför mig i en utmanande dans på dansgolvet. Kan jag anmäla henne för ofredande? | |
| PeterV-ås | 2012-02-02 16:37 | |
![]() | en kille skulle börja slåss om nån tafsade på honom....en tjej kan ge en örfil eller anmäla.... Helt rätt att hon anmälde polisen | |
| PeterV-ås | 2012-02-02 16:38 | |
![]() | på dansgolvet får man dansa hur man vill såklart...Stanna hemma om du inte gillar det | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-02-02 16:39 | |
![]() | >> Liksom det är socialt klandervärt att klä sig som en gatuflicka och ställa till en scen när en man tafsar. Suck. | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:41 | |
![]() | "på dansgolvet får man dansa hur man vill såklart...Stanna hemma om du inte gillar det" - PeterV-ås, kan jag dansa på samma sätt bland tjejerna då alltså? Eller var du ironisk? | |
| PeterV-ås | 2012-02-02 16:46 | |
![]() | du får dansa hur du vill....fast som kille så räcker det med blicken o rätt leende om du vill vara utmanande för en tjej.... | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:50 | |
![]() | Det är väl högst individuellt vad som är utmanande, både hos killar och tjejer? | |
| linapi | 2012-02-02 16:53 | |
![]() | dansa på du bobo flux... om jag tycker det blir allt för otäckt att titta på så kan jag titta åt ett annat håll. lite svårare att undgå oväntat batongpet i baken... (tkr din jämförelse haltar ngt) | |
| bobo flux | 2012-02-02 16:55 | |
![]() | Jag jämförde inte det med "lilla gumman"-polisen. Jag frågade om jag skulle kunna anmäla en tjej för ofredande om hon börjar åma och jucka framför mig på dansgolvet? | |
| linapi | 2012-02-02 16:55 | |
![]() | hahaha RÄTT peter! gissar att du utmanar en hel del tjejer med din inställning... ;) | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:00 | |
![]() | "Liksom det är socialt klandervärt att klä sig som en gatuflicka och ställa till en scen när en man tafsar." Hittar inte vem som skrivit detta, men är det verkligen en svensk kille (för en kille är det med all säkerhet) Oh my god. | |
| apbur | 2012-02-02 17:04 | |
![]() | Den här tråden är väldigt missvisande för att jag tror inte alls att ni representerar en majoritets inställning. En tjej som dansar och klär sig utmanande och får enligt henne själv uppmärksamhet hon inte vill ha dumförklaras av omgivningen. Man kan inte bete sig hur som helt och ändå begära att andra ska ha en neutral uppfattning och inte göra värderingar. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-02-02 17:07 | |
![]() | Jag tycker att du först skall säga till, Bobo. Säg att du inte är intresserad och gå därifrån. Om hon följer efter dig och fortsätter så ofredar hon dig helt klart. Jag skulle kanske inte anmäla, men säga till på skarpen och tillkalla vakt om personen i fråga inte har nog med hov att vända sig till någon annan, som kanske är intresserad. | |