Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| greatdane | 2012-03-18 21:03 | |
![]() | Med Palnatokes logik så skulle man ju kunna tro att han även var emot till exempel gruppen "män". Män står ju som bekant för cirka 90% av brottsligheten, de startar alla krig mm. mm. och alltså måste han ju tycka att det är fel på hela begreppet "män". Eller? Jag undrar om han i så fall tycker att också den gruppen bär på en sjukdom som kan botas? Jag kan förresten fortfarande inte förstå varför ingen spelvärd har blockat honom? | |
| Gautama | 2012-03-18 21:04 | |
![]() | Håller med dig waterski! | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:07 | |
![]() | +1 | |
| Kl0akR8 - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:14 | |
![]() | Mina homosexuella eskapader är bara ett fritidsintresse. Böghobbyn. | |
| Skblole | 2012-03-18 21:16 | |
![]() | "Skblole, spelar det någon roll om en homofob omfattas av alla dessa eller bara ett? Rädsla, äckel, motvilja avsky, förakt är väl nära besläktade?" Klart att det spelar roll. De är ju inte samma sak. Bara för att någon äcklas av homosexuella bör man inte få en etikett på sig där man per definition också är rädd för och föraktar bögarna. | |
| Minta | 2012-03-18 21:21 | |
![]() | Jag tror att de är besläktade, äckel, motvilja, förakt, hur kan du separera dessa i klart avgränsade känslor. Rädsla/fobi kan kanske. | |
| Kl0akR8 - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:24 | |
![]() | - Hej, jag föraktar dig inte. Jag bara äcklas av dig. - Tack, nu känns det mycket bättre. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:25 | |
![]() | Det blir så löjliga diskussioner av det här. PK-iterna hostar sin vana trogen fram floskler och dumheter utan vare sig argument eller exempel. Nu ropar Waterski OCH Gautama på förbud mot att jag ska få yttra mig i forumet. Utan att ge något exempel på vad jag sagt som är så anstötligt. Gautama säger också att bloggen jag länkade till är hatisk. Var då någonstans? GE EXEMPEL, ska det vara så förbannat svårt? Förklara VAD jag sagt som är så anstötligt. Förklara VAR bloggen jag länkade till är hatisk mot homosexuella. Det är bara att citera de stycken som är hatiska och anstötliga. waterski: Var har jag skrivit att jag är "emot homosexuella"? Jag är emot böglobbyns intoleranta försök att förtrycka alla som inte gillar bögar, alla som eventuellt äcklas av homosexualitet (över hälften av alla män, enligt forskningsrapporten som Arschelberg förlitade sig på), och alla som av olika moraliska skäl inte vill att homosexuella ska få adoptera barn eller svassa runt i lädertanga på Stockholms gator. Jag är emot den moral som säger att homosexuella måste visa upp sin läggning för alla och envar, och som praktiskt taget kriminaliserar alla försök att motsätta sig detta. Jag är över huvud taget för yttrandefrihet, vilket böglobbyn och ni två är emot, eftersom ni är besatta av den äckliga förtryckarmentalitet som kallas politisk korrekthet. Men nej, jag är inte "emot homosexuella". Jag är intresserad av att homosexuella ska fungera på bästa möjliga sätt i samhället, något som jag inte tror gagnas av RFSL-mentaliteten eller bögparader. | |
| greatdane | 2012-03-18 21:29 | |
![]() | Vad gulligt. Skblole vill belysa att han inte är rädd för homosexuella. Jag menar; att vara rädd är ju i sig rätt så bögigt, tjejigt, fjolligt och så klart ingenting man vill bli ihopkopplad med som man och hetero. Skönt att vi redde ut det, för jag kan tänka mig att det var rätt kränkande för honom att vissa av oss skulle tro att han var det. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:29 | |
![]() | Men faktiskt, man kan väl tycka att något som någon gör är äckligt (kanske ett dåligt ordval iofs, men jag kan inte komma på ett bättre) utan att alls förakta den som utför det? | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:29 | |
![]() | Varifrån har du fått dina siffror? (1%, 50%) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:30 | |
![]() | Men att nån vill svassa runt i lädertanga är väl inte så mycket att uppröras över. :-) Det är ju ganska underhållande. Nackdelen är förstås att det kan uppfattas som att alla bögar är förtjusta i att strutta runt lättklädda - finns ju välklädda homos också som aldrig skulle klä sig i plym och boaorm. Såna som bor i radhus och har villa, volvo och vovve. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:30 | |
![]() | waterski>> du höjde inte direkt nivån på diskussionen nu? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:31 | |
![]() | Det är i och för sig äckligt med folk som petar näsan och kliar sig i skrevet offentligt, men man behöver ju inte nödvändigtvis förakta dem. Inga liknelser i övrigt. | |
| Minta | 2012-03-18 21:31 | |
![]() | Är det någon som är floskelpelle här är det nog Palnatoke, med sina Böglobbyer, PK-iter, böglobbyn förtrycker dem som inte gillar bögar, Arschelberg, svassa runt i lädertanga, nä, det är inte alls nedsättande, det är bara neutrala fakta. Eller inte. | |
| Minta | 2012-03-18 21:34 | |
![]() | Nej, det kanske är separat känslor, men begreppet homofobi har alltså utökats till att omfatta även dessa känslor även om inte varje homofob hyser var och en av dem. Men personligen tycker jag inte att äckel utgör ett kriterium för homofobi så länge man inte tar det till intäkt för att diskriminera eller behandla någon illa. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:35 | |
![]() | En lite viktig detalj här är väl att inte bara bögar tänder på bögporr? Även heterosexuella män kan göra det JUST FÖR ATT DET ÄR TABU. Jag tror det är relativt vanligt att det finns en kittling kopplad till det "äckel" många män ger uttryck för när tanken dyker upp. Att man måste vara smygbög om man fördömer homosexualitet tror jag därför absolut inte, men att de som hårdast fördömer sexualitet säkert har någon slags dragning till homoerotik (som de slår ner med hjälp av kategoriska åsikter), det tror jag absolut det ligger nån sanning i. | |
| greatdane | 2012-03-18 21:35 | |
![]() | Jonisk, är du ute efter en seriös debatt i ämnet så är detta definitivt fel forum, för det spårade ut för länge sedan. | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:35 | |
![]() | "Jag är emot den moral som säger att homosexuella måste visa upp sin läggning för alla" "Jag är över huvud taget för yttrandefrihet, vilket böglobbyn och ni två är emot" Inte nog med att dina inlägg dryper av fördomar de saknar logik också. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-18 21:37 | |
![]() | waterski>> jag tycker dock inte man aktivt behöver sänka nivån. Men det är min åsikt. | |