Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-04-11 14:27 | |
![]() | SÅ du menar att bara folk med så mycket pengar att de inte behöver jobba - ska skaffa barn? Vill du att mänskligheten ska gå under eller? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 14:27 | |
![]() | andra får göra som dom vill ,det är inte min sak att bestämma hur andra ska göra det är upp till dom | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 14:28 | |
![]() | jag har 11 barn så jag har gjort mitt till mänskligheten mer en någon av er här | |
| le-lou | 2012-04-11 14:30 | |
![]() | "le-lou då skulle jag inte skaffat barn :)" och det där är rent bullshit titttiii ursäkta mig. Hade du inte träffat en rik man så hade du inte skaffat barn ? Varför fråga jag?? du svarar inte på några frågor och jag antar att det är för att du inte klarar av att tänka utanför din egen värld. | |
| bobo flux | 2012-04-11 14:31 | |
![]() | "jag har 11 barn så jag har gjort mitt till mänskligheten mer en någon av er här" Helt OT: ttiittii, kan du ge mig din definition av begreppet "mänskligheten"? | |
| Tommy 1979 | 2012-04-11 14:36 | |
![]() | Nu gällde ju inte frågan hur många barn du har, Titti, utan vad du skulle göra om du hamnar i den situationen att du måste arbeta för att klara familjens försörjning och inte har någon som kan se efter ungarna då du är på jobbet. Så ser verkligheten ut för majoriteten i Sverige. De flesta av oss har ingen egen aktieportfölj att leka med eller äger skog och mark som vi kan sälja av lite hipp som happ. | |
| Felix mormor | 2012-04-11 15:11 | |
![]() | Livet handlar ju inte bara om att man själv ska ha det bra. Det handlar om att det ska vara bättre för alla. Så även om du skulle klara dig Ttiittii, så hur ska en ensamstående småbarnsförälder göra det med din syn att se? | |
| Minta | 2012-04-11 15:19 | |
![]() | Du behöver ju inte vara en överlevare om du har en massa tomter och mark du kan sälja vid behov. Det finns andra som verkligen är överlevare och de flesta måste arbeta för att försörja sig. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:19 | |
![]() | Och hur går det ihop med (s k) kristna värderingar att bara se om sitt eget hus? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:22 | |
![]() | Felix mormor,har jag någonstans skrivit att dom ska ha min syn?svar nej det har jag inte dom ska ha sin egen syn naturkigtvis,Tommy jag behöver inte ponera att jag kommer hamna i den situationen,för jag kommer aldrig att göra det | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:23 | |
![]() | jonisk vad har du fått det i från att jag bara ser om mitt eget hus?få gör så mycket som jag för hemlösa och för kvinnor som har sina män i fängelser som jag gör | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:24 | |
![]() | Jag ser inte vad du gör för andra, bara hur du uttrycker dig här. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:28 | |
![]() | jag åker 2 gånger i veckan till ett storkök och hämtar överbliven mat till dom som behöver jag sitter med i 3 styrelser där det jobbas för att människor ska få det bättre.jag jobbar en hel del för assylkomiten,och lite till som jag inte vill skriva om här .och vad gör du själv jonisk för att folk ska få det bättre ? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:31 | |
![]() | Jag gör vad jag kan. Men jag gör det hellre än skriver om det. Och mitt första inlägg syftar fortfarande på vad du skrivit här, inte vad du gör i verkligheten, det vet jag ju inget om. | |
| Felix mormor | 2012-04-11 15:33 | |
![]() | Du har aldrig skrivit att de ska ha din syn. Det jag menar är att man måste tänka lite vidare. Även om du och jag klarar oss, så vill i alla fall jag att även andra ska ha det bra i samhället. Att alla ska klara att försörja sig själv och sina barn. Det jag frågade dig om, var hur du tänker om det! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:35 | |
![]() | jonisk,jag gillar inte dagis det är inte min grej ock kommer aldrig bli min grej någonsin ever.jag har inga krav på någons val om dagis antal barn eller hur ni fixar eran barnomsorg,det är inte min grej,jag har gjort mina val och ni gör era val vad är problemet | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:37 | |
![]() | Problemet, för min del iaf, är att du gärna sitter på dina höga hästar i fråga om kristna värderingar och hur mycket du gör för andra, samtidigt som du faktiskt skryter om hur du har 30 tomter som du kan sälja av när du vill göra något roligt, och hur du inte behöver röra på dig i ett liv eller två. Det rimmar illa i mina öron. | |
| limpan__2 | 2012-04-11 15:51 | |
![]() | Hur gick det där ordspråket om kamelen och nålsögat...? | |
| le-lou | 2012-04-11 15:52 | |
![]() | Rik man idkar välgörenhet för att få en anledning att skryta? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-11 15:53 | |
![]() | jag skryter inte om det ,det är ni som frågar hur jag ska klara mig och jag förklarar hur jag kommer att klara mig,men det är tyvärr så att alla klarar sig inte själva och jag hjälper dom, | |