Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2012-05-18 21:18 | |
![]() | Nej. Vad är det som är så svårt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 21:20 | |
![]() | glöm det ingen ide | |
| le-lou | 2012-05-18 21:24 | |
![]() | hur ser ni på barn som sover i föräldrarnas säng och inte i egna sängar? Är det också ett mått på omognad och riskerar man att skapa osäkra vuxna individer om man inte sätter P för det vid en viss ålder? Jag efterlyser verkligen klara riktlinjer för hur saker och ting bör vara, hur ska vi kunna vara föräldrar annars? Lita på sig själv och sitt eget barn? Aldrig i livet, gief me rules! Det är så knasigt detta egentligen... det handlar om uppfostran av barn och som vanligt är det den sortens trådar som folk har mest åsikter om :), alltså andras barn, andras liv. | |
| Gunilla _ | 2012-05-18 21:28 | |
![]() | Vad vore livet utan åsikter le-lou? Du har ju dina och lever efter dem antar jag så då kan övriga ha sina och leva efter dem. Inom lagens ramar är väl allt okej? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 21:34 | |
![]() | vad andra har sina barn i för sängar är deras problem,men i min säng sover inga barn och har aldrig gjort och kommer aldrig att göra,det beror på vad som är viktigt för dig le-lou,det har varit viktigt för mig att sova själv en unge nattvandrade och kom på nätterna jag kissade henne och gick tillbaka med henne till sin säng,barn behöver inte sova med sina föräldrar,redan som så pyren har jag stoppat tillbaka dom i sin vagga efter ammning,det fins dom som har en två och till och med tre barn i sängen och gillar man det så...jag har ingen aning om barnen blir mer osäkra av att sova själv,men det finns säker någon psykolog som gjort någon studie på det med,jag har vuxna barn som inte sovit med mig,och dom är inte osäkra | |
| Träsmak | 2012-05-18 21:41 | |
![]() | Nej | |
| irgitta | 2012-05-18 21:44 | |
![]() | och som motvalls käring måste ju jag då säga att mina barn alltid varit välkomna i min säng:). Sammanlagt har vi legat där många år tillsammans och pratat om allt mellan himmel och jord. Mina barn och sambons barn har alltid varit välkomna, för enligt mig finns det inget mer odramatiskt tillfälle på dygnet för dessa fantastiska samtal man kan ha med sina barn, oavsett ålder! | |
| Kirkelina | 2012-05-18 21:54 | |
![]() | Jag hade tänkt amma länge med barn nummer ett, men klarade inte längre än 3 månader. Det var en kamp varje gång och allt blev lättare när vi gick över till flaska. I början pumpade jag ur, men sedan blev det välling. Nummer två fick bara amma en månad eftersom jag hade en ett- och ett halvtåring klängande på mig och det bara inte fungerade att få lugn och ro för amning. Nummer tre ammade jag till hon var ett och ett halv år. Det fungerade jättebra och vi var rörande överens att sluta efter att hon hade bitit mig i bröstet. Vi har haft nattvandrande barn och blev det för trångt i dubbelsängen så fanns det ju lediga barnsängar :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 21:59 | |
![]() | Min ide om amning och hur det funkar bäst.det funkar så bra som hälst som det var förut och det handlar om att få till en rutin.så att inte livet krachar,6,10,14,18,22 dom viktigaste sifrorna som finns i "ammningsvärden"men det tar några dagar inan mjölken kommer och när den kommer så märks det ,armarna fallerut och babyn sover som en stock,att amma ca 15 minuter på varje bröst då är babyn mätt,det är bara att ta tid,sen är det bra att få ut överskottsluft att rapa den lille lägga babyn mot axel så komer den där rapen sen efter lite trix så kommer man in i tiderna och vad gör man mellan tiderna som man ammar barnet? då äter man äter man pannkaka som är dålig mat så kanske barnet inte kommer att sova 4 till hen vaknar,äter man bra mat och mycket ost så kommer barnet att sova bra,mina barn har varit som klockor det som trasslat lite har varit sommartidenomställningen men det har jag skutit på en kvart åt gången,och det är bra med en sådan här rutin dels föratt det blir bra kvalite på mjölken och sen för att man får ett liv,och kan lämna barnet med pappan och åka iväg och göra någonting annant.som det är nu så är det ingen ordming på allting utan det ska ammas varje timme till mammorna tröttnar och ger flaskor i stället,det är lättare med 1:a barnet en med andra,med andra barnet kommer eftervärkarna och man kan räkna med 2 månaders helvette varje gång barnet suger det gör så ont att man vill skrika rakt ut och svetten kommer ur pannan,men det går över | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:02 | |
![]() | det är helt självklart att ammning är en kamp nu,eftersom det inte finns någon som lär ut hur man kan göra för att det ska funka | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:26 | |
![]() | Suck. Hur orkar du? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:33 | |
![]() | Att Mouche har förbarmande över dig är betapets största gåta. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:35 | |
![]() | :) | |
| _hen_ - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:40 | |
![]() | Man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte kan/orkar amma, det ger ju pappa eller barnvakt möjlighet att mata och natta barnet också. De första viktiga dropparna tror jag att alla kan klämma ut och det är också de som ger barnet en färdknäpp ut i livet med näringsämnen och antikroppar. sv.wikipedia.org/wik...mj %C3%B6lk Funkar amningen är det ju jättebra men jag tycker personligen då att den inte borde fortgå under flera års tid. Poussitivs normer låter dock väldigt hårda. Tiittii: Jag hade ingen helvetes värk alls efter andra barnet. Jag skulle vilja fråga dig hur länge du ammade när du födde barn med bara något år emellan? Kan du peka på något BB eller BVC som har velat ge barnen juice från 2 dagars ålder? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:48 | |
![]() | Nacka bb i stockholm eller nacka i kommun där skulle ungarna ha jouce när dom var två dagar gammla ,ammade till ungefär till jag var i 6:e månaden,vad bra att du sluppit eftervärkarna,det har blivit värre med varje barn,jag har aldrig dubbel ammat,inte bvc ,eftersom det var lag på att man inte fick åka hem från bb fören barnet var 8 dagar,med andra barnet fick man åka hem på 7:e dagen | |
| le-lou | 2012-05-18 23:06 | |
![]() | "med andra barnet kommer eftervärkarna och man kan räkna med 2 månaders helvette varje gång barnet suger det gör så ont att man vill skrika rakt ut och svetten kommer ur pannan,men det går över" det där kände jag att jag inte ville läsa :(. fy fan! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:16 | |
![]() | ja det är inte kul men när man lägger till barnet och det suger s börjar det göra ont men det hålle bara på kanske i en minut,och det är en mening med det,livmodern drar i hop sig,första gången sköter det sig själv,men hur som,så har jag aldrig hört någon som har haft eftervärkar imer en 2 månader,när jag fick andra barnet var det ingen som förvarnat mig jag trodde jag var sjuk,och det behöver inte bli lika jävligt för dig som för mig | |
| _hen_ - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:16 | |
![]() | Okej, tack, det där med juicen låter helt sjukt. Eftervärkar är nog väldigt individuellt. En del har svårare efter första barnet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:21 | |
![]() | men då är det aldrig eftervärkar efter första barnet,ja det var sjukt med jousen,jag var så ung och låg med ett gäng mammor som var i jätte gammla 27 år eller så ,dom var 10 år äldre en mig,det värsta var att man fick inte gå upp och kissa fören på dag 3,jag höll mig och höll mig till slut smög jag upp och kissade | |
| marmeladov22 | 2012-05-18 23:41 | |
![]() | ok lol | |