Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2012-08-07 20:20 | |
![]() | Ja, om jag nu förstår din fråga. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:29 | |
![]() | Ingson: Hmm...jag förstår hur du menar och du har ju rätt på ett sätt. Jag skulle nog vilja säga att det är efterspelet som avgör. Om de efter mötet kritiserar vita för rasism och de uppenbarligen inte släppt in vita för diskussion så skulle jag nog säga att innehållet inte är betydelselöst. Fram till dess så Ja. Har jag missuppfattat något ang mötet då ni skriver offentligt? Även om det inte bara var inbjudna människor där innebär det inte att alla som dyker upp har någon slags rätt att närvara. Sen om uteslutandet motverkar mötets syfte är en annan sak, men det ör väl inte det vi diskuterar? Eller har jag fått allt om bakfoten? Nu ska jag spela trummor. Bara jag och polaren. Inga andra släpps in :-) | |
| bobo flux | 2012-08-07 20:32 | |
![]() | Minta; Ja, det hoppas jag du gör. Jag har bara svårt att förstå varför. Ska Pridefestivalen kunna exkludera mig från sitt skattefinansierade arrangemang enbart på grund av min hudfärg? I så fall vill jag ha skattepengarna tillbaka. Det finns ju en vacker dröm om att bli bedömd utifrån karaktär och inte färgen på huden. När ens hudfärg blir utgångspunkten för exkludering så är väl det själva urmoderförklaringen till begreppet rasism? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:34 | |
![]() | Jag tycker att principen i denna fråga är likadan som ståhejet med campingägare som vägrade romer tillträde för något år sedan. Min personliga åsikt är att festivalarrangörer och näringsidkare borde få bestämmas själva vilka gäster de vill ha. Men utan att vara påläst på diskrimineringslagstiftni ngen så har jag intrycket att det inte förhåller sig så? Och det finns naturligtvis hedervärda poänger med det också. Summa summarum, det var helt OK att mota ut SD-trollen och "diskriminering" är milt sagt en överdrift. | |
| bobo flux | 2012-08-07 20:34 | |
![]() | Fast nu blev jag osäker på mig själv. Jag har alltid haft för mig att Pride är skattefinansierat, men jag kanske har fel? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:41 | |
![]() | Loco>> valid point. Men båda är härrör från en tanke som är antidemokratisk. Och jag har hittills utgått från att det var offentligt, vad folk gör i sina vardagsrum struntar jag i. | |
| ingson | 2012-08-07 20:41 | |
![]() | Locomondo Nu låter det nästan som om du tycker att det är först efter mötet man kan bestämma vilka man ska vägra inträde.. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:44 | |
![]() | Nej, man bestämmer innan men beroende på agerandet efter så får man ta konsekvenserna. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:49 | |
![]() | Om sd-killarna varit intresserade av mötets innehåll, och/eller inte varit sd, men likväl blivit nekade pga hudfärg - hade det varit samma sak då? | |
| bobo flux | 2012-08-07 20:51 | |
![]() | Jag får nog psiak mig själv med fars läderrem för att jag inte kollat upp min föreställning om att Pridefestivalen skulle vara skattefinasierad. Det blir ju lite off topic, men är det nån som vet om det ärpå det viset så får han/hon gärna lysa upp denna av okunskap förmörkade själ. | |
| bobo flux | 2012-08-07 20:51 | |
![]() | *piska | |
| bobo flux | 2012-08-07 20:53 | |
![]() | För att återknyta till sakfrågan: Är inte alla former av exkludering till följd av hudfärg rasism, eller finns det undantag? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-08-07 20:55 | |
![]() | Jag anser att alla former är rasism, absolut. | |
| bobo flux | 2012-08-07 21:00 | |
![]() | Jag tycker också det, och sen kan man - om man vill - i all oändlighet diskutera huruvida vissa aspekter av rasism är mer eller mindre moraliska i förhållande till samhällsutveckling och historia. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-07 21:13 | |
![]() | bobo flux_ Du har inte tänkt på att delta med läderremmen i pridetåget med lite självspäkning? | |
| bobo flux | 2012-08-07 21:18 | |
![]() | Tyvärr inte, jag gör en bastuklubbsturné i norra Europa istället :) | |
| ingson | 2012-08-07 21:29 | |
![]() | Men loco Det blir ju väldigt lurigt rent juridiskt för våra rättsvårdande myndigheter | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 23:03 | |
![]() | Mycket möjligt men det är därför vi har dessa utbildade myndigheter till sånt. De får avgöra helt enkelt :-) Jonisk: Då hade jag nog sett annorlunda på det. Jag hade nog ändå inte åberopat rasism, d känns lite för banalt i detta fall men npt annat kanske? Å andra sidan motverkar ju deras agerande deras syfte o trovärdighet så de kanske får skylla sig själva? :-) Puss o godnatt på er | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-08-08 00:01 | |
![]() | Då låter du dina åsikter om sd-anhängare färga själva kärnfrågan, om lika behandling och demokrati? (och jag medger att det är ett rätt banalt exempel att utgå från, men det är en potentiellt intressant diskussion.) | |
| ingson | 2012-08-08 06:43 | |
![]() | Loco Att myndigheten ska avgöra är ju självklart men jag frågar dig om din åsikt hur du tycker de ska döma Teoretiskt exempel Affischering över staden : Öppet möte endast för vita Gives fyra kombinationsmöjligheter av A och B beträffande affischtext och vad som blev det verkliga mötesinnehället A. Solbränna,risk för hudcancer och hur vitas risk inte tas på allvar B Musik spel och dans och ett jädrans hålligång Nå loco Hur tycker du nu myndigheterna ska döma i vart och ett av de olika fyra fallen? Som jag förstått dig ska det vara egalt vem som affischerat och det ska inte gå att döma från efter mötet. | |